تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر تا سرانجام سال 98

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تا خاتمه سال 98 طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر را تهیه کند.

تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر تا سرانجام سال 98

به گزارش از ، احمد نوروزی رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 4 که در منطقه ثامن برگزار شد، به تشریح آخرین شرایط طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پرداخت و گفت: براساس توافق های اجرا شده با وزارت راه و شهرسازی، این طرح مقرر بوده تا پایان امسال تهیه گردد.

او با اشاره به تصمیم جلسه مشترک جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، شهردار منطقه ثامن، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با رئیس دیوان عدالت اداری، در این خصوص ادامه داد: طبق تصمیم این جلسه، راه و شهرسازی متعهد شده تا اسفندماه سال 98 طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر را تهیه نماید.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد گفت: هنوز قرارداد راه و شهرسازی با مشاور تهیه طرح تفصیلی را مشاهده نکرده ایم و امیدواریم این مجموعه به تعهدات خود عمل کند.

نوروزی در ادامه به موضع کلی شورای شهر مشهد برای تهیه این طرح اضافه کرد: معتقد به ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی و حتی تغییر سیاست های بازآفرینی هستیم؛ همچنین طرح راهبردی مصوب به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی مردم، طرح تفصیلی جدید باید هرچه سریعتر تهیه و تصویب و جایگزین طرح تفصیلی گردد.

او شرح داد: از خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی باید جلوگیری کرد و حقوق افرادی که با هدف کمک به نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا (ع) سرمایه خود را آورده اند، حفظ گردد که براساس قوانین حاکم جزء الزامات طرح تفصیلی، تثبیت حقوق مکتسبه مالکین است.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد گفت: خوشبختانه مسئولان اجرایی، قضایی و نظارتی استان برای تهیه اجرایی شدن این طرح با رعایت حقوق مردم هم نظرند.

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 79

به "تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر تا سرانجام سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر تا سرانجام سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید