رمان 1984 به پرفروش ترین کتاب الکترونیکی در روسیه تبدیل شد

به گزارش مجله صادق ویلا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، رمان 1984 به پرفروش ترین کتاب الکترونیکی در روسیه تبدیل شد.

رمان 1984 به پرفروش ترین کتاب الکترونیکی در روسیه تبدیل شد

رمان ضد آرمان شهری 1984 اثر جورج اورول که در آینده ای خیال انگیز روایت می شود، در صدر فهرست پرفروش ترین کتابهای الکترونیکی در روسیه قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی تاس کشور روسیه گزارش داد که این رمان محبوب ترین اثر داستانی دانلود شده 2022 در پلتفرم کتاب فروش آنلاین LitRes و دومین کتاب دانلود شده پرطرفدار در میان همه دسته بندی ها است.

رمان نوشته جورج اورول نویسنده انگلیسی در سال 1949 منتشر شد، زمانی که نازیسم بتازگی شکست خورده بود و جنگ سرد غرب با متحد سابقش جوزف استالین و بلوک کمونیستی شوروی که او رهبری آن را بر عهده داشت، بتازگی آغاز شده بود. رمان 1984 تا سال 1988 در اتحاد جماهیر شوروی ممنوع بود.

اورول بیان کرد که از دیکتاتوری استالین به عنوان الگویی برای شکل دهی به شخصیت برادر بزرگ در این رمان استفاده کرده است، چهره نظام حکومتی که به اشکال گوناگون بر زندگی طبقات مختلف مردم، نظارت و کنترل دارد، شهروندان را وادار می کند تا باور کنند که جنگ صلح است و آزادی بردگی است.

در این میان برخی این ویژگی ها را در حکومت معاصر لادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز می بینند.

اما دریا تسلووالنیکووا مترجم روسی چاپ تازه رمان 1984 معتقد است: اورول در بدترین کابوس های خود نمیتوانست تصور کند که دوران توتالیتاریسم لیبرال یا لیبرالیسم توتالیته در غرب فرا خواهد رسید و مردم مانند یک گله خشمگین رفتار خواهند کرد.

جورج اورول سال 1903 با نام اصلی اریک بلر در بوتیهاری هند که در نزدیکی مرز نپال واقع است، به جهان آمد. این داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی با دو کتاب پرفروش مزرعه حیوانات و 1984 و نیز با نقدهای پرشماری که بر کتابها مینوشت، یکی از شهره ترین وقایع نگاران فرهنگ و ادب انگلیسی قرن بیستم محسوب می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1483

به "رمان 1984 به پرفروش ترین کتاب الکترونیکی در روسیه تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان 1984 به پرفروش ترین کتاب الکترونیکی در روسیه تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید