جایگزین شدن یاری اقتصادی 2000 دلاری دولت با بیمه بیکاری ادامه زندگی را بعضی کانادایی ها سخت می نماید

به گزارش مجله صادق ویلا، به زودی مزایای پرداخت 2 هزار دلار پول در ماه در قالب برنامه یاری اضطراری دولت (CERB) به خاتمه می رسد. چیزی که قرار است جایگزین آن گردد فرمی از برنامه قبلی در قالب بیمه استخدام است. دستیابی به این برنامه راحت تر است و مردم بیشتری را پوشش می دهد.

جایگزین شدن یاری اقتصادی 2000 دلاری دولت با بیمه بیکاری ادامه زندگی را بعضی کانادایی ها سخت می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اینجاست که پاسخ به پاندمی از تدبیری موقتی برای حمایت چند ماهه بحرانی مردم تبدیل به یک برنامه اجتماعی می گردد که احتمالا مدتی کنارمان باقی خواهد ماند. بیانیه های رسمی دولت نشان می دهند که CERB خواهد مرد. قرار است این برنامه مزیتی بیست و نهم آگوست به خاتمه برسد. لیبرال ها هم گفته اند این یک برنامه اورژانسی است که نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

ارقام اقتصادی که بیل مورنو وزیر فایننس چندی پیش منتشر کرد- همان گزارشی که نشان داد سال جاری یک کسری بودجه 343 میلیارد دلاری خواهیم داشت ـ رقم جدید زیادی برای CERB در نظر نگرفت. در عوض این گزارش نشان داد که دولت پول را به سمت یارانه دستمزد راهنمایی می نماید که تا دسامبر تمدید شده است.

این نشان می دهد که لیبرال ها می خواهند یارانه دستمزد وسیله انتقال باشد. نشان می دهد که دریافت نمایندگان CERB که کار پیدا نمی نمایند مجبور هستند درخواست بیمه اشتغال بدهند.

اما تحت سیستم موجود فعلی بیمه اشتغال ، نیمی از آن ها صلاحیت دریافت آن را ندارند. اگر این اتفاق بیفتد صدها هزار یا شاید چند میلیون نفر بیکار یا بدون مزیت بمانند و این خودکشی سیاسی برای جاستین ترودو خواهد بود. بنابراین لیبرال ها می خواهند CERB را تبدیل به یک بیمه اشتغال جدید بنمایند.

این هم از نظر سیاست گذاری و هم از نظر سیاسی یک چالش است. لیبرال ها تا حدود زیادی برای حمایت با حزب دموکرات نو مذاکره نموده اند. این حزب می خواهد درجه مزیت های CERB ادامه پیدا کند. پیتر جولین رهبر نمایندگان ان دی پی گفت حزبش حاضر است تاریخ مزیت ها را فراتر از بیست و نهم آگوست تمدید کند اما هنوز این حزب فکر می نماید یک درآمد پایه فراگیر بهترین راه است.

اما ترودو قبلا این پیشنهاد را رد نموده و انتظار نمی رود حالا به آن رو بیاورد. جولین گفته ان دی پی حاضر است یک احتمال دیگر را در نظر بگیرد و بیمه اشتغال را تا وقتی که به معنای کاهش مزیت ها نباشد، تمدید کند.

ترکیب کردن این دو برنامه اما آسان نخواهد بود. جنیفر رابسون استاد مدیریت سیاسی دانشگاه کارلتون که درباره سیاست گذاری اجتماعی تحقیق می نماید، گفت: فکر نمی کنم این کار عملی باشد. او گفت در یک سال نرمال، بیمه اشتغال به کمتر از 40 درصد از افراد بیکار مزایا پرداخت می نماید.

برخی ها به اندازه کافی ساعات کاری ندارند و خیلی ها صلاحیت پیدا نمی نمایند چون حق بیمه نمی دهند و دلیلش این است که احتمالا خودشان را استخدام می نمایند یا پیمانکار محسوب می شوند. همچنین این سوال به وجود می آید که آیا بیمه اشتغال شامل افرادی می گردد که نمی توانند مراقبت کودک دریافت نمایند و اگر این اتفاق می افتد آیا تا خاتمه دوران پاندمی تمدید خواهد شد؟

پاسخ چنین مسائلی برای میلیون ها نفر حیاتی خواهد بود. این مسئله می تواند اثر عظیمی بر امور اقتصادی عمومی داشته باشد و احتمالا منجر به افزایش حق بیمه اشتغال بگردد. برنامه بیمه اشتغال نیازمند اصلاحات جدی است و حتی اگر این اصلاحات قرار نباشد طولانی مدت باشد، ممکن است بسیار بیشتر از حد انتظار سر جای خود باقی بماند چون هیچ کس نمی داند پاندمی یا بیکاری بالا تا کی دوام خواهد داشت.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 509

به "جایگزین شدن یاری اقتصادی 2000 دلاری دولت با بیمه بیکاری ادامه زندگی را بعضی کانادایی ها سخت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین شدن یاری اقتصادی 2000 دلاری دولت با بیمه بیکاری ادامه زندگی را بعضی کانادایی ها سخت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید