رهبران اطلاعاتی سنای آمریکا نگران افزایش حملات مرموز علیه دیّپلات های کشور

به گزارش مجله صادق ویلا، رهبران دموکرات و جمهوری خواه کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفتند، حوادثی مشابه حملات هدفمند با فرکانس رادیویی علیه دیپلمات های آمریکایی به نظر رو به افزایش است و این کمیته تحقیقات انجام می دهد.

رهبران اطلاعاتی سنای آمریکا نگران افزایش حملات مرموز علیه دیّپلات های کشور

به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورها مارک وارنر، رئیس دموکرات این کمیته و مارکو روبیو، معاون جمهوری خواه آن گفتند که درباره حدود پنج سال حملات مرموز علیه پرسنل دولت آمریکا در هاوانای کوبا و دیگر نقاط سراسر دنیا آگاه شده اند.

آنها گفتند: به نظر می رسد الگوی حملات به شهروندان ما که به دولت خدمت می نمایند، رو به افزایش است. کمیته اطلاعات سنا میخواهد ته و توی این مساله را درآورد.

شبکه خبری سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد که نهادهای آمریکایی در حال تحقیق روی دو حادثه احتمالی هستند که به نظر می رسد مشابه بیماری ای باشد که دیپلمات های واشنگتن را تحت تاثیر قرار داد و به سندروم هاوانا معروف است.

براساس گزارش سی ان ان، یک مورد سال گذشته در نزدیکی کاخ سفید و مورد دیگر بیماری یک مقام کاخ سفید در حومه ویرجینیا در سال 2019 بود. گزارش دسامبر دولت آمریکا تاکید دارد که فرکانس رادیویی هدفمند شرح احتمالی برای این علائم است. در فوریه، وزارت خارجه آمریکا گفت تحقیقات همچنان در دست انجام است.

روز پنجشنبه یک سخنگوی کاخ سفید گفت، دپارتمان های مختلف دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روی این مساله کار می نمایند و هنوز در حال آنالیز شرایط هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 936

به "رهبران اطلاعاتی سنای آمریکا نگران افزایش حملات مرموز علیه دیّپلات های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران اطلاعاتی سنای آمریکا نگران افزایش حملات مرموز علیه دیّپلات های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید