آشنایی با چگونگی دریافت ویزای توریستی روسیه

به گزارش مجله صادق ویلا، دریافت ویزای توریستی روسیه

در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما را با طریقه دریافت ویزای توریستی روسیه آشنا خواهیم کرد تا در هنگام دریافت ویزا برای این کشور هزینه اضافه به دفاتر هواپیمای و … پرداخت کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با چگونگی دریافت ویزای توریستی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ویزا چیست ؟

به طور عمومی، ویزا برگه ایست که ضمیمۀ گذرنامه میگردد و نشان دهندۀ این است که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در سفارتخانه یا کنسولگری با درخواست متقاضی جهت ورود به آن کشور موافقت نموده و متقاضی جهت ورود به آن کشور با در نظر دریافت اطلاعات وارد شده در برگۀ ویزا و قوانین آن کشور مسئله ای ندارد.

انواع ویزا :

نوع ویزا به علت اصلی سفر متقاضی به آن کشور بستگی دارد و هر کشور قوانین خاص خود را جهت اعطای ویزا به متقاضی را دارا می باشد. ویزاهای رایج عبارتند از : ویزای توریستی، تجاری، دانشجویی، اقامتی، کاری و … ضروری است بدانید بیشتر ویزاها دارای یک تاریخ آغاز ، یک تاریخ اتمام و یک مدت تعیین شده جهت اقامت هستند که مسافران باید در نظر داشته باشند که تاریخ سفرشان حتماً بین بازۀ آغاز و اتمام ویزا باشد و مدت اقامتشان هم از زمان معین شده بیشتر نباشد.

هرکدام ار این ویزاها ممکن است به صورت Single Entry (یکبار ورود) ، Double Entry (دوبار ورود) ویا Multiple Entry (چندبار ورود) صادر شوند.

ویزای یکبار ورود:

به این معناست که متقاضی در بازۀ تعیین شده تنها یکبار اجازۀ ورود به آن کشور و یا حوزه (حوزۀ شیگن، حوزۀ United Kingdom و یا…)رادارد.

ویزای دوبار ورود:

به این معناست که متقاضی در بازۀ تعیین شده حدبیشتر دوبار اجازۀ ورود به آن کشور و یا حوزه (حوزۀ شیگن، حوزۀ United Kingdom و یا…)رادارد.

ویزای چندبار ورود:

به این معناست که متقاضی در بازۀ تعیین شده به دفعات اجازۀ ورود به آن کشور و یا حوزه (حوزۀ شیگن، حوزۀ United Kingdom و یا…)رادارد.

به طور مثال : اگر شخصی دارای ویزای شینگن با تاریخ آغاز : 2015.Jan.01 تا 2015.Feb.01 ومدت زمان اقامت 10 روز و Single Entry را دارا باشد ،بدان معناست که سفر متقاضی باید بین تاریخ ذکر شده و با حدبیشتر 10 روز اقامت بین این بازه باشد و متقاضی اجازه دارد که تنها یکبار وارد حوزۀ شینگن گردد.

مختصری درباره روسیه بدانید

یکی از کشورهای عظیم با مکانهای تاریخی و جالب در جهان که می توان به آن اشاره نمود کشور روسیه می باشد . در این کشور مناطق توریستی و جاذبه های تاریخی بسیار وجود دارد

این کشور یکی از عظیمترین امپراطوری های جهان بوده ، در روسیه شما می توانید به مکانهای دیدنی بسیاری سفر کنید زیرا روسیه دارای مناطق توریستی مناسب با هر سلیقه و ذوقی است که برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است همچنین می توانید از پیست های اسکی در این شهر همواره سرد نیز بهره ببرید که از هیجان خاصی برخوردار است در روسیه به دلیل وسعت زیاد آن فرهنگ های مختلف و متنوعی بسیاری وجود دارد که باعث شده تا علاقه مندان به این نوع فرهنگ های بومی را جذب خود کند در این مقاله شما را با نحوه سفر به روسیه از قبیل بلیط ها و مکانها و هواپیماها ، جاهای مناسب گردشگری و … هر نوع اطلاعات مربوط به آن را برای شما توضیح می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره سفر به روسیه بدانید.

روسیه عظیم ترین کشور جهانست. تعجبی ندارد که در آن می توانید انواع جاذبه های گردشگری را یک جا تجربه کنید. از شهرهای تاریخی و روستاهای زیبا تا میراث هنری و فرهنگی و طبیعت منحصربه فرد.

فرقی نمی کند که هوادار فرهنگ و هنر و در جست و جوی آثار مشهورترین هنرمندان و نویسندگان باشید یا به ماجراجویی در طبیعت علاقه داشته باشید، با هر سلیقه و طرز فکری، در روسیه جاذبه ای مناسب خودتان پیدا می کنید و از آن لذت می برید. صعود از کوه های آتش فشانی، پیاده گردی در زیباترین مسیرهای کوهستانی، پیست های اسکی و تماشای آثار هنری از معروف ترین هنرمندان جهان، تنها گوشه کوچکی از جاذبه های بی نظیر روسیه است.

از آنجایی که روسیه یک کشور پهناور است، تنوع فرهنگی در آن بسیار جالب توجه است. در هر گوشه ای از آن می توانید فرهنگ و سنت های متفاوتی را تجربه کنید. در واقع روسیه را مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه ای از چند فرهنگ و جاذبه متفاوت ببینید.

این روزها سفر به روسیه بسیار راحت است. به راحتی می توانید بلیط های هواپیما و قطار را رزرو کنید. در انواع هاستل ها و هتل ها می توانید اقامت خوبی را تجربه کنید.

اگر به شهرهای تاریخی علاقه دارید، دلتان می خواهد در خیابان های قدیمی قدم بزنید و از کلیساهای باشکوه با گنبدهای رنگارنگ دیدن کنید، مسکو و سن پترزبورگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در موزه های متعدد این کشور می توانید برترین آثار هنری قدیمی و معاصر را تماشا کنید و از میراث باارزش ملی روسیه دیدن کنید.

روسیه از نظر جاذبه های طبیعی هم در جهان نظیر ندارد. از آتش فشان های سربه فلک کشیده تا عظیمترین دریاچه ها را می توانید در این کشور پهناور از نزدیک ببینید.

اطلاعات ضروری در سفر به روسیه

اختلاف ساعت با تهران : مسکو پایتخت روسیه در منطقه زمانی UTC/GMT +3 واقع شده است و با توجه به ساعت تابستانی، 1 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی : روسی (زبان رسمی) به علاوه 30 زبان رسمی در مناطق مختلف روسیه

واحد پول : روبل (RUB)

نوع برق شهری : برق شهری در روسیه 220 ولت و 50 هرتز است. پریزها و دوشاخه ها از نوع C و F هستند که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشور : +7

شماره های اضطراری :شماره اضطراری عمومی: 112 , پلیس 102 , آمبولانس 103 , آتش نشانی 101 ,

جهت رانندگی : راست

فرودگاه های بین المللی : آرخانگلسک - فرودگاه تالاگی , چیتا (شهر) - فرودگاه کادالا , فرودگاه بین المللی ایرکوتسک , فرودگاه بین المللی قازان

فرودگاه خاباروفسک ناوی

کالینینگراد - فرودگاه خرابوروفو

کراسنودار - فرودگاه پاشکوفسکی

مسکو - فرودگاه بین المللی دوموده دوو

مسکو - فرودگاه بین المللی شرمتیوو

موسکو - فرودگاه بین المللی ونوکووا

نووسیبیرسک - فرودگاه تولمچوا

روستوف-نا-دونو - فرودگاه روستوف ان دون

سن پترزبورگ - فرودگاه پالکوو

سامارا (روسیه) - فرودگاه بین المللی کورومچ

فرودگاه بین المللی سوچی

فرودگاه بین المللی اوفا

فرودگاه بین المللی ولادی وستوک

فرودگاه یاکوتسک

یکاترینبورگ - فرودگاه کولتسوو

انواع ویزای روسیه

  • ویزای توریستی (گردشگری)
  • ویزای خصوصی (خانواده یا دوستان نزدیک)
  • ویزای تجاری
  • ویزای کار
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای تحصیلی

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی برای متقاضیانی صادر می گردد که به قصد گردش و تفریح به روسیه سفر می نمایند. مدت اعتبار این ویزا حدبیشتر یک ماه است و به دو صورت یک یا دوبار ورود صادر می گردد.

مدارک لازم برای صدور ویزای توریستی

1) تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی (فرم آنلاین درخواست ویزا)

2) فرم تائید مسافر از طرف مراجع مورد تائید وزارت امور خارجه روسیه. این تائیدیه باید حاوی اطلاعاتی مانند نام کامل مسافر، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ دقیق ورود/خروج به روسیه، برنامه سفر، شماره مجوز آژانس مربوطه، قرارداد و امضای آژانس باشد.

نکته: واچر هتل برای صدور ویزای توریستی روسیه دارای اعتبار نیست.

3) بلیط رفت و برگشت قطعی شده (Ok)

4) گذرنامه دارای اعتبار

نکته: گذرنامه باید دارای حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه سفید برای درج ویزا باشد.

5) یک قطعه عکس 4*3

مقالات بیشتر بخوانید :

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 265

به "آشنایی با چگونگی دریافت ویزای توریستی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چگونگی دریافت ویزای توریستی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید