ویلای مدرن کوچک: با تور مجازی از زیباترین باغ های دنیا تماشا کنید

به گزارش مجله صادق ویلا، با بازدید مجازی از زیباترین باغ های دنیا در دوران خانه نشینی و قرنطینه ناشی از شیوع کرونا، غرق در زیبایی گونه های بی شماری از زیباترین گل ها و گیاهان شوید.

ویلای مدرن کوچک: با تور مجازی از زیباترین باغ های دنیا تماشا کنید

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بهار بار دیگر با تمام زیبایی هایش فرارسیده است. اگرچه شیوع کرونا باعث شده فعلاً خانه نشین شویم، با تور مجازی می توانید نقاط مختلف دنیا را از قاب دوربین ببینید. باغ ها یکی از مکان هایی هستند که می توانید زیباترین جلوه های فصل بهار را در آن ها ببینید. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم با تور مجازی بازدیدی از زیباترین باغ های دنیا داشته باشیم.

در این سفر مجازی، ابتدا غرق در زیبایی باغ های گیاه شناهی پادشاهی کیو (Kew Gardens) می شویم که گیاهان بسیار زیبا و معماری تاریخی آن شما را مجذوب خود می نماید. سپس سری به باغ گیاه شناسی جنگل های گرمسیری هاوایی (Hawaii Tropical Botanical Garden)، باغی بهشت گونه با گونه های گیاهی متعلق به منطقه ها گرمسیری هاوایی می زنیم و در سایه درختان نخل آن کمی استراحت می کنیم و در سرانجام، در باغ های کوکِنهوف (Keukenhof Gardens) آمستردام که چند صد گونه لاله را در خود جای داده است قدم می زنیم.

1. باغ گیاه شناهی پادشاهی کیو، ریچموند، لندن

باغ کیو، گل سرسبد باغ های انگلستان محسوب می شود و در لیست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده است. این باغ با وسعتی در حدود 150 کیلومتر مربع، 14 هزار اصله درخت و 50 هزار گونه متفاوت گیاه را در خود جای داده است و کاخ کیو یا خانه کیو (Kew Palace) را با تاریخی غنی که در حدود 400 سال قبل ساخته شده نیز در برگرفته است.

از دیگر بخش های مهم این باغ می توان به آربِریتِم (Arboretum) که کتابخانه ای زنده از درختان محسوب می شود و گالری مِریَن نورث (Marianne North Gallery) با بیش از 800 نقاشی با موضوع گیاهان و گل ها اشاره نمود. ضمناً در نقاط مختلف باغ چند سازه تزیینی نیز دیده می شود، ساختمان پاگودا (Pagoda) که در سال 1762 برای شاهزاده آگاستا (Princess Augusta) ساخته شد یکی از این ساختمان ها به شمار می رود.

مشاهده ویدیوی باغ

2. باغ کلود مونه، روستای ژیوِرنی، فرانسه

مجموعه تابلوهای نیلوفرهای آبی مونه (Monets Water Lilies) شامل 250 نقاشی می شود که همه آن ها به دست کلود مونه (Claude Monet)، نقاش فرانسوی معروف خلق شده اند، با الهام از باغ کلود مونه (Claude Monets Garden) در روستای ژیورنی (Giverny) در منطقه جغرافیایی نُرماندی، ترسیم شده اند.

به گفته مردم محلی، مونه زمانی که با قطار در حال عبور از ژیوری بوده و منظره ها آن را از پنجره قطار می دیده مجذوب آن شده است. تابلوی واتِر لیلی پوند (Water Lily Pond)، یکی از معروف ترین آثار مجموعه نقاشی های نیلوفر آبی محسوب می شود و در آن یک پل ژاپنی کمانی روی حوضچه ای پر از نیلوفرهای آبی ترسیم شده است. مونه، سی سال سرانجامی عمر خود را در دهکده گذراند و تمام این مدت را صرف خلق نقاشی های زیبایی کرد که با الهام از این باغ زیبا ترسیم شده اند. مونه پس از خلق این نقاشی ها گفته است

باغ من، زیباترین اثر هنری من است.

مشاهده ویدیوی باغ

3. کاخ وادِزدِن، وادزدن، انگلستان

کاخ واردزدن (Waddesdon Manor) با فضایی رؤیایی و سحرانگیز، در واقع یک شاتوی فرانسوی (محل اقامت اشراف زادگان فرانسوی) متعلق به دوران رنسانس محسوب می شود که در قرن نوزدهم ساخته شده است. و پر از گنجینه های سلطنتی و مجموعه آثار هنری بسیار بزرگ است.

این باغ از اواخر دهه 1800 و از زمانی که بارُن فِردیناند دا روتشیلد (Baron Ferdinand de Rothschild)، نخستین صاحب آن، تا زمانی که جیمز میر دا روتشیلد (James de Rothschild)، آخرین صاحب این باغ، در آن زندگی می نموده است، محل سکونت خانواده روتشیلد (Rothschild family) بوده است. جیمز میر دا روتلشید عمارت، زمین های اطراف آن و بخش اعظمی از مجموعه آثار هنری را به موسسه نشنال تراست (National Trust) واگذار کرد و به این ترتیب عموم مردم پیروز به بازدید از بخش های مختلف این باغ شدند.

در حال حاضر بنیاد روتشیلد (Rothschild Foundation) وظیفه مدیریت این عمارت را بر عهده دارد و این باغ پر بازدیدترین جاذبه متعلق به موسسه نشنال تراست در انگلستان محسوب می شود.این باغ ها نمونه ای استثنایی از باغ های دوره ویکتوریا (Victorian era) محسوب می شود. هسته اولیه این باغ ها به دست بارون فِردیناند دا روتشیلد ایجاد شد و آلیس شارلت وان روتشیلد (Alice Charlotte von Rothschild) آن را توسعه داد. برای بازدید از فضاهای داخلی روی این لینک کلیک کنید.

تماشای ویدیو باغ

4. باغ گیاه شناسی، شیکاگو، آمریکا

باغ گیاه شناسی شیکاگو (Chicago Botanic Garden) که تاریخ ساخت آن به سال 1890 باز می شود، با وسعتی در حدود 155.8 هکتار، 27 باغ از جمله یک باغ انگلیسی حصاردار (English Walled Garden)، یک مرکز علمی گیاه شناسی (Plant Science Centre) و یک باغ ژاپنی دارد در خود جای داده است.

مالکیت این باغ اکنون در اختیار موسسه فارِست پریزِرو دیستریکت اف کانتی (Forest Preserve District of Cook County) واقع شده است و به دست انجمن گیاه شناسی شیکاگو (Chicago Horticultural Society) مدیریت می شود.باغ گیاه شناسی شیکاگو در مقایسه با سایر باغ های عمومی آمریکا، بیشترین عضو را دارد.

مشاهده ویدیو باغ

5. باغ RHS ویزلی، ساری، انگلستان

به جرأت می توان گفت باغ RHS ویزلی (RHS Garden Wisley) یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا محسوب می شود و عناصر تاریخی فرهنگی آن الهام بخش بسیاری از گیاه شناسان است. بخش بسیار زیبای میکس بردرز (Mixed Borders) نمادی ترین و معروف ترین بخش باغ محسوب می شود.

این بخش که به دست گراهام استوارت توماس (Graham Stuart Thomas)، گیاه شناس متخصص طراحی شده است، با پرچینی به طول 128 متر و عرض 6 متر، متشکل از گیاهان ممرز احاطه شده است. ضمناً در این باغ آزمایشگاه زیبایی وجود دارد که بازدید از آن را نباید از دست دهید. برای مشاهده تصاویر زیبای باغ روی این لینک کلیک کنید.

مشاهده ویدیو باغ

6. باغ گیاه شناسی جنگل های گرمسیری هاوایی، پاپایکو، هاوایی

باغ گیاه شناسی جنگل های گرمسیری هاوایی با 2 هزار گونه گیاهی متفاوت و درخت های نارگیل و انبه با عمری در حدود صد سال، علاقه مندان به گیاه شناسی را شیفته خود می نماید. این باغ را دَنیِل جِی لاکتِنهوس (Dan J. Lutkenhouse)، صاحب آن، در سال 1984 افتتاح کرد و سپس برای بازدید عموم مردم از آن، به موسسه غیر انتفاعی واگذار شد. این باغ در سواحل اقیانوس آرام واقع شده است و همین موضوع زیبایی آن را دو چندان می نماید. قطعاً بازدید مجازی از این باغ بهشت گونه احساس خوبی به شما می دهد.

مشاهده ویدیو باغ

7. باغ های گیاه شناسی آمریکا، واشنگتن

باغ های گیاه شناسی آمریکا (US Botanic Gardens) که در سال 1820 ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی آمریکای شمالی به شمار می رود و تحت نظارت کنگره آمریکا به وسیله کاخ کنگره (Architect of the Capitol) اداره می شود. در این باغ گونه های بسیار متنوعی از گل ها و گیاهان نگهداری می شود؛ از گل رز و گل ارکیده گرفته تا جنگل بارانی متعلق به استان های میانه ساحل اقیانوس اطلس (Mid-Atlantic) و گونه های نادر و در معرض خطر انقراض و گیاهانی که در سال های اخیر در باغ های خانگی نگهداری می شود.

این گل ها و گیاهان در تمام ایام سال در قالب نمایشگاه گل و گیاه دائمی در معرض دید عموم مردم قرار دارند. در هر زمانی از سال می توانید در بخش های مختلف این باغ از جمله بخش محافظت شده باغ گیاه شناسی (US Botanic Garden Conservatory)، باغ ملی (National Garden) و پارک بارتولدی (National Garden) شاهد شکوفایی گیاهان مختلف باشید که زیبایی وصف ناپذیری دارد.

مشاهده تور مجازی و ویدیوی باغ

8. باغ های کوکنهوف، آمستردام هلند

اگر می خواهید آرایش متنوع و متعددی را از گل های شگفت انگیز با زیبایی خیره کننده ببینید، بازدید از کوکنهوف (Keukenhof) را دست ندهید. این باغ که نام آن به معنی باغ آشپزخانه ای (kitchen garden) است در قرن پانزدهم و در فضایی به وسعت 32 هکتار ساخته شده است. این باغ در سال 1950 به باغی عمومی تبدیل شد و اکنون سالانه میلیون ها بازدیدکننده دارد. از میان زیباترین بخش های این باغ حیرت آور می توان به آسیاب بادی با طراحی زیبا متعلق به قرن نوزدهم، فضایی مفروش شده با گل های متعدد به مساحت 250 متر مربع در نگاه اول شبیه به فضای پوشیده شده با موزاییک به نظر می رسد و از 50 هزار شاخه گل لاله، گل سنبل و گل زعفران تشکیل شده است،

تماشای ویدیوی باغ

منبع: کجارو / housebeautiful.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1350

به "ویلای مدرن کوچک: با تور مجازی از زیباترین باغ های دنیا تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلای مدرن کوچک: با تور مجازی از زیباترین باغ های دنیا تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید