با خوشمزه ترین کباب های ترکیه آشنا شوید

به گزارش مجله صادق ویلا، ترکیه کشوری هم مرز با ایران است که از نظر گردشگری صندلی خوبی را در میان کشورهای منطقه دارد. سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می نمایند و با گشت و گذار در آن خاطرات خوشی را برای خود رقم می زنند.

با خوشمزه ترین کباب های ترکیه آشنا شوید

کباب های ترکیه

ترکیه به کباب های خوشمزه و لذیذش معروفیت دارد و بهشتی برای عاشقان کباب و گوشت است. خیلی ها با دونر کباب آشنایی دارند و این نوع کباب را بارها امتحان نموده اند. در ترکیه کباب های بسیار زیادی وجود دارد که انصافا همه شان لذیذ و خوشمزه هستند و با اسامی مختلفی شناخته می شوند. امروز الی گشت می خواهد شما را با لذیذترین و برترین کباب های ترکیه آشنا کند. اگر قصد سفر به ترکیه و شهرهای معروفی مثل استانبول را دارید توصیه می کنیم حداقل دو سه تا از این کباب ها را امتحان کنید. مطمئنا طعم لذیذ کباب اصیل ترکی در رستوران های ترکیه به یکی از بی نظیرترین تجربه های سفرتان تبدیل خواهد شد. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

دونر کباب

دونر کباب بدون شک مشهورترین کباب ترکیه است و در ایران هم بسیار محبوب است. برش های نازک گوشت را روی سیخی عظیم و متحرک قرار می دهند تا کبابی متراکم و لایه لایه تشکیل بگردد. حرارت آتش چربی گوشت را آب می نماید و کبابی لذیذ و خوشمزه به نام دونر کباب به وجود می آید. دونر کباب را معمولا همراه با نان یه به صورت ساندویچ سرو می نمایند. اگر در سفر به ترکیه فقط یک نوع کباب را می خواهید امتحان کنید پیشنهادمان دونر کباب است.

اسکندر کباب | Iskender Kebabi

حتما تا به حال نام اسکندر کباب را شنیده اید. این غذا یکی از محبوب ترین و معروف ترین کباب های ترکیه است که منشاء اصلی اش به شهر بورسا ترکیه برمی گردد. ظاهرا اولین بار فردی به نام افندی اسکندر این نوع کباب را ابداع نموده و به همین علت اسکندر کباب نامیده می گردد. تکه های کباب را با کره، ماست و سس گوجه خوشمزه مخلوط و سرو می نمایند. امروزه در تمام شهرهای ترکیه اسکندر کباب سرو می گردد اما همچنان برای چشیدن طعم اصیل اسکندرکباب باید به شهر بورسا ترکیه بروید. البته رستوران های زنجیره ای به نام اسکندر افندی هم در تمام شهرهای ترکیه شعبه دارد که اسکندرکباب اصیل را سرو می نماید.

شیش کباب | Shish Kebab

همه ما کم و بیش با شیش کباب مشهور ترکی آشنا هستیم. برای تهیه شیش کباب تکه های گوشت را که قبلا مزه دار شده به سیخ می کشند و بعد روی ذغال یا آتش کباب می نمایند. شیش کباب یکی از لذیذترین و مشهورترین کباب های ترکیه است و معمولا با گوشت بره یا گاو و بدون سبزیجات تهیه می گردد.

چوپ شیش | Çöp Şiş

یکی دیگر از لذیذترین و برترین کباب های ترکیه چوپ شیش نام دارد. در واقع، وقتی گوشت را برای شیش کباب به مکعب های تر و تمیز تقسیم می نمایند با به جای مانده گوشت و اضافه های گوشت چوپ کباب درست می نمایند. خرده های گوشت و چربی را با سیر، فلفل سیاه، پونه کوهی و روغن زیتون ترکیب می نمایند و به سیخ می کشند. این کباب خیلی زود آماده می گردد و به اسم میان وعده یا غذای اصلی همراه با گوجه و فلفل سرو می گردد.

علی نازیک کباب | Ali Nazik Kebabı

علی نازیک در کنار اسکندرکباب جزء معروف ترین کباب های ترکیه هستند. این کباب لذیذ و خوشمزه از ترکیب گوشت بره مزه دار شده و کباب شده همراه با بادمجان کبابی و ماست چکیده سرو می گردد. البته در بعضی رستوران ها به جای گوشت بره، از گوشت گاو گوسفند هم استفاده می نمایند. ترکیب گوشت کباب شده با بادمجان کبابی و ماست چکیده فوق العاده لذیذ و دلچسب می گردد.

پاتلیجانلی کباب | Patlıcanlı Kebabı

پاتلیجانلی کباب در واقع ترکیب دو غذای بهشتی، یعنی گوشت و بادمجان کباب شده است! کوفته های کوچکی از گوشت درست می نمایند و بعد یکی درمیان با حلقه های بادمجان به سیخ می کشند. بعد روی آن ها کلی روغن زیتون می ریزند و کباب می نمایند. پاتلیجانلی کباب یکی از محبوب ترین کباب های ترکیه است و علاوه بر ظاهر زیبا، طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای هم دارد. این غذا را هم مثل بیشتر کباب های ترکیه همراه با گوجه کبابی و فلفل و پیاز سرو می نمایند.

جوجه کباب یا تاووک شیش | Tavuk Şiş

اگر زیاد اهل گوشت قرمز نیستید و با این حال می خواهید یکی از خوشمزه ترین کباب های ترکیه را امتحان کنید پیشنهادمان تاووک شیش است. برای تهیه این کباب، تکه های سینه مرغ یا قسمت های دیگر را ابتدا در شیر یا ماست چکیده می خوابانند و بعد در روغن زیتون و ادویه های مخصوص کباب قرار می دهند. بعد تکه های مرغ مزه دار شده را به سیخ می کشند و کباب می نمایند. نوع تندتر و اسپایسی تر این کباب همراه با سس فلفل قرمز ویژه سرو می گردد و بسیار خوشمزه و تند و تیز است.

بیتی کباب | Beyti Kebab

بیتی کباب یکی از قدیمی ترین کباب های ترکیه است و از دوران امپراتوری عثمانی تهیه می شده است. گفته می گردد که این کباب به وسیله یکی از رستوران های مشهور استانبول به نام بیتی دوباره احیا شده و به همین علت امروزه به آن بیتی کباب می گویند. برای تهیه بیتی کباب تکه های گوشت گاو را با ادویه های مختلف مزه دار می نمایند و بعد لایه نازکی از خمیر یوفکا را دور آن می پیچند. سپس تکه های کباب را به سیخ می کشند و روی آتش کباب می نمایند. بیتی کباب را معمولا همراه با برنج یا نان و سس قرمز سرو می نمایند.

آدانا کباب | Adana Kebab

آدانا کباب هم یکی دیگر از لذیذترین کباب های ترکیه است که در سرتاسر ترکیه تهیه می گردد. نام این کباب از شهر آدانا ترکیه گرفته شده و ظاهرا این شهر به کباب های لذیذش معروفیت دارد. برای تهیه آدانا کباب، گوشت چرخ نموده بره یا گاو با پیاز، سیر و ادویه های مخصوص ترکی خوب ترکیب می گردد و بعد با دست به سیخ کشیده می گردد. وقتی سیخ های کباب روی آتش گذاشته می گردد چربی گوشت آب می گردد و این ترکیب را به کبابی یکدست تبدیل می نماید.

کباب آدانا بسیار پرمزه است و به علت مقادیر زیاد فلفل قرمز و پاپریکا، رنگ و طعمی تند و تیز و خوشمزه دارد. آدانا کباب معمولا همراه با سبزیجات کبابی مثل فلفل کبابی، پیاز و گوجه کبابی سرو می گردد و آن را تنها یا در کنار پلوی سبزیجات می خورند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1070

به "با خوشمزه ترین کباب های ترکیه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوشمزه ترین کباب های ترکیه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید