باید تمام استانها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند

به گزارش مجله صادق ویلا، ایلنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور و خبرهای بدست رسیده، باید تمام استانها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند.

باید تمام استانها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند

علی اصغر شالبافیان در نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با موضوع سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم خواهان تسهیلگری در صدور مجوز مراکز بهداشتی درمانی شد و اضافه کرد: صدور مجوز مسأله مهمی است و باید در این بخش تسهیلگر باشیم و با حضور در نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی در جهت معرفی ظرفیتهای درمانی کشور حرکت کنیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در تقویت گردشگری گفت: در این دولت هیچ سفیری به محل خدمت خود اعزام نمی گردد، مگر آموزش های لازم را در حوزه گردشگری دیده باشد.

او با اشاره به برطرف مسائل ویزا اظهار کرد: امروز صدور ویزا فرودگاهی و حذف برچسب (لیبل) از گذرنامه توانسته است در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند که به نفع گردشگری سلامت استفاده خواهد شد.

او گفت: سازمان توسعه و تجارت نیز می تواند با تعریف مشوق های معین برای بخش گردشگری سلامت در رونق و ارتقای این صنعت یاری کند و در کنار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گام های بزرگی را در این حوزه بردارد.

شالبافیان اهداف این نشست تخصصی را در راستای تحقق دو سیاست کلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: این نشست جلوه گر دو سیاست در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ نخست توسعه همکاری های منطقه ای که تکمیل کننده گردشگری عام در کشور است و سیاست دوم ایجاد همکاری های بخشی است که این دو سیاست را به صورت جدی دنبال می کنیم.

او اضافه کرد: همه استانها در حوزه گردشگری سلامت باید فعال شوند و البته شاهد هم افزایی بیشتری نسبت به سالهای گذشته هستم ولی کافی نیست و باید این اقدام به صورت جدی و به شکل تخصصی دنبال و پیگیری گردد.

او توجه به فراوری محتوا و اطلاع رسانی را در این بخش مهم و ضروری خواند و گفت: بخش گردشگری سلامت بیش از بخش های دیگر گردشگری احتیاجمند معرفی است و باید با بازار هدف خود ارتباط برقرار کند، شرکت در نمایشگاه های سالانه می تواند امکان معرفی را برای این حوزه فراهم کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: باید نمایشگاه های گردشگری سلامت در تمام استانها به صورت تخصصی برگزار گردد و با حضور در نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی در جهت معرفی ظرفیتهای درمانی کشور حرکت کنیم.

او خواهان تسهیلگری در صدور مجوز در بخش سلامت شد و گفت: صدور مجوز مسأله مهمی است و باید در این بخش تسهیلگر باشیم تا تمام مرکزهای درمانی به سمت گرفتن مجوز بروند و تشویق و وارد سیستم قانونی شوند و سختگیری های بی مورد در صدور مجوز کم گردد.

شالبافیان به ظرفیتهای برنامه هفتم اشاره و اعلام کرد: امکان صدور مجوز مجموعه های گوناگون در مجتمع های گردشگری و امکان فروش و پیش فروش تأسیسات گردشگری می تواند در این بخش مؤثر واقع گردد و در ساخت دهکده های سلامت یاری کند که تحقق آن احتیاج به پیگیری جدی شما دارد.

او بعلاوه خواهان برگزاری این نشست تخصصی در سایر استانهای کشور شد و تأکید کرد: برگزاری این نشستها در استانهای مختلف می تواند در برطرف موانع در سطح کلان یاری بسیاری کند و با یک برنامه ریزی دقیق به امیدآفرینی در کشور ختم گردد.

این همایش یک روزه با برگزاری نشستهای تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار گردید.

چهار کارگروه تخصصی با عنوان های آسیب شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی مالی گردشگری سلامت، ظرفیت شناسی گردشگری سلامت و اطلاع رسانی و طراحی هویت و فراوری محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1611

به "باید تمام استانها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید تمام استانها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید