سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 8 خرداد

به گزارش مجله صادق ویلا، بازار امروز متعادل و با افزایش نسبی تقاضا در نماد های عظیم شروع به کار کرد.

سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 8 خرداد

به گزارش خبرنگار ،امروز شنبه (8 خرداد) بازار متعادل و با افزایش نسبی تقاضا در نماد های عظیم و کوچک آغاز به کار کرد.

نمادهای گروه پالایش مورد توجه بازار هستند و معاملاتی در مدار سبز رنگ را آغاز نموده اند.

شپنا با خریدهای رو به بالا به صف خرید نسبتا قابل توجهی نشست.

محصولات شیمیایی امروز سبز رنگ معامله می شوند. پترول, شگویا, نوری, فارس, شیران, تاپیکو, شاراک و زاگرس با گرایشی مثبت متعادل اند. شتوکا و شپلی با افزایش تقاضا همراه اند. شگل و شاملا پر عرضه های گروه اند.

شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز با رشد 8 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 117هزار واحد نهاده شده است.

نماد های فملی، فولاد و شپنا بیش ترین تأثیر مثبت و نماد های ستران، ثاخت و کخاک بیشترین اثر منفی را بر فرایند حرکت شاخص گذاشته اند.

خودرویی ها یکپارچه سبز پوش دنبال می شوند. نماد خودرو در قیمت 177 تومان تشکیل صف خرید داد. خساپا در محدوده 161 تومان در یک قدمی سقف قیمتی روزانه در حال معامله است. خگستر، خدیزل و ورنا از دیگر نماد های پرتقاضای گروه اند.

در ساعت 9 و 30دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد 17هزار و 651واحدی (1.5درصد) در ارتفاع یک میلیون و 127هزار واحد نهاده شد و شاخص کل هم وزن با رشد 0.5درصدی روبرو شد.

آخرین قیمت 152نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن ها افزایش یافته و 228نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده اند.

نماد های خساپا، خودرو، فملی، پتایر، فولاد، شستا و برکت در گروه پرتراکنش ترین های بورس و نماد های چخزر، غگیلا، فتوسا، وپویا، کرمان، سبزوا و بکهنوج در گروه پرتراکنش ترین های فرابورس نهاده شدند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس هم در مجموع به حدود هزار و 102میلیارد تومان رسید. حقیقی ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود 140میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

صف های خرید حدود هزار و 60میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش پنج هزار و 35میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و 975میلیارد تومان می رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود 275میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا هم در صفوف خرید غکورش، شپنا و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 815میلیارد تومان (77درصد کل) و 10صف فروش برتر هزار و 265میلیارد تومان (25درصد کل) می گردد، بعلاوه حجم صف های خرید در 14نماد و حجم صف های فروش در 146نماد بیش از 10 میلیارد تومان بوده است؛ لازم به ذکر است حجم صف فراوری و توسعه سرب روی (فتوسا) به 14.5درصد کل تعداد سهام آن می رسد.

انبوه سازی، املاک و مستغلات کم اقبال ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش 435میلیارد تومان است و پس از آن گروه محصولات غذایی و آشامیدنی قرار گرفته است که برآیند سفارشات فروش آن 350میلیارد تومان می گردد. بعلاوه در طرف دیگر معاملات بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با تقاضای 465میلیارد تومانی همراه شد.

حدود 27درصد از 6هزار و 90میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش نهاده شده اند. در مجموع هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف ها به آن 610درصد است و با فرض معامله کامل صف ها ارزش معاملات به هفت هزار و 90میلیارد تومان خواهد رسید.

نقشه بازار در ساعت 10:40

رشد 27هزار و 185واحدی (2.5درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 136هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن با افزایش 0.7درصدی روبرو شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس هم به دو هزار و 300میلیارد رسید.

بیش از 310میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقوقی به حقیقی

رشد بیش از سه درصد 175نماد و افت بیش از سه درصد 279نماد

رشد 30هزار و 131واحدی شاخص کل (2.7درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و 139هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن 0.6درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود سه هزار و 530میلیارد تومان رسید.

حدود 500میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد 182نماد و افت بیش از سه درصد 294نماد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1081

به "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 8 خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 8 خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید