بریتانیا نصب تجهیزات 5G هواوی را از سال آینده ممنوع می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، بریتانیا یک گام دیگر به سوی حذف هواوی از شبکه های 5G خود برداشته است. روز گذشته خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دولت بریتانیا به شرکت های مخابراتی این کشور اعلام کرده پس از سپتامبر (شهریور-مهر) 2021 دیگر اجازه نصب تجهیزات 5G ساخت هواوی را نخواهند داشت.

بریتانیا نصب تجهیزات 5G هواوی را از سال آینده ممنوع می کند

اگرچه بریتانیا در ماه ژوئیه به شرکت های مخابراتی گفته بود که تجهیزات هواوی را باید تا سال 2027 کنار بگذارند، اما این محدودیت جدید منجر به تسریع فرایند حذف تجهیزات ساخت هواوی می شود. پیش از این، شرکت های مخابراتی فعال در بریتانیا از خرید تجهیزات جدید هواوی از ژانویه 2021 منع شده بودند.

در گزارش بلومبرگ آمده که همچنین این شرکت ها از آوریل 2021 از مدیریت خدمات برون سپاری به هواوی محروم خواهند شد. اولیور داودن، وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال بریتانیا، در سند مربوط به این قانون توضیح داده که اگرچه این تصمیم یک تصمیم درست است، اما کشور را بیش از حد به تعداد کمی از شرکت های تأمین کننده تجهیزات مخابراتی وابسته می کند. به طور مشخص، شرکت های مخابراتی بریتانیایی حالا فقط می توانند از تجهیزات ساخت شرکت های نوکیا و اریکسون استفاده کنند.

این محدودیت در کنار استراتژی جدید دولت برای تنوع زنجیره تأمین 5G ابلاغ شده است. هدف از این طرح 250 میلیون پوندی (333 میلیون دلار) رشد زنجیره تأمین مخابرات کشور است در حالی که انعطاف پذیری در برابر فرایندها و تهدیدات آینده را تضمین می کند.

در آغاز سال جاری میلادی، نخست وزیر بریتانیا با وجود اخطارهای دولت آمریکا مبنی بر خطرات ارتباط هواوی با دولت چین، قصد داشت برای شبکه های 5G این کشور به صورت محدود از تجهیزات هواوی استفاده کند. با این وجود، بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه هواوی، بوریس جانسون هم نظر خود را تغییر داد. مقامات بریتانیا گفتند که به دلیل این تحریم های جدید، آن ها دیگر نمی توانند امنیت محصولات هواوی را تضمین کنند.

هواوی وجود خطرات امنیتی را انکار کرده و در پاسخ به گزارش کمیته دفاع مجلس بریتانیا گفت که اگر این کشور به ممنوعیت خود ادامه دهد در نهایت به طور منفی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. سخنگوی هواوی در این رابطه گفت: محدود کردن فعالیت هواوی در بریتانیا، سرعت پیشرفت این کشور را کاهش می دهد، شکاف دیجیتالی را عمیق تر خواهد کرد و احتمالا هزینه ها را بیشتر می کند.

  • آیا ریاست جمهوری بایدن به معنای سرانجام مسائل هواوی است؟

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 669

به "بریتانیا نصب تجهیزات 5G هواوی را از سال آینده ممنوع می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا نصب تجهیزات 5G هواوی را از سال آینده ممنوع می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید