اهدای بیش از 188 هزار برگ سند به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، داود پاک طینت مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره وظایف این مرکز، گفت: اسناد، کتابخانه ها و تاریخ شفاهی، سه حوزه اصلی وظایف ما را شامل می شوند. در بخش اسناد دو محور اسناد اهدایی و اسناد اداری داریم که اسناد اهدایی شامل اسناد اهدایی از بازماندگان و خاندان مختلف است که به عنوان برگ هویتی به سازمان اهدا می گردد.

اهدای بیش از 188 هزار برگ سند به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

پاک طینت اعلام کرد: سه رفتار با اسناد اهدایی وجود دارد که شامل خریداری به نرخ روز، اهدا و اسکن اسناد و بازگردانی اصل سند است که ما در استان نیز این نوع رفتارها را دنبال می کنیم.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد یادآور شد: بخش دوم فعالیت های ما مربوط به کتابخانه ها است؛ واسپاری، شابک و فیپا است که فیپا از بهمن ماه 97 به استان واگذاری شده است.

وی اعلام کرد: سومین وظیفه ما نیز مربوط به تاریخ شفاهی است بدین معنا که افراد تاریخ را برای ما روایت می نمایند و ما نیز آنها را ثبت می کنیم.

پاک طینت گفت: تعداد سند اهدایی از ابتدای تاسیس سازمان تا انتها اسفندماه 98 تعداد 188 میلیون و 543 برگ سند بوده و تعداد اسناد امحا شده نیز 288 میلیون و 60 هزار برگ سند بوده که دلیل آن تکراری بودن و ارزش نداشتن سندها بوده است.

وی اضافه نمود: تعداد اسناد انتقالی نیز 7 میلیون و 636 هزار و 50 بوده که 3 میلیون و 467 هزار و 100 برگ سند تا این لحظه ثبت سامانه الکترونیکی شده و 42 هزار سند نیز دیجیتال شده است.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اعلام کرد: در بخش نشریات نیز 10 هزار و 540 نسخه واسپاری و 12 هزار و 929 نسخه نشریه نیز به مناطق محروم اهدا شده است.

پاک طینت گفت: در زمینه فیپا نیز در کمتر از دو سال تعداد 430 عنوان کتاب فیپا شده و ثبت واسپاری کتاب نیز تا این تاریخ 1777 عنوان کتاب و اهدای کتاب به مناطق محروم نیز 1741 عنوان کتاب بوده است.

وی گفت: فقط در سال 98 تعداد 129 پژوهشگر به این مرکز مراجعه کردند که 11 هزار و 15 برگ سند از ما گرفتند که این نشان دهنده میزان توجه به اسناد در استان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 304

به "اهدای بیش از 188 هزار برگ سند به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای بیش از 188 هزار برگ سند به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید