بازسازی و بازسازی حمام قدیمی روستای یاری سفلی اسدآباد

به گزارش مجله صادق ویلا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی و بازسازی حمام قدیمی روستای یاری سفلی اسدآباد صورت می گیرد.

بازسازی و بازسازی حمام قدیمی روستای یاری سفلی اسدآباد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کامران اکبری شایگان اظهار کرد: حمام قدیمی روستای یاری سفلی مربوط به اوایل دوران قاجار به عنوان یکی از بناهای اضطراری با اختصاص اعتبار لازم در امسال بازسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان پیگیر ثبت این حمام قدیمی در فهرست آثار ملی کشور بوده و نسبت به تشکیل پرونده این اثر برای پیگیری اقدام نموده است، اضافه نمود: علاوه بر این اثر قدیمی، چهار اثر تاریخی دیگر شهرستان شامل کتیبه مسجد جامع شهر مربوط به دوران صفویه، حمام تاریخی شهر آجین و دو درخت کهنسال در پیراسماعیل بالا و پایین نیز برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور توسط میراث فرهنگی شهرستان در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته است.

اکبری شایگان توسعه زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری و بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی را از اولویت های امسال اداره میراث فرهنگی شهرستان برشمرد و گفت: پل شکسته، آب انبار صفوی و حمام نیلوفر شهرستان اسدآباد سه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که در امسال با اختصاص اعتبار نسبت به ادامه بازسازی این آثار اقدام خواهد شد ضمن اینکه حمام یاری سفلی هم به عنوان یکی از بناهای اضطراری برای بازسازی در برنامه های امسال قرار خواهد داشت.

وی در ادامه از اتمام پروژه سیستم روشنایی معابر روستای هدف گردشگری ملحمدره اطلاع داد و توضیح داد: با اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان سیستم روشنایی معابر روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور انجام شد.

اکبری شایگان همچنین با اشاره به تعطیلی تمامی خانه های بومگردی و سفره خانه های سنتی روستاهای هدف گردشگری شهرستان به علت شرایط کرونا اعلام کرد: متأسفانه از ابتدای سال تا به امروز به علت تداوم شرایط کرونا و محدودیت های جدید کرونایی خانه های بومگردی شهرستان به تبع خانه های بومگردی سراسر کشور جذب مسافر نداشته اند و این امر اوضاع گردشگری روستاهای هدف را ناخوش احوال نموده است.

وی یادآور شد: خانه های بومگردی در حال حاضر در کنار کسادی و رکود بازار گردشگری درگیر پرداخت تسهیلات کرونایی خود بوده و به علت شرایط بد مالی خود قادر به پرداخت اقساط تسهیلات خود نیستند و بانک های عامل نیز در این رابطه یاری لازم را با آنها در رابطه با معوقات و یا امهال بانکی ندارند که احتیاج است در این زمینه برای مرتفع شدن مشکل خانه های بومگردی با بانکها چاره ای اندیشیده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 987

به "بازسازی و بازسازی حمام قدیمی روستای یاری سفلی اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بازسازی حمام قدیمی روستای یاری سفلی اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید