ترامپ قانون فدرال را نقض کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، دیوان محاسبات آمریکا خاطرنشان کرد که کاخ سفید با توقف یاری های امنیتی به اوکراین، یک قانون فدرال را نقض نموده است.

ترامپ قانون فدرال را نقض کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دیوان محاسبات آمریکا روز پنجشنبه گفت که کاخ سفید با توقف یاری های امنیتی به اوکراین، یک قانون فدرال را نقض نموده است.

گزارش این دیوان در حالی منتشر شده است که مجلس نمایندگان این کشور طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به سنای این کشور فرستاده و قرار است از سه شنبۀ آینده جلسات استیضاح او شروع گردد.

بنا بر گزارش این نهاد نظارتی، دفتر مدیریت و بودجه که از زیرمجموعه های کاخ سفید محسوب می گردد، در ژوئیه گذشته با خودداری از فرستادن یاری های نظامی به اوکراین، آن هم در حالی که کمتر از یک سال قبل از آن کنگرۀ امریکا صدور این یاری ها را تصویب نموده بود، قانون را نقض نموده است.

دیوان محاسبات تاکید نمود: رئیس جمهور این قدرت و اختیار را ندارد تا قانونی را که تصویب شده است، نادیده بگیرد یا اصلاح کند.

این سازمان حسابرسی گفت که دفتر مدیریت و بودجۀ کاخ سفید با تاخیر در صدور یاری های امنیتی به اوکراین آنهم به دلایل سیاسی مصوبۀ کنگره را نقض نموده است.

توماس آرمسترانگ، مشاور عالی دیوان در این گزارش گفت: با توجه به تعهد رئیس جمهور به اجرای قوانین، او اجازه نداشته است اولویت های سیاسی خود را بر تصمیمات کنگره ترجیح دهد.

در واکنش به این گزارش نیتا لاولی، نماینده دموکرات نیویورک در کنگره آمریکا و رئیس کمیتۀ تخصیص بودجه مجلس نمایندگان نیز گفت: تصمیمات اقتصادی از سوی کنگره گرفته می گردد و توقف غیرقانونی اجرای این تصمیمات از سوی دولت ترامپ آن هم در حالی که اجرای این مصوبات برای امنیت ملی ما حیاتی است، حمله ای بی شرمانه به سیستم کنترل و توازنی است که ذات دموکراسی ما محسوب می گردد.

او با تاکید بر اینکه این رفتار غیرقانونی کاخ سفید امنیت کشور را تهدید و انتخابات را تضعیف نموده، گفت: حال بیش از هر زمانی احساس می کنم که تصمیم مجلس نمایندگان برای استیضاح رئیس جمهور ترامپ کار درستی بوده است. هیچکس بالاتر از قانون نیست.

در واکنش به این گزارش، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید همچنان بر این موضوع اصرار کرد که توقف این یاری ها ضروری بوده است.

راشل سیمل، سخنگوی این دفتر گفت: ما با نظر دیوان محاسبات آمریکا مخالفیم. دفتر مدیریت و بودجه از اختیارات خود برای اطمینان از این موضوع استفاده می نماید که دلارهای اقتصادیات دهندگان بطور صحیح و در راستای اولویت های رئیس جمهور و مطابق با قانون هزینه شوند.

بر اساس اسناد منتشر شده، کمتر از دو ساعت پس از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ژوئیه گذشته دستور توقف یاری نظامی 391 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 54

به "ترامپ قانون فدرال را نقض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ قانون فدرال را نقض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید