برنامه نیروی دریایی اندونزی برای استقرار در نزدیکی دریای چین جنوبی

به گزارش مجله صادق ویلا، یک مقام رسمی روز دوشنبه گفت: نیروی دریایی اندونزی مقر گروهان رزمی خود را به جزایر ناتونا در مرز با دریای چین جنوبی منتقل می نماید.

برنامه نیروی دریایی اندونزی برای استقرار در نزدیکی دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دریاسالار یودو مارگونو، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی گفت نیروهای نبرد دریایی ناوگان فرماندهی یک، که در حال حاضر در جاکارتا، پایتخت اندونزی مستقر هستند، به طور دائم به ناتونا منتقل خواهند شد.

این نیروها مسئولیت انجام نبرد دریایی و عملیات آبی خاکی برای حمایت از کنترل دریایی و دستیابی به اهداف استراتژیک به منظور اجرای قانون و حمایت از حاکمیت در دریای سرزمینی را بر عهده دارند.

این اعزام در پی تنش های تشدیدیافته در دریای چین جنوبی و منطقه انجام می گردد.

مارگونو به خبرنگاران گفت: در پیش بینی چیزی که هر زمان ممکن است اتفاق افتد، فرمانده نیروهای نبرد می تواند به طور مستقیم راهنمایی یک کشتی جنگی با گروه ویژه اعزامی را بر عهده گیرد.

وی اظهار کرد: جدای از منطقه ناتونا، نیروی دریایی اندونزی همچنین در حال پیش بینی نقاط آسیب پذیر در مرزهای دریایی از جمله تنگه مالاکا، بلوک دریایی آمبالات و اقیانوس آرام است.

جزایر ناتونا دارای مرز با دریای چین جنوبی است که چین با وجود ادعاهای رقابتی از سمت دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله ویتنام، فیلیپین و مالزی در خصوص این دریا، مدعی مالکیت بر بیشتر بخش های آن است.

این باور وجود دارد که آب های پیرامون جزایر دارای مخازن کشف نشده غنی از نفت و گاز هستند. این جزایر در یک گذرگاه حیاتی برای کشتی رانی تجاری واقع شده اند.

در سال های 2019-2020، چندین تنش بین اندونزی و چین بر سر نقض قلمرو توسط حفاظت ساحلی چین در آب های مورد مناقشه پیرامون جزیره ای که جاکارتا بر آن ادعای مالکیت دارد، وجود داشته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 648

به "برنامه نیروی دریایی اندونزی برای استقرار در نزدیکی دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه نیروی دریایی اندونزی برای استقرار در نزدیکی دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید