بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری شروع شد

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: با تخصیص اعتباری معادل چهار میلیارد ریال بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری شروع شد.

بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد اسماعیل اعتمادی مقدم با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تخریب و آسیب جدی کاشی های آرامگاه عطار براثر نزولات جوی در سال های گذشته، طرح بازسازی کاشی ها در دستور کار میراث فرهنگی نهاده شد.

وی ادامه داد: پس از انجام مطالعات آسیب شناسی، بازسازی کاشی های پایه ها و بدنه بقعه در سال گذشته انجام شد و در ماه جاری ادامه بازسازی در قسمت کاشی های ساقه و گنبد بنا آغاز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعتمادی مقدم یادآور شد: آرامگاه عطار نیشابوری به شماره 1173 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

شیخ فریدالدین عطار نیشابوری شاعر و عارف عظیم ایرانی در اوایل قرن ششم هجری در کدکن از توابع نیشابور قدیم به دنیا آمد و در سال 618 هجری در جریان حمله مغولان به نیشابور به شهادت رسید. تذکره الاولیا، اسرارنامه، الهی نامه، مصیبت نامه و منطق الطیر ازجمله مهم ترین آثار عرفانی و ادبی عطار است. 25 فروردین ماه در تقویم ملی ایران به نام روز ملی عطار نیشابوری نام گذاری شده است و هر سال در این روز مراسم ویژه ای با حضور عطارشناسان داخلی و خارجی در این شهر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 560

به "بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید