ریپابلیک ورلد: احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع در افغانستان وجود دارد

به گزارش مجله صادق ویلا، رسانه هندی با اشاره به تشدید درگیری ها در افغانستان بیان کرد که اگر اقدامات جدی انجام نشود، احتمال خارج شدن اوضاع این کشور از کنترل وجود دارد.

ریپابلیک ورلد: احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع در افغانستان وجود دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که بن بست مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در قطر ادامه دارد، درگیری ها در نقاط مختلف این کشور تشدید شده است.

رسانه هندی ریپابلیک ورلد در این باره اظهارداشت که دستکم در سه ولایت جنوی افغانستان درگیری ها افزایش قابل توجهی یافته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این درگیری ها در ولایت های هلمند، قندهار و ارزگان زندگی مردم را با مشکل روبرو نموده است و بخش هایی از شهرستان ها در این ولایت ها به کنترل درآمده است.

این رسانه هندی با ابراز نگرانی از درگیری ها بین دولت و طالبان تاکید نمود: این تهدید وجود دارد که اوضاع از کنترل خارج گردد، مگر اینکه اقدامات جدی انجام گردد.

بعضی رسانه های هفته گذشته گزارش داده بودند که درگیری ها در 20 ولایت افغانستان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا: افزایش خشونت ها در افغانستان توافقنامه دوحه را نقض می نماید

ناتو در افغانستان: بن بست مذاکرات بین الافغانی با انعطاف دو طرف حل می گردد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان چندی قبل گفت که این گروه خواهان حل بحران افغانستان به وسیله سیاسی است اما دولت کابل از پیشرفت فرایند صلح جلوگیری می نماید.

وی درباره تشدید حملات طالبان در سراسر افغانستان نیز گفته بود: آ ن ها نمی خواهند که مشکل از راه تفاهم و مذاکرات حل گردد، پس ما ناگزیر هستیم که به راهکار نظامی رجوع کنیم.

از سوی دیگر، نادر نادری سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در قطر اظهارداشت که اگر درگیری ها ادامه یابد، ممکن است که دولت این کشور در مذاکرات بین الافغانی تجدید نظر کند.

مراسم گشایش مذاکرات بین الافغانی 22 شهریور ماه امسال پس از تاخیر 6 ماهه در قطر شروع شد و سپس با تشکیل گروه تماس تیم های مذاکره کننده دولت و طالبان، دو طرف بر سر دستورکار مذاکرات رایزنی را شروع کردند اما تا به امروز توافقی صورت نگرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 599

به "ریپابلیک ورلد: احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع در افغانستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریپابلیک ورلد: احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع در افغانستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید