تور استانبول: برترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟

به گزارش مجله صادق ویلا، برترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا معروف ترین و خوشمزه ترین دسر و شیرینی ترکیه است و هم مردم محلی و هم گردشگر ها عاشق طعم آن هستند. در ترکیه انواع مختلفی از باقلوا وجود دارد که قبلا در مطلبی جداگانه در خصوص آن مفصل صحبت کنیم. امروز اما می خواهیم در خصوص برترین باقلوا فروشی های استانبول صحبت کنیم. این شیرینی خوشمزه مطمئنا یکی از برترین سوغاتی هایی است که می توانید برای دوستان و عزیزانتان به یادگار بیاورید. به همین علت حتما دوست دارید از برترین قنادی ها و باقلوا فروشی های استانبول این شیرینی ها را بخرید تا از تازگی و طعم و کیفیت آن ها مطمئن باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول: برترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

باقلوا فروشی کاراکوی گولوگلو | Karaköy Güllüoğlu

خانواده گولوگلو از سال 1820 تا به امروز کسب و کار تهیه و فروش باقلوا را در استانبول مدیریت می نمایند. به همین علت با این تجربه دور و دراز به خوبی می دانند که یک باقلوای خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد. این خانواده اولین مغازه شان در کاراکوی را در سال 1949 افتتاح کردند و به زودی به خاطر کیفیت و طعم فوق العاده باقلواهایشان معروفیت زیادی در شهر پیدا کردند. این قنادی به اعتقاد بسیاری از مردم محلی و همین طور جهانگرد ها برترین باقلوای استانبول را ارائه می نماید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی کوشکِروگلو | Köşkeroğlu

کسانی که به نظرشان باقلوای کلاسیک بیش از حد شیرین است و در پی طعم شیرین متعادل تری هستند در قنادی کوشکروگلو حسابی می توانند دلی از عزا دربیاورند. این مکان که یکی از برترین باقلوا فروشی های استانبول است تعادل بسیار خوب و ملایمی بین طعم شیرینی، عسل و کره به وجود آورده است. در این قنادی می توانید برترین، تازه ترین و لذیذترین باقلواها را امتحان کنید و مقداری نیز به عنوان سوغات همراه بیاورید. همواره صفی طولانی از مردم محلی برای خرید باقلوا در مقابل این قنادی صف کشیده اند که خود نشان دهنده کیفیت و محبوبیت محصولات آن است.

  • آدرس:

باقلوا فروشی کونیالی پاستانسی | Konyalı Pastanesi

یکی دیگر از مشهورترین باقلوا فروشی های استانبول کونیالی است که اگرچه در مقایسه با سایر قنادی های سنتی شهر گران تر است، اما منظره بی نظیری به تنگه بسفر دارد. به همین علت بسیاری از دولتمردان و سیاستمداران، تاجران و مسافرانی که برای کسب و کار و تجارت به شهر آمده اند برای امتحان کردن باقلوا و لذت بردن از منظره و منظره این جا را انتخاب می نمایند. از بین طیف متنوع باقلواهای تازه و خوشمزه انتخاب کنید و آن را همراه با یک استکان چای یا یک فنجان قهوه ترک نوش جان کنید و استراحتی دلپذیر و لذتبخش را تجربه کنید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی حافظ مصطفی | Hafiz Mustafa

اگر در خیابان استقلال و حوالی میدان تکسیم هستید و بعد از یک روز گشت و گذار و خرید در خیابان استقلال خسته شده اید به فروشگاه حافظ مصطفی بروید. حافظ مصطفی در میدان تکسیم یکی از قدیمی ترین باقلوا فروشی های استانبول است و برترین مکان برای سفارش انواع باقلوا و چای است. در این مغازه طیف متنوعی از شیرینی ها و دسرهای ترکی، از راحت الحلقوم های خوشمزه و رنگارنگ گرفته تا آب نبات های میوه ای و صد البته، باقلواهای خوش طعم و لذیذ را می توانید سفارش بدهید. خودِ باقلوا به تنهایی انواع بسیار زیادی دارد و تقریبا بیشتر انواع مشهور باقلوا را می توانید در حافظ مصطفی پیدا کنید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید این جا یکی از برترین مکان ها در استانبول است.

  • آدرس:

باقلوا فروشی کاسی بیاض | Kaşıbeyaz Baklava

یکی دیگر از برترین باقلوا فروشی های استانبول رستوران کاسی بیاض است که با تنوع و کیفیت فوق العاده باقلواهایش معروفیت و محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این رستوران شعبه های زیادی در سرتاسر شهر دارد که البته پیشنهاد ما شعبه نیس پتیه است. چون در این شعبه می توانید برش های باقلوا با طعم هویج و سوتلو نوریه که به معنای نوریه با شیر است را امتحان کنید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی امیروگلو | Emiroğlu Baklavacısı

وقتی صحبت از باقلوا باشد و از مردم محلی در خصوص برترین باقلوا فروشی های استانبول بپرسید امیروگلو یکی از اولین مکان هایی است که به شما پیشنهاد می گردد. در این فروشگاه طیف متنوعی از باقلوا و دسرهای ترکی را می توانید سفارش بدهید، بنابراین با هر سلیقه و ذائقه ای که باشید می توانید باقلوای مورد علاقه تان را پیدا کنید. اگر به این باقلوا فروشی رفتید به خاطر داشته باشید که علاوه بر باقلوا می توانید شیرینی معروف ترکی، سو بورگی که به معنای بورک آب است را هم امتحان کنید که بسیار خوش طعم است.

  • آدرس:

باقلوا فروشی گازیانتپ | Gaziantep Baklavacisi

به اعتقاد خیلی ها، باقلوا فروشی گازیانتپ از نظر باقلوا یک سر و گردن از بقیه قنادی ها بالاتر است و طعم و تازگی آن را در هیچ کجای دیگر نمی توان تجربه کرد. گازیانتپ طیف متنوعی از باقلواهای داغ و تازه و کره ای و لذیذ را به مشتریان ارائه می نماید که در کنار یک استکان چای یا قهوه ترک، ترکیبی بی نظیر و رویایی به وجود می آورد. شیرینی باقلواهای گازیانتپ بسیار متعادل است و تناسب و تعادل خوبی بین چربی و شکر وجود دارد که باعث می گردد بتوانید تعداد بیشتری باقلوا نوش جان کنید. در هر زمان که دلتان هوس باقلوا کرد می توانید به این مغازه بیایید و باقلواهای خوشمزه را با قیمتی مناسب و ارزان بخرید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی حاجی بوزان | Hacı Bozan Oğulları

یکی دیگر از مشهورترین و برترین باقلوا فروشی های استانبول حاجی بوزان اوگولاری است که با طیف متنوع و وسیع طعم ها و شکل های باقلوا محبوبیت زیادی بین مردم محلی و همین طور جهانگرد ها پیدا نموده است. در تمام طول هفته، چه روزهای کاری و چه آخر هفته می توانید برای امتحان کردن باقلوا به این مغازه بروید و از باقلواهای مشهوری مثل باقلوای شکلاتی و سوبیت (şöbiyet) لذت ببرید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی قاضی بورما | Gazi Burma

گازی بورما به وسیله دو برادر اهل گازیانتپ در استانبول افتتاح شده و امروزه یکی از برترین باقلوا فروشی های استانبول است. البته این مغازه در محله پندیک و بخش آسیایی قرار گرفته است و شاید به همین علت بسیاری از جهانگرد ها از وجودِ آن بی خبرند. اگر دوست دارید باقلواهای خامه ای، گردویی، پسته ای، شیری و دسرهای دیگر ترکی مثل کنافه را امتحان کنید حتما به قاضی بورما بروید.

  • آدرس:

باقلوا فروشی دیویلی | Develi

بعد از یک روز گشت و گذار در بازار ادویه و محله های اطراف اگر دلتان یک استکان چای تازه دم همراه با باقلوای خوشمزه و تازه خواست حتما به دیویلی بروید. این قنادی نزدیک بازار است و یکی از برترین باقلوا فروشی های استانبول به شمار میرود. در این قنادی انواع مختلف و متنوعی از باقلوا وجود دارد که انتخاب یک نوع از بین آن ها را واقعا سخت می نماید. با این حال، باقلوای کلاسیک با مغزیجات همواره انتخابی عالی و خوشمزه است. اگر در پی باقلوایی متفاوت تر می شد می توانید بلبل یواسی را هم امتحان کنید که داخلش با خمیری خاص و پسته پر شده و بسیار خوشمزه و لذیذ است.

  • آدرس:

تور استانبول پر از شیرینی های خوشمزه در این مغازه ها خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1249

به "تور استانبول: برترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: برترین و تازه ترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید