روبوتاکسی کاملا خودران تسلا!

به گزارش مجله صادق ویلا، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در جشن افتتاحیه کارخانه تگزاس به هواداران خود بیان کرد که تسلا در آینده یک روبوتاکسی کاملا خودران خواهد ساخت. او بعلاوه گفت که سال آینده فراوری سه وسیله نقلیه نو را شروع خواهد نمود. ماسک جزئیاتی از روبوتاکسی ارائه نکرد.

روبوتاکسی کاملا خودران تسلا!

به گزارش خبرنگاران، ماسک گفت: روبوتاکسی تسلا، یک خودروی کاملا آینده نگر خواهد بود. تسلا سال آینده ساخت پیکاپ Cybertruck را در کارخانه تازه خود در نزدیکی آستین، تگزاس آغاز خواهد نمود. پس از آن نیز فراوری ساخت یک رودستر تازه، یک خودروی نیمه برقی و یک ربات انسان نما به نام Optimus را آغازمی کند. ماسک این سخنان را پنج شنبه شب در سایبر رودئو در گیگا تگزاس، جشنی که فقط برای هزاران مهمان در کارخانه تازه تسلا به ارزش یک میلیارد دلار برگزار می گردد، خاطرنشان کرد.

او در این مراسم که به صورت زنده در یوتیوب پخش شد، خاطرنشان کرد که تسلا در حال تحویل اولین شاسی بلند های کوچک مدل Y است که در کارخانه تازه ساخته شده است. او گفت: تسلا می تواند نیم میلیون شاسی بلند در سال فراوری کند. به گفته تحلیلگران، کارخانه های گیگا تازه این شرکت در تگزاس و برلین، که خودرو ها و سلول های باتری را می سازند، با چالش های افزایش فراوری با فرآیند های تازه روبرو هستند. ماسک گفت: تسلا با ساخت خودرو با استفاده از سه قطعه اصلی، ساخت خودرو را ساده خواهد نمود.

تسلا و ماسک اغلب اهداف خود را برای آغاز فراوری خودرو از دست داده اند. در سال 2019، ماسک وعده داد که سال بعد ناوگانی از روبوتاکسی های خودران در جاده ها حضور خواهند داشت، در حالی که نرم افزار خودران کامل این شرکت هنوز به وسیله مالکان منتخب تسلا در جاده های عمومی در حال آزمایش است. تسلا بزرگترین سازنده خودرو های الکتریکی در ایالات متحده و دنیا است. این شرکت در حال حاضر سیستم های یاری راننده پیشرفته را با وعده ویژگی های بیشتر به قیمت 12000 دلار می فروشد. این نرم افزار ها وسایل نقلیه را مستقل نمی نمایند و احتیاج به نظارت راننده دارند.

ماسک گفت سال جاری در مورد توسعه کارخانه آستین و یک کارخانه تازه در آلمان اقدام خواهد نمود. او بعلاوه گفت که این شرکت ممکن است ساخت یک ربات را در سال 2023 آغاز کند. او پنجشنبه شب خاطرنشان کرد که سال آینده موج عظیمی از محصولات تازه ارائه خواهد نمود. ماسک گفته است که کارخانه منطقه آستین تا 10000 کارگر استخدام خواهد نمود. رویداد پنجشنبه در حالی برگزار گردید که ماسک این هفته بازار را غافلگیر کرد و خاطرنشان کرد که 9 درصد از سهام توییتر را خریداری نموده و به هیئت مدیره این شبکه رسانه اجتماعی خواهد پیوست.

منبع: gadgets360

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1361

به "روبوتاکسی کاملا خودران تسلا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبوتاکسی کاملا خودران تسلا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید