دانشگاه اسفراین در چند شاخص ارتباط با صنعت رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس گروه کار آفرینی و ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین از کسب رتبه نخست در بعضی شاخص های ارتباط با صنعت در بین دانشگاه های کشور اطلاع داد و گفت: بعضی از دستاورد های این دانشگاه به عنوان اقدامات اثرگذار معرفی شده است.

دانشگاه اسفراین در چند شاخص ارتباط با صنعت رتبه نخست کشور را کسب کرد

مرتضی سعادت طرقی، رئیس گروه کار آفرینی و ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه موضوعی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آمار های موجود در خصوص قرارداد های ارتباط صنایع و دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور خوشبختانه رشد این آمار ها را نشان می دهد.

سعادت طرقی ادامه داد: در سال های اخیر تفاهم نامه هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی امضا و همکاری های خوبی شروعشده است که نتیجه آن واگذاری پروژه های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور بوده است.

رئیس گروه کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه اسفراین اعضای هیئت علمی را مجری اصلی این طرح دانست و گفت: رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور باهدف ایجاد فضای رقابت می تواند یاری شایانی در راستای تعالی نظام آموزشی کشور و همچنین افزایش و ارتقاء دانشگاه ها در سطح دنیا نماید. از همین رو پایش شرایط قرارداد های ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ها و مراکز آموزش علی کشور در سال 1397 با تعریف 17 شاخص شروع شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نتایج و بازخورد های مناسب سال 1397، در سال 98 باهدف ارزیابی دقیق تر، دفتر ارتباط با صنعت وزارت عتف، اقدام به بازبینی و تعریف دقیق شاخص ها اقدام نمود که در نهایت 40 شاخص تعریف شد.

سعادت طرقی با اشاره به گزارش اعلام شده از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: طبق این گزارش مجتمع آموزش عالی اسفراین در شاخص تعداد کلیه پرسنل فعال در قراردادهاى ارتباط با صنعت و جامعه در حال انجام و تعداد قراردادهاى ارتباط با صنعت و جامعه در حال انجام رتبه نخست را در بین 83 دانشگاه و مراکز علمی پژوهشی کشور کسب کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه توضیح داد: در این گزارش در خصوص شاخص اثر بخشی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در بهبود شرایط مالی و اجتماعی منطقه و کشور دستاورد های مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین مانند انجام طرح هاى کوآپ و آموزش دانشجویان در صنایع و همچنین اجراى طرح امداد (افزایش مهارت دانش و اشتغال پذیرى دانشجویان) به عنوان اقداماتی مهم و اثرگذار مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 206

به "دانشگاه اسفراین در چند شاخص ارتباط با صنعت رتبه نخست کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه اسفراین در چند شاخص ارتباط با صنعت رتبه نخست کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید