تایپ طولانی ممنوع؛ تلفن همراه و گردن پیامکی چه بلایی سرتان می آورد؟

به گزارش مجله صادق ویلا، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه شما را با عارضه ای به نام گردن پیامکی روبرو می نماید.

تایپ طولانی ممنوع؛ تلفن همراه و گردن پیامکی چه بلایی سرتان می آورد؟

این روزها بسیاری از امور با تلفن های همراه انجام می گردد، از ارسال و دریافت فایل گرفته تا برگزاری جلسات، آموزش در مدرسه ها و دانشگاه ها، و ثبت و سفارش خریدهای خانه، همین مسئله سبب شده افراد زمان زیادی را با در دست گرفتن تلفن همراه خود سپری نمایند، آن ها یا مشغول ارسال و دریافت پیغام هستند یا زمان زیادی را پای مکالمه های طولانی می گذرانند، غافل از این که این نحوه استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می تواند عوارض زیادی برای آن ها داشته باشد، از جمله عارضه گردن پیغامکی.

دراین باره، احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست و رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران به خبرآنلاین می گوید: استفاده طولانی مدت از گوشی تلفن همراه در دست و تایپ پیغامک به صورت طولانی مشکلاتی را برای یک فرد ایجاد می نماید.

موذن زاده با اشاره به خم کردن سر هنگام استفاده از تلفن همرا بیان می نماید: هنگام استفاده از تلفن همراه افراد عادت دارند گردن و سر را خم نمایند، این اتفاق فشار زیادی را به ستون فقرات گردنی وارد می نماید، که اصطلاحاً به آن گردن پیغامکی می گویند، ضمن این که این شرایط مشکلاتی برای دست و به طور تعیین مچ دستان ایجاد می نماید. توصیه می گردد افراد از تلفن همراه خود برای تایپ (نوشتن) به مدت طولانی استفاده ننمایند.

او بعلاوه با توجه به مکالمه های طولانی مدت در استفاده از تلفن همراه می گوید: بعلاوه وقتی فرد با یک دست تلفن همراه را می گیرد و آن را کنار گوش نگه می دارد سبب می گردد به نواحی شانه، آرنج و مچ دست فشار وارد گردد، ضمن این که امواج تلفن همراه در طولانی مدت بر گوش و سر تاثیرگذاری نامطلوب خواهد داشت و ممکن است با مشکلاتی برای شنوایی یا ایجاد سر درد همیشه گردد.

او برای جلوگیری از عوارض یاد شده در بالا ادامه می دهد: ما توصیه می کنیم افراد یا زمان مکالمه را کوتاه نمایند یا در صورت عدم پرهیز از مکالمه های طولانی از هدس فری برای مکالمه استفاده نمایند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1505

به "تایپ طولانی ممنوع؛ تلفن همراه و گردن پیامکی چه بلایی سرتان می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایپ طولانی ممنوع؛ تلفن همراه و گردن پیامکی چه بلایی سرتان می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید