چرا لیندسی گراهام نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا را نمی بیند؟

به گزارش مجله صادق ویلا، گراهام نه تنها به ضعف و نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا توجهی ندارد بلکه مسئولیت تشدید شیوع بیماری و افزایش میزان بیکاری را به عهده دیگران می اندازد.

چرا لیندسی گراهام نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا را نمی بیند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی چندی پیش در شبکه تلویزیونی فاکس مدعی شد: چین باید مسئولیت قربانی شدن 16 هزار نفر و بیکاری 17 میلیون آمریکایی را برعهده گیرد.

سیاست بازان آمریکایی بارها سخنان مشابهی را مطرح نموده اند. آنها از یک طرف درصدد مقصر جلوه دادن چین و مخفی کردن ناتوانی خود در مقابله با کرونا هستند و از سوی دیگر، با انحراف افکار عمومی، خواستار حفظ منافع شخصی و منافع سیاسی گروه متبوع خود هستند.

با این حال، تا کنون در این کار پیروز نبوده اند.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش در مقاله ای اظهار داشت: آمریکا از 3 ژانویه هشدار چین درباره شیوع کرونا را دریافت نموده اما مقام های آمریکایی تازه در روز 13 مارس و پس یک تعلل طولانی تصمیم به اعلام شرایط اضطراری کردند. در این 70 روز، آمریکا هشدارهای چین را نادیده گرفت و با پنهان کردن حقیقت از مردم، هیچ اقدام مؤثری را در پیش نگرفت که باعث شد زمان گرانبهایی که چین با تحمل خسارت و تلفات سنگین در اختیار دنیا گذاشته بود از بین برود.

این در حالی است که مساله تست و کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا بسیار چشمگیر بوده است. با وجود بهانه جویی و شانه خالی کردن آنها، این مسایل همچنان برای همه واضح است و رسانه ها نیز بیشترین توجه را به آن داشتند.

روزنامه بوستون گلوب در سرمقاله خود نوشت: در واقع بسیاری از این مرگ و میرها اجتناب پذیر هستند اما تصمیم فاجعه بار کاخ سفید باعث شده که ثروتمندترین کشور دنیا یک دوران تلخ غیر قابل توصیف را طی کند. نیویورک تایمز نیز چنین نوشت: واکنش آمریکا به شیوع کرونا تا اندازه زیادی توسط محاسبات سیاسی پنهانی است. تحلیلگران عنوان کردند: آنچه بیشتر مایه نگرانی بعضی سیاستبازان آمریکایی شده اقتصاد است. چرا که دولت فعلی آمریکا دستآوردهای مالی را مغتنم ترین سرمایه خود تلقی می نماید و آن را پایه پیروزی ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری می داند. با وجود آنکه دولت آمریکا طرح 2 تریلیون دلاری تحریک مالی و فدرال رزرو نیز یک طرح 2.3 تریلیون دلاری را برای تحریک اقتصاد آمریکا به تصویب رسانده اند اما آیا شرکت ها و خانواده هایی آمریکایی در عمل از وام های دولتی بهره مند خواهند شد و یا خیر؟! و این پرسشی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده.

لیندسی گراهام نه تنها به ضعف و نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا توجهی ندارد بلکه مسئولیت تشدید شیوع بیماری و افزایش میزان بیکاری را به عهده چین می اندازد که بسیار غیر منطقی است.

شیوع کرونا همچون یک آیینه شرارت ها و بی اخلاق بعضی سیاستبازان آمریکایی را نشان داد اما باز هم باید تأکید کرد که ویروس هیچ مرز و نژادی را نمی شناسد و مقصر دانستن دیگران فرصت های از دست رفته را جبران نمی نماید؛ تنها با همبستگی و همکاری است که می توان بر این بیماری غلبه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 240

به "چرا لیندسی گراهام نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا را نمی بیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لیندسی گراهام نقص دولت آمریکا در مبارزه با کرونا را نمی بیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید