بازگشایی مدارس با روندی آرام، تدریجی و انعطاف پذیر با توجه به اقتضائات منطقه ها و نواحی

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت سه الگوی مبتنی بر اصل سلامت دانش آموزان با آموزش های حضوری، مجازی و ترکیبی معین و به مدیران مدارس کشور ابلاغ شد.

بازگشایی مدارس با روندی آرام، تدریجی و انعطاف پذیر با توجه به اقتضائات منطقه ها و نواحی

فرهاد کریمی در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس استان سمنان گفت: بازگشایی مدارس با فرایندی آرام، تدریجی و انعطاف پذیر با توجه به اقتضائات منطقه ها و نواحی برنامه ریزی شده است.

کریمی اضافه نمود: در مدارس منطقه ها عشایری و روستایی و کم جمعیت با ظرفیت زیر 50دانش آموز، فرآیند آموزش ها در قالب گروه های 8تا 10نفره چرخشی حضوری است، در مدارس زیر 150دانش آموز، بصورت نوبتی و با تأکید بر آموزش ترکیبی حضوری و مجازی فعالیت خواهد شد و در مدارس بالای 150دانش آموز تصمیم بر آموزش های مجازی در بستر نرم افزار شاد است.

نماینده وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان سمنان، توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی ویژه وزارتخانه برای دانش آموزان اول و دوم دبستان، مقرر شد به منظور آشنایی با فضای مدرسه و جلوگیری از افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی با ایجاد شرایط بهداشتی مطلوب، امکان آموزش حضوری حتی برای دو روز در هفته فراهم گردد.

کریمی از طراحی نظام جامع واکسیناسیون دانش آموزان 12تا 18سال با همکاری ستاد کرونا اطلاع داد و گفت: در صورت تسریع در این فرایند، بصورت تدریجی آموزش های حضوری از پایه دوازدهم، مدارس استثنایی و دوره های پایین تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1127

به "بازگشایی مدارس با روندی آرام، تدریجی و انعطاف پذیر با توجه به اقتضائات منطقه ها و نواحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس با روندی آرام، تدریجی و انعطاف پذیر با توجه به اقتضائات منطقه ها و نواحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید