ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا هنوز زیر 20 درصد است ، موج دوم شیوع در راه است

به گزارش مجله صادق ویلا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا، هنوز زیر 20 درصد است، از احتمال وقوع موج بعدی شیوع کرونا در بسیاری از کشورها از جمله ایران اطلاع داد.

ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا هنوز زیر 20 درصد است ، موج دوم شیوع در راه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از گزارش وبدا دکتر رضا ملک زاده خصوص میزان ایمنی ایجاد شده در شهرهای مختلف کشور در برابر ویروس کرونا، گفت: به جز سه شهر کشورمان که بیش از 60 درصد مردم آنها ایمنی کسب نموده اند، در سایر مناطق، ایمنی زیر 20 درصد و در مناطق روستایی که 30 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، ایمنی زیر 10 درصد است.

  • احتمال موج دوم و حتی سوم کرونا وجود دارد

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: با وجود کوشش های گسترده وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در ایران، در حال حاضر، شمار مبتلایان در کشور به بیش از 187 هزار نفر) رسیده و تعداد جانباختگان به مرز 9 هزار نزدیک شده است. استان های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در شرایط قرمز قرار دارند. بر اساس آمار رو به افزایش ابتلا و مرگ ها، احتمال وقوع موج دوم و حتی سوم کرونا در دنیا و از جمله در ایران به طور جدی مطرح است و با هر موج، تلفات انسانی روی می دهد.

  • موج دوم شیوع ممکن است سخت تر باشد

دکتر ملک زاده با اشاره به اینکه موج دوم شیوع همه گیری بیماری های عفونی به آن معناست که پس از کاهش موارد جدید بیماری، تعداد مبتلایان دوباره افزایش پیدا کند، گفته: همچنین، موج های بعدی همه گیری کووید 19 می تواند سخت تر باشد و ممکن است، افزایش ابتلا در گروه های سنی یا جمعیتی خاص یا در مناطق بخصوصی در هر کشور یا مانند موج اول همه گیری باشد.

  • آمار دنیای روبه صعود است

به گفته دکتر ملک اده آمارهای دنیای نشان می دهد شوک کرونا به نظام های سلامت کشورها با فرایند کاملا صعودی همچنان ادامه دارد. در حالیکه ماه ها پس از موج اول اپیدمی کرونا، چشم ها به نقطه کاهش موارد ابتلا دوخته شده بود، اما باز شدن درب های قرنطینه، آغاز کسب و کارها، برداشته شدن محدودیت های رفت و آمدی قبلی، افزایش تست های آزمایشگاهی و شناسایی ناقلان جدید، آمار مبتلایان بیماری کووید 19 در دنیا را به مرز 8 میلیون نفر نزدیک نموده و تعداد مرگ ها را به بیش از 400 هزار نفر افزایش داده است.

  • کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور

دکتر ملک زاده با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف از میانگین 77 درصد تا انتها اردیبهشت ماه به میانگین 22 درصد در کل کشور و 11 درصد در تهران، ادامه داد: پیش از این، بارها هشدار داده شده بود که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما شاهد وقوع موج دوم اپیدمی کرونا خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 394

به "ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا هنوز زیر 20 درصد است ، موج دوم شیوع در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا هنوز زیر 20 درصد است ، موج دوم شیوع در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید