حمایت غرضی از دولت الکترونیک، حذف رانت خواری و امتیازطلبی در دولت الکترونیک

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران: وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت الکترونیک رانت خواری، امتیازطلبی، خویشاوندبازی، امتیازات اقتصادی و سیاسی پنهان از بین رفته و همه مساوی می شوند، یعنی هر کس خدمت بهتر و با قیمت مناسب تر ارائه دهد، جلوتر است.

حمایت غرضی از دولت الکترونیک، حذف رانت خواری و امتیازطلبی در دولت الکترونیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمد غرضی ، با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت جهت تمام الکترونیکی شدن کسب وکارهای اقتصادی گفت: اکنون یکی از محل های کسب وکار و افزایش منافع بسیار درآمدی توسعه اینترنت است به طوری که نه تنها منجر به افزایش اشتغال زایی حتی می توان گفت که نقدینگی را به این سمت سوق می دهد.

وی افزود: امروز دولت ها در سراسر دنیا برای کم کردن هزینه و ایجاد اشتغال به سمت توسعه ارتباطات در هر زمینه ای و از همه مهم تر تشکیل دولت الکترونیک هستند، اگر می خواهیم از رشوه و قاچاق نجات پیدا کنیم قطعا باید دولت الکترونیک به تمام معنی توسعه یابد تا کشور بهتر اداره شود.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری ارتباطات با تاکید بر اینکه ما هیچ کمبودی به لحاظ زیرساخت های اینترنت جز اینکه قدرت سیاسی باید عزم خود را پایدار کند، نداریم، گفت: در حال حاضر نیروی کار متخصص برای ورود به این حوزه در کشور داریم، فقط نیازمند عزمی جدی تر برای دیجیتالی کردن تمام فضای کسب وکار هستیم.

وی گفت: البته ممکن است گروه ها و احزاب چندان به الکترونیکی شدن فضا راغب نباشند، زیرا در دولت الکترونیک رانت خواری، امتیازطلبی، خویشاوندبازی، امتیازات اقتصادی و سیاسی پنهان از بین رفته و همه مساوی می شوند، یعنی هر کس خدمت بهتر و با قیمت مناسب تر ارائه دهد، جلوتر است، ولی همواره برخی احزاب به خاطر امتیازطلبی دنبال بازار سنتی هستند، بنابراین حقوق عامه ضایع و حقوق خواص توسعه می یابد.

غرضی با بیان اینکه اکنون در دنیا تجارت سنتی وجود نداشته و تماما به روز شده اند، گفت: با الکترونیکی شدن فضا در تمامی حوزه ها از رانت های قیمتی و دلال بازی نیز تا حد زیادی جلوگیری می شود، مثلا کشاورز برای دانستن قیمت روز محصول نیاز به پیمودن مسافت طولانی ندارد، در صورتی که زیرساخت ها در روستاها توسعه یابد علاوه بر کاهش هزینه و تردد از چندقیمتی بودن محصولات نیز کاسته می شود.

وی گفت: امروز روش های سنتی کار، پیمانکاری، خرید و فروش و تبلیغ از بین رفته و دیگر کارآمد نیست، ما نیز برای اینکه کشور و اموال مردم را حفظ کنیم باید از دبستان تا بهشت زهرا را الکترونیکی کنیم و سنت ها را به موزه و تاریخ بسپاریم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 431

به "حمایت غرضی از دولت الکترونیک، حذف رانت خواری و امتیازطلبی در دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت غرضی از دولت الکترونیک، حذف رانت خواری و امتیازطلبی در دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید