بهترین گیاهان مخصوص دکوراسیون که مقاوم نیز هستند

به گزارش مجله صادق ویلا، استفاده از فضای سبز در دکوراسیون آشپزخانه اگرچه برای بسیاری از افراد در اولویت قرار ندارد اما با توجه به این که در طول روز و به خصوص ساعات پخت غذا فضای آشپزخانه از بوی انواع و اقسام ادویه جات، سرخ کردنی ها و غیره پر می گردد و یک خانم کدبانوی ایرانی به پاکسازی هوا و سیستم تهویه آشپزخانه توجه خاصی دارد پای گل ها و گیاهان زیبا به آشپزخانه ایرانی ها باز می گردد!

بهترین گیاهان مخصوص دکوراسیون که مقاوم نیز هستند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کوکا ، یکی از عالی ترین روش ها برای تصفیه هوای آشپزخانه از بو و آلودگی های محیطی استفاده از گیاهان طبیعی است اما باید به یک مسئله مهم توجه داشته باشید: نوسان زیاد دما در آشپزخانه!

آشپزخانه در طول روز دمای مختلفی داشته، گاهی گرم و خشک، گاهی معمولی و مرطوب است و باید گیاهانی انتخاب شوند که بتوانند با نوسان دمای آشپزخانه کنار آمده و در عین حال زیبایی و طراوت را برای آن به ارمغان آورند.

پس از معرفی بهترین گیاهان مناسب اتاق خواب و گیاهان مخصوص توالت، در این مطلب به سراغ 8 گیاه مناسب برای آشپزخانه رفته ایم. با کوکا همراه باشید.

1. پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی یک گیاه سبز آویزی است و آویزان کردن آن بالای سینک یا کنار پنجره آشپزخانه نمای زیبایی به ظاهر آشپزخانه می بخشد.

این گیاه آپارتمانی تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد به خوبی رشد می نماید.

در برگ های پیچک انگلیسی سایه های مختلف رنگ سبز با ردپایی از رنگ های مختلف زرد، سفید یا سیاه دیده می گردد، بنابراین با توجه به رنگ دکوراسیون آشپزخانه می توانید پیچک دلخواه خود را انتخاب کنید.

این گیاه به تصفیه هوای آشپزخانه یاری نموده و آلاینده های محیط از جمله فرمالدئید، بنزن، کپک و باکتری ها را از بین می برد.

هشدار: پیچک انگلیسی سمی است و باید دور از دسترس حیوانات خانگی و بچه ها نگهداری گردد.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا که به نام گیاه جاودانگی نیز به شهرت رسیده یکی از مقاوم ترین گیاهانی است که می توان در آشپزخانه نگهداری کرد، گیاهی زیبا با ظاهر متفاوت و برگ هایی که برای سلامت پوست عالی هستند.

آلوئه ورا را در مکانی نزدیک اجاق گاز قرار دهید تا در صورت احتیاج برای تسکین سوختگی پوست هنگام پختن غذا از آن بهره ببرید: برای این کار کافیست یکی از برگ های پایینی نزدیک ساقه را چیده، آن را از طول برش بزنید و ژل آن را روی پوست بمالید.

3. گیاه برگ عبایی یا چدنی

گیاه برگ عبایی زیبایی فوق العاده ای به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

این گیاه برگ های سبز روشن دارد و نسبت به بسیاری از گیاهان آپارتمانی در برابر شرایط نامساعد از جمله نور کم، گرمای زیاد، نوسان دما و آبیاری کم مقاومت نشان می دهد و به خصوص برای آشپزخانه که به دلیل ساعت ها روشن بودن اجاق گاز هر گیاهی در آن طاقت نمی آورد عالی است.

توصیه می گردد آن را در گوشه آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری قرار دهید.

4. یاس سفید

اگرچه نگهداری گیاهان گلدار در فضای خانه و به خصوص آشپزخانه سخت است اما یاس سفید به خصوص در فصول سرد سال خیلی خوب با شرایط داخلی آشپزخانه سازگار می گردد و می توان نهایت استفاده را از رایحه و عطر آن برد.

این گل که بسته به رنگ آن به نام یاس صورتی نیز شناخته شده نسبت به سایر گیاهان موجود در این لیست احتیاج به مراقبت بیشتری دارد اما عطر خوش گل ها و زیبایی آن ارزش این دردسر اضافی را دارد.

برای اطمینان از شکوفه دادن این گیاه بهتر است آن را در قسمت پر نور آشپزخانه قرار داده و خاکش را مرطوب نگه دارید.

این گل چنان طراوت، تازگی و ظاهر مرتبی به آشپزخانه شما می بخشد که حتی ظروف کثیف انباشته شده در سینک ظرفشویی به چشم نخواهد آمد!

5. گیاه آلومینیومی یا پیله آ

اگر وسایل آشپزخانه تان از جنس استیل ضد زنگ هستند برگ های نقره ای فلزی و سبز این گیاه به خوبی با آن ها هماهنگ خواهند شد.

این گیاه را در سبد آویزی قرار داده و از وسایل گرمایشی یا سرمایشی مانند کولر، بخاری یا سیستم تهویه دور نگه دارید.

مراقبت از این گیاه آسان است اما همان طور که اشاره شد علت اصلی نگهداری آن در آشپزخانه رنگ خاص برگ های آن است و صد البته استفاده از گیاهان آویزی جای کمتری می گیرند و به خصوص برای آشپزخانه های کوچک انتخاب خوبی محسوب می شوند.

6. گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی از دیگر گیاهانی است که احتیاج به مراقبت چندانی ندارد و در شرایط مختلف رشد خوبی خواهد داشت.

این گیاه را می توان در هر بخش از آشپزخانه - چه کنار پنجره یا روی کابینت ها و غیره - قرار داد. گیاه عنکبوتی برای تصفیه هوا عالی است و علاوه بر پاکسازی دود، بوی غذا و آلاینده های محیط به آبیاری و هرس کمی احتیاج دارد.

7. گیاه همواره سبز چینی یا آگلونما

همواره سبز چینی که در واقع از پیوند دو گیاه گرمسیری دیگر به دست آمده از گیاهان سازگاری است که در محیط خشک و کم نور نیز به رشد خود ادامه می دهد.

برگ های سبز این گیاه سایه های سفید، کرمی و حتی نقره ای دارد و از آن جا که رشد برگ های جدید آن از تاج گیاه است احتیاجی به هرس ندارد.

آگلونما برای پاکسازی سموم از هوای آشپزخانه عالی است.

8. گیاه سانسوریا نیزه آفریقایی

سانسوریا از گیاهان زیبا با ظاهر منحصر به فرد است که در محیط خشک، هوای سرد و شرایط کم نور به خوبی دوام می آورد و به مراقبت زیادی احتیاج ندارد.

برگ های نیزه ای این گیاه به خوبی روی کابینت ها ایستاده و نمای خوبی به آشپزخانه خواهد بخشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 606

به "بهترین گیاهان مخصوص دکوراسیون که مقاوم نیز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گیاهان مخصوص دکوراسیون که مقاوم نیز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید