تشخیص سریع مبتلایان به کووید ـ 19 در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی

به گزارش مجله صادق ویلا، افتخاری جدید برای پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی رقم خورده و امکان تشخیص مبتلایان به کووید ـ 19 در چند ثانیه با استفاده از دستگاه RDSS ممکن شده است.

تشخیص سریع مبتلایان به کووید ـ 19 در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی، همکاری فناوران دپارتمان توسعه فناوری درمان های پیشرفته (ATMP) پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران به توسعه فناوری و طراحی و ساخت دستگاهی برای تشخیص کووید ـ 19 شده است.

این دستگاه که RDSS نام گرفته و برای اولین بار با استفاده از فناوری نانو بایوالکتریک و به وسیله رصد نمودن سطح Ros مایعات مخاطی نظیر خلط، قادر به تشخیص عفونت به کووید ـ 19 در کسری از دقیقه و بدون احتیاج کیت و مواد مصرفی است.

با آغاز عفونت به ویروس کرونا، سطح مولکول های Ros در سلول های بافت ریه افزایش می یابد که سیستم تشخیص RDSS آن را با حساسیت قابل توجهی شناسایی می نماید.

نتایج حاصل از این تحقیق در شماره 165 نشریه معتبر بیوسنسور و بیوالکترونیک (Biosensor and Bioelectronics) که جزو یک درصد ژورنال های شاخص این حوزه می باشد، چاپ شده که نشان از اهمیت و اعتبار این پروژه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 435

به "تشخیص سریع مبتلایان به کووید ـ 19 در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سریع مبتلایان به کووید ـ 19 در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید