شروع فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شروع فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان اطلاع داد.

شروع فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجتبی شفیعی در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه در فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان اقداماتی همچون پی بندی و استحکام بخشی، نماسازی، اجرای سینگل سقف ها و بدنه ها انجام می شود اظهار کرد: این خانه تاریخی که با کاربری اقامتگاه بوم گردی به ارایه خدمات گردشگری می پردازد قدمت آن به دوره قاجاریه بر می شود.

شفیعی با اشاره به اینکه نمونه ای از کاشی کاری های حمام ابراهیم خان در قسمت هایی از این بنا به چشم می خورد، توضیح داد: راهروهای متعدد، دو ایوان در ضلع شمالی و جنوبی، تنبل خانه که در ضلع شمالی خانه واقع شده و روی سقف آن کلاه فرنگی ساخته شده است، حیاط و زیرزمین از قسمتهای مختلف این خانه تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام نمود: این اثر تاریخی در تاریخ 24 اسفند 1383 با شماره ثبت 11402 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 284

به "شروع فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل پنجم بازسازی خانه اعظمی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید