شایعات داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ خداحافظی با اسکوچیچ و مذاکره با کی روش!

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرگزاری خبرنگاران- تیم ملی به تهران بازگشت و سوالی که از عزیزی خادم پرسیده شد؛ این بود: آیا قرارداد اسکوچیچ تمدید می گردد؟

شایعات داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ خداحافظی با اسکوچیچ و مذاکره با کی روش!

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بعد از باخت به عراق و بحرین در دور رفت کام همه را تلخ کرد و آنجا بود که این استرس به وجود همه راه پیدا کرد؛ آیا می توانیم در هر چهار بازی دور برگشت برنده شویم؟ به خصوص وقتی که میزبانی بازی ها به منامه محول شد. اگر در بازی با عراق که همواره در برابر تیم ملی خوب بازی نموده شکست بخوریم سرنوشت ایران چه می شود؟ به همین راحتی باید با جام جهانی 2022 خداحافظی کنیم؟ با وجود این همه استرس اسکوچیچ نسبت به آینده خوشبین بود. حتی در روزهایی که فدراسیون فوتبال برای شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه بین المللی ورزش چند ده هزار دلار یا چند صد هزار دلار هزینه کرد.

در روزهایی که همه در این فوتبال به afc حمله می کردند. نتایجی که تیم ملی در منامه به دست آورد یک اتفاق نبود. تیم ملی برای دست یابی به آن زحمت های زیادی کشید. به یاد مصاحبه سردار آزمون و مهدی طارمی بیافتیم که گفته بودند اسکوچیچ اشتیاق خوبی در تیم ملی ایجاد نموده است. تیم ملی بوسنی را شکست داد. این نتیجه کوچکی نبود. به خوبی ازبکستان را در تاشکند برد و در تهران هم در مصاف با سوریه پیروز شد. تیمی که در بازی های گروه خود نمایش های خوبی در برابر حریفان داشت.

تیم ملی به تهران بازگشت و سوالی که از عزیزی خادم پرسیده شد؛ این بود: آیا قرارداد اسکوچیچ تمدید می شود؟ و او در پاسخ به این سوال گفت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال دراین باره تصمیم می گیرند! همین پاسخ کافی بود تا همه فکر ها متوجه تمدید یا عدم تمدید قراداد دراگان شود تا جایی که دراگان هم عصبانی شد و گفت الان وقت لذت بردن از اتفاقی است که در منامه رقم زدیم نه آینده. حق با دراگان است. آینده نگری خوب است اما نه به این ها بهانه که فعل را کشت.

ولی حالا زمزمه های بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی از فروردین ماه شروع شد اما آن موقع فدراسیون فوتبال نه پول داشت و نه وقت که دست به چنین ریسکی بزند. کارلوس کی روش که بعد از حضور ناموفق در کلمبیا، علاقه مند به راهنمایی یک تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر و تجربه چهارمین حضور متوالی در جام های جهانی است، برای همکاری با تیم ملی ایران چراغ سبز نشان داده است. بعضی منابع خبری غیر رسمی مدعی شدند یکی از مدیران قدیمی فدراسیون فوتبال به عزیزی خادم پیشنهاد نموده اگر تصمیمش برای عبور از دراگان اسکوچیچ جدی است، با کارلوس کی روش مذاکره کند، غافل از این که اطرافیان رییس تازه فدراسیون فوتبال تا به حال یک دور مذاکره ناموفق با کارلوس کی روش را پشت سر گذاشته اند.

درباره کارلوس کی روش، اولین خبر که شباهت عجیبی به خبرسازی تبلیغاتی داشت، به ظاهر از عراق رسید. شایعه شد عراق بعد از قطع همکاری با سرچکو کاتانچ، در فکر جذب کارلوس کی روش است. این ادعا بیش از آن که به خبر شباهت داشته باشد، شبیه یک بازار گرمی و خبرسازی به سود کی روش است. در طول هفت هشت سالی که کی روش راهنمایی تیم ملی ایران را برعهده داشت، بارها این قبیل خبرسازی ها تجربه شد. هرگاه کی روش می خواست قراردادش را با ایران تمدید کند یا هر زمان کمی رابطه اش با فدراسیون به سمت سردی می رفت و یا هر بار که دستمزدش عقب می افتاد، خبر می رسید از آفریقای جنوبی پیشنهاد دارد!

با این پیش زمینه و فکریت قبلی، همین که دیروز شایعه شد تیم ملی عراق دنبال کی روش است، پیش بینی می شد دوستان کی روش دوباره می خواهند کارلوس را به ایران نزدیک نمایند. اما منابع مطلع می گویند این ماجرا متعلق به دو ماه و نیم قبل است و فروردین ماه اولین زمزمه ها درباره همکاری با کارلوس به گوش رسید. آن موقع فدراسیون فوتبال نه پول داشت و نه فرصت و این موضوع جدی دنبال نشد اما در ادامه یک پیغام از طرف نزدیکان رییس فدراسیون فوتبال برای کارلوس کی روش، او را آشفته کرد. گویا از تهران به کی روش پیغام داده بودند حاضریم برای هر سال 1/2 میلیون یورو به تو بدهیم و می توانی دو دستیار هم با خودت به ایران بیاوری اما هزینه دو دستیار پای خودت است و بقیه اعضای کادرفنی و کادر سرپرستی و رسانه ای و ... تیم ملی را خودمان می چینیم. گویا واکنش کارلوس به مبلغ پیشنهادی فقط لبخند بوده و به واسطه فدراسیون یادآوری نموده وقتی آخرین بار در ایران سالانه 1/6 دستمزد می گرفته و دستیارانش هم قرارداد جدا داشتند، علتی ندارد حالا پول کمتری بگیرد و هزینه دستیارانش را هم خودش تقبل کند ولی آنچه او را آشفته کرد، آن بخش ماجرا بود که فدراسیون می خواست محدودش کند. گفته می شود کی روش که برایش اختیار تام حتی از پول هم مهم تر است، به همین علت مذاکره را نیمه کاره رها کرد.

حالا دوباره شایعه شده فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش آماده اند به میز مذاکره برگردند. البته نزدیکان فدراسیون فوتبال می گویند این پیشنهاد از طرف واسطه های کی روش به آنها ارائه شده اما دوستان ایرانی کی روش مدعی هستند این فدراسیون است که به جذب کارلوس کی روش تمایل دارد. وقتی تیم ملی از منامه به تهران برگشت، با وجود قرارداد چند مرحله ای دراگان اسکوچیچ با فدراسیون، شهاب عزیزی خادم ادعا کرد قرارداد اسکوچیچ به انتها رسیده و همین حرف کافی بود تا داستان کارلوس کی روش با جدیت بیشتری پیگیری شود.

صد البته موانع بسیاری دست کم تا انتها کار رسمی دولت فعلی، بر سر راه بازگشت کی روش وجود دارد. اولین مانع به وزارت ورزش برمی شود. این وزارتخانه حاضر نیست پای کی روش دوباره به ایران باز شود اما این وزارتخانه حداکثر تا مرداد ماه می ماند و بعد از آن، فدراسیون فوتبال دیگر نباید به دولت فعلی جوابگو باشد. موانع بعدی اختیاراتی است که قطعا کارلوس کی روش می خواهد. بعلاوه امکاناتی که او طلب می نماید. فوتبال ما نسبت به آن روزها که کی روش در ایران بود و بر سر اردو و ابزار و ... با فدراسیون دعوا داشت، هیچ پیشرفتی نداشته و احتمالا تمام آن دعواها تکرار خواهد شد!

با این همه گفته می شود عبور فدراسیون فوتبال از دراگان اسکوچیچ جدی است. بی علت نبود که اسکوچیچ وقتی عراق را برد به سمت صندلی ویژه و جایی که شهاب عزیزی خادم نشسته بود، عدد 7 را نشان داد. او با هفت پیروزی در هفت بازی، چندان مدنظر فدراسیون فوتبال نیست. شبی که رییس فدراسیون فوتبال ایران در جزیره کیش حضور داشت و تیم ملی هنوز برای بازی با عراق و بحرین به منامه سفر ننموده بود، در تهران شایعه شد فدراسیون فوتبال برای مرحله بعدی، مذاکره با یک مربی مطرح و معتبر را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1020

به "شایعات داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ خداحافظی با اسکوچیچ و مذاکره با کی روش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ خداحافظی با اسکوچیچ و مذاکره با کی روش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید