آیا آپدیت iOS 16.5 واقعا باتری آیفون را نابود می نماید؟

به گزارش مجله صادق ویلا، گجت نیوز نوشت: تعداد قابل توجهی از کاربران آیفون، پس از دریافت آپدیت iOS 16.5 از کاهش عجیب و غریب عمر باتری خود شکایت دارند. اما مشکل از کجاست؟

آیا آپدیت iOS 16.5 واقعا باتری آیفون را نابود می نماید؟

طی روزهای اخیر، تعداد زیادی از کاربران آیفون در شبکه های اجتماعی از کاهش عمر باتری دستگاه های خود پس از دریافت آپدیت iOS 16.5 گلایه نموده اند. بعضی کاربران از کاهش 50 درصدی عمر باتری خود خبر دادند و بعضی دیگر نیز گفته اند که باتری گوشی هایشان اکنون تنها چند ساعت پس از شارژ کامل، خالی می گردد.

شکایت کاربران آیفون از عمر ضعیف باتری پس از آپدیت iOS 16.5

اپل با پذیرش این مشکل، گفت که در حال آنالیز علت است. این شرکت در این خصوص نکاتی را به کاربرانی که با عمر ضعیف باتری روبرو شده اند، گوشزد نموده است:

  • آیفون خود را ریستارت کنید
  • به روزرسانی اپلیکیشن ها
  • خاموش کردن ویژگی های بلااستفاده
  • تنظیم روشنایی نمایشگر

این شرکت در ادامه افزود که اگر پس از رعایت نکات فوق، هم چنان با کاهش شدید عمر باتری روبرو هستید، با پشتیبانی اپل تماس برقرار کنید.

چه عاملی باعث کاهش عجیب عمر باتری گوشی های آیفون شده است؟

هنوز معین نیست که دقیقا چه چیزی باعث عمر ضعیف باتری گوشی های آیفون، پس از آپدیت iOS 16.5 می گردد. با این حال، چند مورد شبهه انگیز در این خصوص به چشم می خورند.

فعالیت های پس زمینه

پس از آپدیت آیفون، تعدادی فرآیند در پس زمینه برای بهینه سازی نرم افزار شروع می گردد. این فرآیندها ممکن است مصرف باتری را افزایش دهند، به خصوص اگر در طول فرآیند به روزرسانی در حال استفاده سنگین از گوشی خود باشید.

ویژگی های نو آپدیت iOS 16.5

نسخه آی او اس 16.5 شامل تعدادی ویژگی نو است که احتمالا باتری بیش تری در مقایسه با نسخه های قبلی مصرف می نمایند.

وجود باگ

علاوه بر موارد فوق، این احتمال وجود دارد که کاهش قابل توجه عمر باتری دستگاه های آیفون به علت وجود یک یا تعدادی باگ در نسخه iOS 16.5 باشد. اپل در حال آنالیز این احتمال است و تاکید نموده که در صورت یافتن باگ، راه حلی برای برطرف آن ارائه خواهد نمود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1557

به "آیا آپدیت iOS 16.5 واقعا باتری آیفون را نابود می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آپدیت iOS 16.5 واقعا باتری آیفون را نابود می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید