دبیرکل جمعیت هلال احمر: ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف تر است

به گزارش مجله صادق ویلا، محمودرضا پیروی روز شنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: هلال احمر می تواند در حوزه های آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و استفاده از نیروهای داوطلب و جوان این جمعیت برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از این که چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر: ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف تر است

وی ادامه داد: همچنین این جمعیت می تواند با برگزاری دوره های اختصاصی آموزش همگانی به صورت اینترنتی به وسیله سایت آموزش همگانی این جمعیت و ایجاد کمپ های اضطراری در صورت لزوم و آنچه در بضاعت این جمعیت است را برای سلامت مردم همانند گذشته بکارگیری کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر شرح داد: اکنون دوره آموزشی کوتاه در کمتر از 15 دقیقه به نشانی https://irimc.bozorgraah.com/course/corona-virus-public-edu مردم را با دانستنی های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا می نماید و محتوای این آموزش زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.

پیروی اضافه نمود: خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دستها است؛ اما می توان با افزایش مقاومت بدن آمادگی سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری و سایر بیماری ها بالا ببریم.

وی اضافه نمود: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلونزا که در پاییز شایع شده بود، ضعیف تر است اما هراس افکار عمومی از آن بسیار بیشتر از اندازه به نظر می رسد که در این خصوص باید آگاهی های عمومی را در مورد ویروس کرونا(پیشگیری و دانستنی های ضروری) به مردم آموزش داد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

کانون اصلی این بیماری، استان هوبی و مرکز آن ووهان است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

ویروس کرونا تا کنون جان 637 تن را گرفته و 26 هزار و 359 تن دیگر را هم مبتلا نموده است.

با این حال با کوشش های دولت چین تا کنون یک هزار و 586 تن هم بعد از درمان از مراکز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاکی است 31 هزار و 223 تن هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 196

به "دبیرکل جمعیت هلال احمر: ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل جمعیت هلال احمر: ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید