معرفی فرودگاه لیورپول

به گزارش مجله صادق ویلا، فرودگاه لیورپول | Liverpool Airport

شاید نام لیورپول در لحظه اول ما را یاد باشگاه فوتبال معروف این شهر بیندازد اما اگر بخواهیم به این شهر به عنوان یک مقصد مجذوب کننده گردشگری نگاه کنیم با گنجینه ای از موزه ها، گالری ها، بناهای تاریخی و مراکز هنری روبرو هستیم که هر سال هزاران نفر را به این شهر می کشانند. سفر به لیورپول از راه هوایی به فرودگاه این شهر منتهی می شود، فرودگاهی که در سمت جنوب شرقی شهر قرار گرفته و 12 کیلومتری تا شهر فاصله دارد. می خواهیم درباره فرودگاه لیورپول حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی فرودگاه لیورپول

فرودگاه لیورپول

درباره فرودگاه

فرودگاه جان لنون لیورپول فرودگاهی بین المللی ست که سفرهای هوایی بخش شمال غربی انگلستان را انجام می دهد. فرودگاه در کرانه های رودخانه مرسی و در فاصله 12 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر لیورپول واقع شده است و در سال 2001 به نام موسیقیدان لیورپولی جان لنون تغییر نام داد. از این فرودگاه پروازهای داخلی، اروپایی و همینطور پروازهایی به نواحی شمالی آفریقا انجام می شود. در سال های 1997 تا 2007 این فرودگاه یکی از روبه رشد ترین فرودگاه های اروپا بود به طوری که تعداد مسافران آن از حدود 7 هزار مسافر در سال 1997 به 5.5 میلیون مسافر در سال 2007 رسید. با اینکه تعداد مسافران فرودگاه لیورپول در سال 2016 به حدود 4.5 میلیون مسافر کاهش پیدا کرده بود اما با 11 درصد افزایش نسبت به سال قبل، 12 امین فرودگاه پرتردد بریتانیا به شمار می رفت. این فرودگاه دارای یک باند آسفالت به طول 2285 متر است و هر روز حدود 160 پرواز از نقاط مختلف به آن انجام می شود

تاریخچه فرودگاه

این فرودگاه به طور رسمی در سال 1933 افتتاح شد و امروز با ایرلاین هایی مثل ایزی جت، رایان ایر، ویز ایر و … بیش از 60 مقصد را پوشش می دهد. قرار است که تا سال 2013 تغییرات گسترده ای در این فرودگاه اتفاق بیفتد که ساخت یک ترمینال نو و افزایش تعداد مسافران از 5 میلیون به 7.8 میلیون مسافر بخشی از این تغییرات است.

اطلاعات کلی فرودگاه

نام فرودگاه: Liverpool John Lennon Airport

کد یاتا: LPL

کد ایکائو: EGGP

ارتفاع از سطح دریا: 25 متر

نوع فرودگاه: همگانی

ترمینال ها: 1

وب سایت رسمی فرودگاه: liverpoolairport.com

معرفی فرودگاه لیورپول

ترمینال های فرودگاه

این فرودگاه فقط یک ترمینال مسافرتی دارد که آن هم در سال 1986 به جای ترمینال قدیمی قبلی ساخته شد. در واقع در این سال ترمینال مسافرتی مدرن در مجاورت باند نو و بعد از بسته شدن ساختمان ترمینال قدیمی افتتاح شد. ترمینال قبلی که در اواخر دهه 1930 ساخته شده بود بعدها در سال 2001 به هتل تبدیل شد. توسعه و توسعه این ترمینال در سال گذشته با سرمایه گذرای حدود 3 میلیون یورو به خاتمه رسید و امکانات زیادی مثل فروشگاه های نو، اسکرین های بزرگ تر و مبلمان های نو به فضای ترمینال اضافه شد. همانطور که گفتیم قرار است که تا سال 2030 یک ترمینال دیگر هم به این فرودگاه اضافه شود.

امکانات فرودگاه

فروشگاه، رستوران، محوطه بازی برای بچه ها، اطلاعات گردشگری، اطلاعات فرودگاهی، اتاق کنفرانس و …

هتل های فرودگاه

  • هتل کرون پلازا: این هتل سه طبقه با 164 اتاق در سال 2001 افتتاح شد و بخشی از ساختمان آن همان ترمینال قدیمی دهه 1930 است.
  • هتل هیلتون: این هتل درست در روبروی ساختمان اصلی ترمینال واقع شده است و بعد از هتل کرون پلازا دومین هتل بزرگی است که برای مجموعه فرودگاه ساخته شده.

دسترسی به فرودگاه

  • اتوبوس: یکی از بهترین گزینه ها برای رفتن از فرودگاه به سمت هتل استفاده از اتوبوس های ایرلینک 500 است که هر نیم ساعت مسافران را جابجا می کنند. مدت زمان سفر با این اتوبوس ها فقط 25 دقیقه است چون اتوبوس بدون توقف در هیچ ایستگاهی به سمت مرکز شهر می رود. تعدادی از اتوبوس های شهری هم در این جهت در تردد هستند که می توانید بهترین آن ها را با توجه به نوع مقصد خود انتخاب کنید.
  • قطار: قطار در فرودگاه، ایستگاه ندارد و اگز خیال دارید که با قطار به مرکز شهر بروید اول باید مسافت فرودگاه تا ایستگاه قطار را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. برای این منظور دو اتوبوس A80 و A86 در نظر گرفته شده که یکی از وظایف آن ها حمل و نقل مسافران از فرودگاه به سمت ایستگاه راه آهن پارک وی است.
  • تاکسی: همین که از ترمینال بیرون می آیید تاکسی ها را در مقابل خود می بینید اگر اولین بار است که به لیورپول می روید و با حمل و نقل این شهر آشنایی زیادی ندارید بهتر است همین جا سوار تاکسی شوید. همانطور که گفتیم فرودگاه در فاصله 12 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است که با تاکسی 20 دقیقه ای به مقصد می رسید. در فرودگاه چشمتان به انواع تاکسی ها می افتد از تاکسی های عادی گرفته تا آن ها که کمی بزرگ تر هستند. اگر برای رسیدن به هتل از تاکسی استفاده می کنید باید بدانید که همه این ماشین ها تاکسی متر دارند و کرایه بر طبق آن ها معین می شود.
  • کرایه اتومبیل:این راه همیشه یکی از بهترین گزینه هاست چون با کرایه اتومبیل سفر راحت تر و آزادتری را تجربه می کنید البته برای این کار باید حتما گواهی نامه بین المللی داشته باشید و بدانید قوانین کشور انگلستان چگونه است. در فرودگاه دفترهای کرایه اتومبیل زیادی مثل شرکت های اویس، هرتز و … هست که اتومیبل های خوبی جهت کرایه دارند
منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1295

به "معرفی فرودگاه لیورپول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه لیورپول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید