رزمایش ناوگان اقیانوسیه روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام

به گزارش مجله صادق ویلا، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت، رزمناوهای متعلق به ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی این کشور همراه با هواپیماهای این نیرو اقدام به اجرای رزمایشی در بخش مرکزی اقیانوس آرام کرده اند.

رزمایش ناوگان اقیانوسیه روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه بیان نمود: بالغ بر 20 رزمناو سطحی، زیردریایی و کشتی پشتیبانی در این رزمایش در دست برگزاری در نواحی دریایی دوردست در بخش مرکزی اقیانوس آرام برای نخستین بار در تاریخ معاصر ناوگان اقیانوسیه شرکت دارند.

این وزارتخانه شرح داد که این مانورها در اقیانوس آرام در فاصله حدودا 2500 مایلی از جنوب شرق جزایر کوریل اجرا می شوند.

وزارت دفاع روسیه اعلام داشت: دو گروه از کشتی های ناوگان اقیانوسیه که در فاصله حدودا 2500 مایلی از جنوب شرق جزایر کوریل عملیات انجام می دهند، اقدام به اجرای ماموریتهای تشخیص، مقابله و حمله موشکی علیه یک گروه رزمی ناوهواپیمابر متعلق به یک دشمن فرضی کردند.

وزارت دفاع روسیه بیان داشت، در این میان یک هواپیماهای رزمی ضد زیردریایی از مدل ایلیوشین Il-38 ماموریت جستجو برای زیردریایی های دشمن فرضی در حوزه اقیانوس آرام را اجرا کردند.

این وزارتخانه شرح داد: در طی این رزمایش، این هواپیماهای متعلق به ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی ارتش روسیه به اجرای ماموریت جستجو و ردگیری زیردریایی های متعلق به دشمن فرضی پرداختند. برای این منظور شش فروند هواپیمای ضد زیردریایی از مدلهای Il-38 و Il-38N در قالب چند جفت در آبهای دریای اوخوتسک و اقیانوس آرام به کار گرفته شدند.

بر اساس این گزارش همچنین گروه دریایی ناوگان اقیانوسیه در همکاری با هواپیماهای نیروی دریایی به اجرای ماموریتهایی شامل حمله شبیه سازی شده با موشکهای کروز به زیرساختهای نظامی حیاتی دشمن فرضی پرداختند. این حمله موشکی شبیه سازی شده همچنین از جانب کشتی های سطحی و از سمت هوا اجرا شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای جنگی ضدزیردریایی مدل Tu-142M3 روسیه به پشتیبانی از گروه های رزمی دریایی پرداختند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1008

به "رزمایش ناوگان اقیانوسیه روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش ناوگان اقیانوسیه روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید