تخصیص 10میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی دامغان

به گزارش مجله صادق ویلا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار ملی از محل سفر رئیسجمهوری برای ساماندهی مجموعه چشمه علی دامغان اختصاص پیدا کرده است.

تخصیص 10میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی دامغان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز دوشنبه 26 خرداد 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: این اعتبار به منظور اجرای اقدامات اداری و عمرانی در راستای ثبت جهانی چشمه علی دامغان و قرارگیری آن در فهرست باغ های ایرانی در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

او گفت: 23 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار ملی به منظور بازسازی بافت هسته تاریخی شهرهای استان و بازسازی و احیای کاروانسراهای جاده خراسان به سمنان تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان شرح داد: مراحل مقدماتی و اخذ موافقت های اولیه به منظور ثبت جهانی این اثر فاخر اجرا شده است و این طرح برای به کارگیری مشاور ذی صلاح و در راستای تطبیق شرح خدمات با الزامات و دستورالعمل های ثبت جهانی در سامانه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: پس از ثبت این اثر در یونسکو می توانیم شاهد تخصیص اعتبار و پیشرفت قابل توجه این بنا باشیم که نتیجه آن حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتر در این مجموعه است.

چشمه علی دامغان با شماره 830 در سال 1348 در فهرست آثار ملی ثبت قرار گرفت و در سال 1386 در جلسه هیئت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد.

این مجموعه تاریخی گردشگری در 35 کیلومتری شمال دامغان در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است و دارای دو دریاچه و دو عمارت تاریخی فتحعلی شاهی و آقا محمدخانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 377

به "تخصیص 10میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 10میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید