دو رده سلولی نامیرا شده گرانولوزا فراوری شد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ، دکتر عبدالرضا دانشور آملی، مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری این مرکز گفت: سلول های گرانولوزا از جمله سلول های حایز اهمیت در فرایند باروری هستند.

دو رده سلولی نامیرا شده گرانولوزا فراوری شد

وی اضافه کرد: هر گونه اختلال در متابولیسم این سلولهای گرانولوزا می تواند منجر به ناباروری گردد کما اینکه علت اصلی ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک، اختلال در فرایند های آنزیمی سلول های گرانولوزای این بیماران است که از شایع ترین علل ناباروری در زنان محسوب می گردد.

مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: مطالعات بنیادی در جهت آنالیز مسیرهای متابولیسمی این سلول ها می تواند به درک و آنالیز درمان های دارویی یاری کند.

وی با بیان اینکه اغلب پژوهشگران در این حوزه از سلول های اولیه گرفته شده از بیمارانی که در فرایند درمان ناباروری قرار دارند، استفاده می نمایند اضافه کرد: کار با این سلول های اولیه با توجه به طول عمر پایین و محدودیت پاساژ پذیری آنها سخت است. براساس پژوهش انجام گرفته، دو رده سلولی فوق الذکر توسط محققان بانک سلولهای انسانی و جانوری فراوری و در کلکسیون رده های سلولی این بانک نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگاران، نتایج این پژوهش در ژورنال سیتوتکنولوژی به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 618

به "دو رده سلولی نامیرا شده گرانولوزا فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو رده سلولی نامیرا شده گرانولوزا فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید