عادت غلطی که باعث درد شدید کمر می گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، احمد فاتح، متخصص طب فیزیکی، در شبکه دو سیما گفت: معمولا از اقدامات اولیه در مواجهه با تنگی کانال هایی که شدت زیادی دارند، اقدامات تهاجمی مانند جراحی است. روند درمانی می تواند در دو قالب تهاجمی و غیر تهاجمی و تدریجی صورت بگیرد.

عادت غلطی که باعث درد شدید کمر می گردد

وی اضافه نمود: هرگاه فشاری بر بدن ما وارد گردد، بدن واکنشی تحت عنوان درد از خود نشان می دهد. این فشار ها می تواند از هر نوع روانی یا جسمانی باشد. به همین علت مسائل اسکلتی و عضلاتی اجتناب ناپذیر هستند.

فاتح اظهار کرد: مشکل این است که در مواجهه با درد های اسکلتی و عضلانی، بسیاری متوجه منشا و علت آن نیستند. وقتی از آن ها علت پرسیده می گردد، می گویند که هیچ فعالیت جسمانی سنگینی نداشته اند، اما حقیقت این است که مسائلی که بر روان و اعصاب ما اثرگذارند خود منبع مهمی برای درد های عضلانی و تنگی کانال هستند.

وی اضافه نمود: ما باید این را در نظر داشته باشیم که سبک زندگی تاثیری مستقیم و مهم در سلامت ما دارند. اگر ما ورزش منظم و مرتب را به زندگی خود وارد کنیم، تغذیه خود را به نحو درستی تغییر دهیم و خواب کافی داشته باشیم، از بروز بسیاری از مسائل و بیماری ها جلوگیری می کنیم.

فاتح اظهار کرد: افرادی که به واسطه شغلشان باید زمان زیادی از روز را بنشینند، بیشتر از بقیه در معرض مسائل عضلانی و اسکلتی قرار دارند. نشستن بیش از حد، فشار بر روی ریسک زیاد می گردد و آب آن زیاد می گردد که منجر به سیاهی دیسک و درد شدید می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1554

به "عادت غلطی که باعث درد شدید کمر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت غلطی که باعث درد شدید کمر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید