بهره برداری از 18 طرح آبرسانی در فارس

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/فارس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: هم زمان با فرا رسیدن چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی، 18 طرح آبرسانی شهری و روستایی در این استان به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن شروع شد.

بهره برداری از 18 طرح آبرسانی در فارس

علی جان صادق پور شنبه 16 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: بهره برداری یا شروع عملیات اجرایی 18 طرح آبرسانی شهری و روستایی در استان فارس به مناسبت بزرگداشت دهه فجر و با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال اجرا شده است.

صادق پور گفت که با بهره برداری یا شروع عملیات اجرایی این طرح های آبرسانی، جمعیتی بالغ بر 24 هزار خانوار شهری و روستایی از مزایای آب شرب بهداشتی بهره مند شدند.

او اضافه کرد: شرکت آبفا استان فارس به مناسبت این ایام از 5 حلقه چاه آب شرب، بیش از 41 هزار متر خط انتقال آب، 27 هزار متر اصلاح یا توسعه شبکه توزیع آب، 6 هزار 800 متر خط انتقال برق، 6 باب مخزن ذخیره با ظرفیت 7 هزار و 500 متر مکعب و یک باب ایستگاه تقویت فشار در شهرستانهای اوز، داراب، جهرم، لارستان، لامرد، خرمبید، نی ریز و بیضا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن را شروع کرد.

صادق پور در آیین بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب در شهرستان داراب هم گفت: طی سالیان گذشته اجرای طرح های آبرسانی شهری و روستایی جریان داشته است و پیش از این نیز طرح های مختلف آبرسانی در شهرها و روستاهای شهرستان داراب، به ویژه روستای اعراب چگینی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز به علت تطابق نداشتن عرضه و تقاضای آب، دیگر جست و جوی منابع آب نو، نه از نظر جغرافیایی در دسترس است و نه به لحاظ مالی ارزان و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی اجرای طرح های مدیریت مصرف آب است بی تردید باید در اندیشه توسعه اقدامات فرهنگی در جامعه باشیم و با مدیریت مصرف و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب، منابع آب محدودمان را حفظ کنیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به اینکه در ایام دهه مبارک فجر 15 طرح و پروژه آبرسانی در شهرستان های استان گشایش یافت و عملیات اجرایی 3 طرح آبرسانی نیز شروع شد، بیان داشت: شرکت آبفا استان فارس 3 طرح و پروژه آبرسانی شامل طرح آبرسانی به مردم روستای اعراب چگینی، طرح آبرسانی به شهرک غدیر و پروژه آبرسانی به جنوب شهر داراب را کلید زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1317

به "بهره برداری از 18 طرح آبرسانی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 18 طرح آبرسانی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید