عملیات چین در جنگ ضد زیردریایی لو رفت، قدرت گرفتن ارتش آزادی بخش خلق در بازدارندگی هسته ای!

به گزارش مجله صادق ویلا، چین در حال توسعه سیستم های تازه برای شکار زیردریایی های هسته ای ایالات متحده است که می تواند تهدیدی برای تایوان باشد.

عملیات چین در جنگ ضد زیردریایی لو رفت، قدرت گرفتن ارتش آزادی بخش خلق در بازدارندگی هسته ای!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، نیروی دریایی چین برنامه جنگاوری ضدزیردریایی را در دست اجرا گذاشته است؛ جنگاوری ضدزیردریایی یا به اختصار ASW شاخه ای از جنگ زیر آب است که از کشتی های جنگی سطحی، هواپیماها، زیردریایی ها یا سایر سکوها برای یافتن، ردیابی، بازدارندگی، آسیب دیدگی و نابود کردن زیردریایی های دشمن استفاده می نماید.

الی تیرک و دانیل سالزبری در مطالعه ای برای موسسه مطالعات دریایی چین در کالج جنگ دریایی نوشتند:قابلیت های ASW برای حفاظت از دارایی های سطحی با ارزش مانند ناوها، گروه های فرود آبی-خاکی و نیروهای شناور بندر و بعلاوه سالم سازی منطقه عملیاتی زیردریایی های دشمن و اسکورت این دارایی ها در مسیرشان به سمت منطقه ها استقرار، حیاتی خواهد بود.

بعلاوه هوابرد چینی وظیفه دارد از زیردریایی های موشک بالستیک چینی هنگام حرکت به سمت مکان های گشت زنی و پرتاب خود محافظت نمایند؛ این سیستم را می توان به عنوان یک توانمندساز مهم بازدارندگی هسته ای در دریا توصیف کرد.

در حال حاضر هواپیمای ضد زیردریایی با بال ثابت نیروی دریایی چین KQ-200 است، یک هواپیمای چهار موتوره توربوپراپ که معادل چینی P-8 Poseidon نیروی دریایی ایالات متحده است؛ نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق

حدود 20 فروند KQ-200 دارد که بردی در حدود 4827 کیلومتر دارند.

مانند نیروی دریایی ایالات متحده، نیروی زیردریایی چین تمایل به پنهان کاری دارد. ترک و سالزبری با آنالیز ادبیات منبع باز توانستند کوشش هایی را که چین در جنگ ضد زیردریایی انجام می دهد، از جمله پتنت های ثبت شده به وسیله محققان چینی، تشخیص دهند.

به عنوان مثال، شرکت دولتی China Electronics Technology Group در سال 2020 یک حق اختراع برای تشخیص ناهنجاری مغناطیسی بهبود یافته (MAD) به ثبت رساند، فناوری که اولین بار در جنگ جهانی دوم برای شناسایی اثر این اجسام فلزی بزرگ بر میدان مغناطیسی زمین مورد استفاده نهاده شد. این یک سیستم مفید اما محدود است که معمولاً به هواپیما احتیاج دارد که در فاصله کمتر از یک کیلومتری هدف پرواز کند و فقط می تواند وجود یک زیردریایی را به جای مسیر آن تشخیص دهد.

دانشمندان چینی می خواهند از مغناطیس سنج های اتمی بسیار حساس استفاده نمایند که از لیزر برای تشخیص تغییرات در سطوح انرژی بین اتم ها ناشی از نوسانات در یک میدان مغناطیسی استفاده می نمایند. ترک و سالزبری خاطرنشان کردند که حق ثبت اختراع CETC برای فناوری است که یک مغناطیس سنج اتمی را قادر می سازد تا جهت یک هدف را به جای وجود آن تشخیص دهد. این قابلیت معمولاً برای موقعیت یابی دقیق تر بعد از اینکه سنسورهای دیگر یک منطقه جستجوی تقریبی را فراهم کردند، استفاده می گردد، هرگونه اطلاعات اضافی به طور بالقوه می تواند به اپراتورها در طول عملیات جستجو فزونی دهد.

یک پتنت در سال 2022 به وسیله شرکت صنعت هوانوردی چین، خواهان سیستم جدیدی برای کارکرد سونوبوی ها است، که قوطی های شناوری هستند که به وسیله هواپیماها و کشتی ها رها می شوند و زیردریایی ها را با انتشار سیگنال های سونار فعال یا حسگرهای غیرفعال که صدای زیردریایی را تشخیص می دهند، شناسایی می نمایند. سایر اختراعات مربوط به سونوبوی های سبک تر و ارتباطات بهبود یافته بین سونوبوی و هواپیما است؛ در سال 2022، چین از نظر تعداد پتنت های ثبت شده از آمریکا پیشی گرفت.

چین بعلاوه کیفیت آموزش ضد زیردریایی را بهبود بخشیده است. در این گزارش آمده است: ارتش آزادی بخش خلق چین محدودیت های خود را پذیرفته و اقداماتی را برای بهبود کیفیت آموزش ASW خود، هم در شبیه سازها و هم در محیط های تمرین شروع نموده است.

به عنوان مثال، از سال 2015، مواد آموزشی بر احتیاج هواپیماها و کشتی های ASW به همکاری نزدیک با یکدیگر تأکید نموده است، که این یک روش استاندارد در نیروی دریایی ایالات متحده و غرب است. ارتش آزادی بخش خلق چین بعلاوه از شبیه سازها برای آموزش اپراتورهای سنسور و سلاح استفاده می نماید.

منبع: businessinsider

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1616

به "عملیات چین در جنگ ضد زیردریایی لو رفت، قدرت گرفتن ارتش آزادی بخش خلق در بازدارندگی هسته ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات چین در جنگ ضد زیردریایی لو رفت، قدرت گرفتن ارتش آزادی بخش خلق در بازدارندگی هسته ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید