راز درختان عجیب رقصان ، گردشگران پس از بازدید این مکان مرموز چه می گویند؟

به گزارش مجله صادق ویلا، یکی از عجایب جنگل پایکوبیان این است که شما هرگز آواز پرندگان را نمی شنوید، در اینجا هیچ حیوانی وجود ندارد.

راز درختان عجیب رقصان ، گردشگران پس از بازدید این مکان مرموز چه می گویند؟

در منطقه کالینینگراد، در نزدیکی روستای ریباچی، یک مکان عجیب و غریب وجود دارد. با این حال - بسیار زیبا است. جنگل پایکوبیان یک علامت محلی بسیار محبوب و بسیار اسرار آمیز است که در هاله ای از افسانه ها و خرافات قرار گرفته است. به نظر باور نکردنی می آید، تنه های منحنی درختان به حالتی از پایکوبی های تند، و دلیل این رفتار آن ها هنوز دقیقا معین نیست. این جنگل پایکوبیان که بخشی از پارک ملی Curonian است، گردشگران و عکاسان را مانند یک آهنربا جذب می نماید.

جنگل پایکوبیان جایی عجیب و غریب برای گردشگران

این جنگل در سال 1961 به صورت مصنوعی کاشته شد. بیش از نیم قرن گذشته، و در طی این زمان، درختانی که در اینجا رشد نموده اشکال بسیار پیچیده ای به خود گرفته اند. چه قدرتی آن ها را به طرز شگفت انگیزی خم نموده است؟ دانشمندان هنوز هم در خصوص این موضوع غافلگیر شده اند. به نظر می رسد که درختان یک پایکوبی دسته جمعی انجام می دهند، و کسانی که خطر رفتن به این مکان را قبول می نمایند می گویند که هر چه بیشتر به داخل جنگل می روید، درختان پایکوبیان رقابتی تر عمل می نمایند.

این جنگل بسیار زیبا، اما آرام و خزنده است

افرادی که از این مکان بازدید نموده اند، اکثرا اعتراف می نمایند: احساسات عجیب و غریب هستند. بعضی از بازدیدنمایندگان احساس شدید انرژی می نماید، و کسانی برعکس، سردرد و احساس خستگی و بی حسی دارند.

سکوت کامل در جنگل بیشتر وحشتناک است. این سکوت فقط گاهی اوقات توسط گروه های دنیاگرد بازدید نماینده نقض می گردد، زیرا این مکان یک جهت دنیاگردی بسیار محبوب است.

شایان ذکر است که در دایره ای گرد، که در آن جنگل پایکوبیان رشد می نماید، تمام تنه ها شکل شگفت انگیزی ندارند - درختان پایکوبیان روی یک قسمت خاص (اما نه عظیم) تمرکز دارند.

دلیل انحراف تنه درختان در این مکان چیست؟ محققان به اتفاق نظر در خصوص علت انحنای تنه درختان نرسیده اند.

بر طبق یک نسخه، تغییر شکل می تواند به علت بعضی از پدیده های طبیعی باشد، ظاهرا در این منطقه برای مثال، تغییر ناگهانی جهت باد و درجه حرارت روی می دهد. یک فرضیه در خصوص ترکیب ویژه خاک در این مکان وجود دارد.

هواداران یکی دیگر از فرضیه ها، آفات حشرات را متهم می نمایند، حمله ای از آفات که بعدها در جنگل دیده شده است.

سوال: چرا این آفت فقط بخش خاصی از جنگل را خراب می نمایند، اما نه همه درختان؟ پاسخ قطعی وجود ندارد.

هواداران فرضیه سوم، دلایل پایکوبی درختان را در جابجایی زمین می دانند. زمین شناسان می گویند که این جنگل مصنوعی بر روی زمین سست قرار گرفته است که باعث می گردد چنین جابجایی - در ترکیب با جهت دائما در حال تغییر باد رخ دهد، به گفته آنها، حرکت این جابجایی دائما عوض می گردد و متفاوت است. از این رو انحنا در تنه درختان انجام شده است. طبق نظر نویسندگان این فرضیه، دیگر تپه های دریای Curonian، چنین ویژگی هایی ندارند.

تعداد زیادی از تنه درختان در این جنگل پایکوبیان در تمام طول آن ها منحنی وجود ندارد و فقط در قسمت پایین منحنی دیده می گردد، نشاندهنده این واقعیت است که آن ها فقط در مرحله اولیه رشد گیاه تغییر نموده اند.

در اغلب موارد تنه ها به طور غیرمعمول تنها در پایه منحنی می شوند.

در این میان محققان و کسانی که علت تغییر شکل درختان را در انرژی قدرتمند این مکان فرض می نمایند، هم وجود دارند، اما هنوز مطالعه علمی در خصوص این نظریه صورت نگرفته است.

نظریه های عرفانی در خصوص جنگل پایکوبیان

هواداران داستان های ترسناک و عرفان هم نسخه های خود را مطرح می نمایند. به گفته یکی از آنها، درختان تحت تأثیر مواد شیمیایی خاصی قرار دریافتد که توسط آلمانی ها قبل از جنگ دنیای دوم اسپری شدند، در حالی که مدرسه هدایت معروف آلمانی در حومه Curonian Spit واقع شده بود.

کسانی هستند که ادعا می نمایند که دلیل انحنای تنه ها در مقدسات و شرایط خاص و عرفانی جنگل است.

عرفانی ترین نسخه ها این است که این مکان یک نوع پورتال برای سایر دنیا است.

افسانه ها در باره جنگل پایکوبیان

مردم محلی، البته، افسانه های زیبا در خصوص این جنگل پایکوبیان می گویند. به عنوان مثال، یک روز جادوگرانی جوان درختان را تسخیر نموده و در درون آن ها آغاز به چرخش و پایکوبیی وحشیانه کردند، اما در میان پایکوبی، به طور ناگهانی به بعضی از دلایل آن ها در درختان زندانی شدند؛ و بنابر این همواره در این جنگل باقی ماندند و تبدیل به کاج های پیچ و خم دار شدند. در این راستا، حتی نظرات عجیب و غریبی عنوان می نمایند که مثلا اگر شما در داخل مارپیچی از یک تنه پیچ خورده حرکت کنید، می توانید یک سال جوان شوید.

بعضی حتی معتقدند که این جنگل جوان سازی می نماید

افسانه ای عاشقانه تر هم وجود دارد. مانند این: چندین سال پیش، یک شاهزاده در این بخش ها شکار میکرد. ناگهان، او یک ملودی جذاب زیبا را شنید و به سمت صداها رفت. مرد جوان یک زن زیبا را دید که آن ها بلافاصله عاشق هم شدند، اما او برای شاهزاده یک شرط گذاشت: ازدواج با او تنها در صورتی قبول می گردد که او مسیحیت را بپذیرید؛ و به منظور نشان دادن دوستداران قدرت صلیب، او درختان اطراف آن ها را پایکوبیان ساخت.

گفته شده است که یک آزمایش در این جنگل 13 سال پیش انجام شد - جوانه های جوان کاشته شدند تا ببینند چگونه رشد می نمایند. زمان گذشت، اما درختان خم شدند. درست است که آن ها به آرامی در حال رشد هستند، ولی این مجددا نشان می دهد که در این جنگل چیزی غیر طبیعی وجود دارد.

آیا درختان بوسیله گردشگران تهدید می شوند؟

اما محیط زیست به این واقعیت توجه دارند که درختان احتیاج به مراقبت دقیق دارند. به ویژه، اجازه داده می گردد در جنگل تنها در امتداد جهتهای پیاده روی معین شده، پیاده روی های محصور شده توسط نرده ها تردد صورت بگیرد. دولت از گردشگران درخواست می نماید که نه کاج (پوسته را از این نادیده بگیرند) و نه خاک را از بین نبرند. محافظت نمایندگان و اداره نمایندگان پارک توجه خود را به این واقعیت معطوف می دارند که این درختان منحصر به فرد و محبوب ترین جنگل پایکوبیان در حال حاضر است.

حلقه معروف درختی که میتوانست افزایش توجه گردشگران را حفظ کند.

به عنوان مثال، چند سال پیش، پوست درخت حلقه معروف آسیب دید و سیستم ریشه قطع شد. این به خاطر این واقعیت است که گردشگران دائما بر روی درخت می نشستند، با تکیه بر درخت از بلند می شدند، تنه را لمس میکردند و خاک زمین اطراف درخت را جابجا می کردند. برای محیط زیست، جنگل نه یک مکان عرفانی است و نه یک منطقه برای عکس دریافت، بلکه بیشتر از همه یک بنای تاریخی منحصر به فرد است.

منبع: خبرنگاران

منبع: چمدان
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 186

به "راز درختان عجیب رقصان ، گردشگران پس از بازدید این مکان مرموز چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز درختان عجیب رقصان ، گردشگران پس از بازدید این مکان مرموز چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید