تور مالزی: شکم گردی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش اول)

به گزارش مجله صادق ویلا، وارد کوالالامپور که بشوید هر نوع غذای آسیایی و اروپایی را بخواهید می توانید در گوشه گوشه شهر پیدا کنید.

فقط مراقب معده و بعد جیب تان باشید چرا که هر چند غذاخوری های مقرون به صرفهی دارد اما پای تان که در این راه کشیده گردد دیگر سر از پا نخواهید شناخت. رستوران های این کشور چندان نژاد پرست نیستند، همان چیزی که برای خود مالزیایی ها سرو می نمایند جلوی گردشگر ها هم می گذارند. دستفروش های خیابانی این شهر همان غذاهای رستوران را با مدت زمان طولانی تر اما با قیمتی مقرون به صرفه تر به شما ارائه می دهند. اما اگر در پی غذای آماده هستید می توانید رستوران های فست فودی را در هر جای کوالالامپور پیدا کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا این موضوع خوشمزه در مالزی بپردازیم.

تور مالزی: شکم گردی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش اول)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

زمان غذا خوردن در کوالالامپور

مردم مالزی معمولا زود غذا می خورند و بیشتر رستوران ها 10 شب به بعد تعطیل هستند. اما دکه ها و دوره گردها که در خیابان های اصلی فراوان به چشم می خورند در هر زمانی که بخواهید غذای آماده دارند. مردم مالزی سحرخیز نیز می باشند و صبحانه را نیز خیلی زود نوش جان می کنند. غذاخوری های خانگی معمولا تمام روز از صبحانه تا ناهار و شام باز هستند و حتی کافی شاپ های مرکز شهر هم در طول روز و شب مشغول بکار می باشند. مالزی اصولا از اقوام مالزیایی، هند و چین تشکیل شده و غذای مالایی، هندی و چینی از پرطرفدارترین غذاهای موجود در غذاخوری های شهر کوالالامپور می باشند. در منطقه ها لوکس و ممتاز در مجاورت محله دستفروشان دوره گرد خوراک های خوش آب ورنگ بسیاری موجود است. غذاهای غربی نیز بیشتراً در رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای ارائه می شوند.

محبوب ترین غذای مالزی یک نوع گوشت کباب شده روی چوب است که ساتای نامیده می گردد. برنج و خوراک های همراهش (ناسی پادانگ)، نودل های طعم دار (می سیام) و ماهی به همراه برنج خوابیده در آب نارگیل (ناسی لیماک) همگی جزو غذاهای خوشمزه این منطقه می باشند. غذاهای هندی که در این شهر سرو می گردد، کلوچه کاری (پاراتا)، مرغ به همراه برنج زرد تکه شده (ناسی بریانی) و کلوچه ‘idlis وwadas مخصوص گیاه خواران می باشد. علاقه مندان غذای چینی نیز می توانند ‘laksa کاری، مرغ تکه شده با برنج و یا نودل را در غذاخوری های این شهر نوش جان کنند.

یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای لذا بردن از غذاهای خوب کوالالامپور و جنوب شرقی آسیا، رفتن به محیط های بزرگ مخصوص سرو غذا می باشد. یعنی جایی که غذاهای مختلف به وسیله دوره گردان مختلف سرو می گردد. Jalan Alor یکی از مشهورترین مرکزهایی است که آشپزهای دوره گرد در آن غذا سرو می کنند و در آن غذاخوری های سبک مالزیایی، رستوران های چینی و کافی شاپ های فراوانی وجود دارد . Chow Kit، Jalan Masjid India و Kampung Baru نیز مکان های خوبی برای خوردن غذاهای مالزیایی است.

برای خوردن غذاهای چینی می توانید به محله چینی ها در کوالالامپور بروید. این غذاخوری ها در تمام طول روز باز بوده و رستوران هایی که باک کوت ته (نوعی سوپ چینی) به مشتریان می دهند، فراوان در آن به چشم می خورد. غذاخوری های مراکز خرید نیز مناسب کسانی است که دوست دارند در کنار خرید از فروشگاه ها از مکانی راحت برای صرف غذا نیز استفاده کنند. در سراسر شهر کافی شاپ های فراوانی یافت می شوند که عصرها نیز مشغول به کار هستند. این کافه ها عموما در محله چینی ها و در راستای Jalan Sultan، Jalan Petaling و Jalan Hang Lekir و نیز در منطقه مرکزی مثلث طلایی واقع قرار گرفته اند.

غذاخوری های هندی/مسلمان به نام ماماک نیز در گوشه و کنار خیابان ها دیده می شوند که بسیار هم معروف می باشند. معمولا در این مکان ها غذاهای حلال سرو می گردد. برترین دکه های ماماک در کوالالامپور در Heritage Row واقع در Jalan Doraisamy می باشد. بعلاوه Lebuh Ampang واقع در منطقه Brickfields و مرکز شهر نیز منطقه ها خوبی برای یافتن غذاهای هندی می باشد.

برای صرف غذایی عالی در رستورانی مناسب با تنوع غذایی فراوان، می توانید به مثلث طلایی، Bangsar و یا Heritage Row بروید. غذاخوری های کره ای را می توان در Ampang Jaya پیدا کرد اما Bangsar مخصوص غذاخوری های لوکس و غربی و غذاهای غربی می باشند. یادتان باشد رستوران های کوالالامپور فقط تا ساعت 10 شب باز هستند. اگر بعد از این ساعت گرسنگی به سراغ تان آمد باید به فروشندگان دوره گرد پناه ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1340

به "تور مالزی: شکم گردی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: شکم گردی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید