روبات تسلا چند هفته دیگر راه می رود ، امید ماسک به درآمدزایی بالا

به گزارش مجله صادق ویلا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نمونه اولیه روبات انسان نمای خود به نام اوپتیموس (Optimus) را به نمایش گذاشت و پیش بینی کرد که سازنده خودروهای الکتریکی می تواند میلیون ها دلار از این راه درآمدزایی کند.

روبات تسلا چند هفته دیگر راه می رود ، امید ماسک به درآمدزایی بالا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش بینی شده است که قیمت این روبات ها به کمتر از 20 هزار دلار بفروشد؛ کمتر از یک سوم قیمت یک خودروی تسلا مدل Y.

ماسک گفت که انتظار دارد تسلا در عرض 3 تا 5 سال آماده پذیرش سفارش های این روبات باشد و کوشش برای توسعه این محصول در طول یک دهه یا بیشتر را این گونه توصیف کرد که دقیق ترین چشم اندازی محسوب می گردد که او تا به امروز در خصوص کسب وکاری ارائه نموده که از عایدی خودروهای الکتریکی تسلا نیز بیشتر باشد.

کوشش های تسلا برای طراحی و ساخت روبات های بازار انبوه که می توانند با مشاغل کاری در کارخانه هایش نیز آزمایش شوند، آن را از سایر فراوریکنندگانی که روبات های انسان نما را آزمایش نموده اند، متمایز می نماید.

افشای نمونه اولیه روبات ها در دفتر تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا نیز بخشی از کوشش هایی بود که ماسک آن را کوششی برای اینکه تسلا در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی پیشتاز بماند، نه تنها شرکتی که خودروهای جالب فراوری می نماید، توصیف کرد.

یک روبات آزمایشی که به گفته تسلا در ماه فوریه ساخته شده بود، روز آدینه بیرون رفت تا برای جمعیت دست تکان دهد و تسلا ویدیویی از انجام کارهای ساده مانند آبیاری گیاهان، حمل جعبه ها و بلند کردن میله های فلزی در یک ایستگاه فراوری در شرکت نشان داد.

بیشتر بخوانید:

  • چه زمانی هوش مصنوعی تسلا از انسان پیشی می گیرد؟ | قدرت خیره کننده ریزتراشه های ایلان ماسک

اما ایلان ماسک گفت به چیزی که او امیدوار بود به فراوری برسد نزدیک تر شده است. ماسک بعلاوه گفت که این روبات تا چند هفته دیگر می تواند راه برود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1454

به "روبات تسلا چند هفته دیگر راه می رود ، امید ماسک به درآمدزایی بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات تسلا چند هفته دیگر راه می رود ، امید ماسک به درآمدزایی بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید