گران ترین آثار هنری سال 2021 را بشناسید

به گزارش مجله صادق ویلا، بلومبرگ در گزارشی به معرفی 10 مورد از گران ترین آثار هنری پرداخته است که در حراجی های مختلف امسال به فروش رسیده اند.

گران ترین آثار هنری سال 2021 را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، در این مطلب آمده است: اگر نامتان در لیست 500 میلیاردر امسال بلومبرگ قرار گرفته باشد، شاید 781 میلیون دلاری که در امسال میلادی فقط برای 10 اثر هنری پرداخت شده است چندان رقم بالایی نباشد. قیمت کل 10 اثر گران هنری فروخته شده در حراجی های امسال، از فروش کلی جدیدترین فیلم سینمایی جیمز باند هم فراتر رفته است.

در ادامه با این در 10 اثر هنری آشنا می شوید:

زنی که کنار پنجره نشسته است 1932 اثر پابلو پیکاسو / 103.4 میلیون دلار

فقط 19 دقیقه طول کشید تا قیمت این تابلو نقاشی به 90 میلیون دلار برسد و در نهایت قیمت کلی آن با توجه به پورسانت پرداختی به حراجی به 103.4 میلیون دلار رسید. این تابلو نقاشی نمونه جادویی است از زمانی که دو نفر همزمان خواستار یک اثر هستند. رقم های پیشنهادی زیادی و با سرعت بالا ارائه می شدند تا اینکه رقم پیشنهادی به 60 میلیون دلار رسید. از آن پس فقط دو خریدار در پشت تلفن برای به دست آوردن مالکیت این تابلو نقاشی با یکدیگر به رقابت پرداختند. رقم پیشنهادی اغلب در هرکدام از دفعات یک میلیون دلار افزایش یافت تا در نهایت به دو برابر قیمت تقریبی رسید. تابلو نقاشی زنی که کنار پنجره نشسته است اثر پابلو پیکاسو در حراجی کریستیز به فروش رسید.

در حال حاضر تابلو نقاشی از پیکاسو که در سال 2015 به قیمت 179.4 میلیون دلار فروخته شد، به عنوان گرانترین اثر این هنرمند محسوب می گردد.

در این مورد1983 اثر ژان میشل باسکیا / 93.1 میلیون دلار

آثار باسکیا در بازار هنر همیشه با استقبال همراه بوده است. آثار این هنرمند سه یا چهار برابر قیمتی که ممکن بود چند سال پیش فروخته شوند به فروش رسیده اند و این تابلو نقاشی که به دومین اثر گران این هنرمند تبدیل شد از چنین توجهی بی نصیب باقی نماند. در ابتدا ارزش تقریبی این تابلو نقاشی که در سال 1983 خلق شده است و یک جمجمه در زمینه قرمز را به تصویر می کشد، حدود 50 میلیون دلار برآورد شده بود.

تابلو نقاشی بدون عنوانی از این هنرمند که در آن نیز یک جمجمه به تصویر کشیده شده است و در سال 2017 در حراجی کریستیز به قیمت 110.5 میلیون دلار فروش رفته است، به عنوان گرانترین اثر هنری باسکیا شناخته می گردد.

پرتره مرد جوانی که مدال بزرگ در دست دارد اثر ساندرو بوتیچلی / 92.2 دلار

تنها اثر هنری غیرمدرن و معاصری که توانسته به این لیست راه پیدا کند، این تابلو نقاشی از بوتیچلی است. برآورد ها برای ارزش این تابلو حتی به 200 میلیون دلار هم رسید، با اینکه قیمت فروش این اثر به چنین عددی نرسید اما به هر حال فروش آن موفقیت آمیز محسوب می گردد چراکه رکورد گرانترین اثر فروخته شده این هنرمند شکسته شد. این رکورد پیش از این به تابلو نقاشی که در سال 2013 به قیمت 10.4 میلیون دلار فروخته شد تعلق داشت.

تابلو نقاشی پرتره مرد جوانی که مدال بزرگ در دست دارد بعلاوه گران ترین اثر فروخته شده امسال حراجی ساتبیز محسوب می گردد.

شماره 7 1951 اثر مارک روتکو / 82.5 میلیون دلار

این تابلو نقاشی که شماره هفت نام دارد و 241 سانتی متر ارتفاع، در سال 1951 خلق شده است و از سه بخش صورتی، زرد، نارنجی تشکیل شده است. انتظار می رفت این اثر هنری به قیمت 70 الی 90 میلیون دلار به فروش برسد. به گفته مسوولان حراجی ساتبیز این نقاشی به یک خریدار آسیایی فروخته شد. این نقاشی دومین اثر گران روتکو به شمار می رود که تا به امروز در حراجی فروش رفته است. این نقاشی از مجموعه آثار هنری مکلو در حراجی ارائه شد.

رکورد فروش آثار روتکو در سال 2012 و با فروش تابلو نقاشی نارنجی، قرمز و زرد به قیمت 86.9 میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک شکسته شد.

بینی 1947 اثر آلبرتو جاکومتی / 78.4 میلیون دلار

تنها مجسمه ای که به این لیست راه یافته است اثر دیگری از مجموعه آثار هنری مکلو است که برای آن ارزش بین 70 تا 90 میلیون دلار برآورد شده بود. این مجسمه به قیمت 78.4 میلیون دلار فروخته شد. رکورد گرانترین مجسمه جهان در سال 2015 با به فروش رسیدن یکی از مجسمه های جاکومتی به قیمت 141.3 میلیون دلار شکسته شد.

کلبه های چوبی در بین درختان زیتون و سرو 1889 اثر وینسنت ون گوگ / 71.4 میلیون دلار

ون گوگ که حدود 130 سال پیش از جهان رفت شاید یکی از مجذوب نماینده ترین هنرمندان 2021 باشد. به رغم نگرانی هایی درباره کاهش توجه ها به هنر امپرسیونیست، دست کم هفت خریدار برای به دست آوردن این تابلو نقاشی ون گوگ در حراجی کریستیز با یکدیگر به رقابت پرداختند. در نهایت تابلو نقاشی رنگ روغن کلبه های چوبی در بین درختان زیتون و سرو به قیمت 71.3 میلیون دلار چکش خورد و به یکی از گرانترین آثار ون گوگ تبدیل شد.

برکه نیلوفر آبی 19 - 1917 اثر کلود مونه / 70.4 میلیون دلار

بعضی از تابلوهای نقاشی همانند این اثر مونه علاوه بر اینکه در صفحه کامپیوتر چشمگیر به نظر می رسند، وقتی به روی دیواری نصب می شوند نیز به طور محسوس به مجذوب نمایندهیت فضای پیرامون اضافه می نمایند. مسلما خریدار این نقاشی که برای آن 70.4 میلیون پرداخت نموده است با این ویژگی نقاشی مونه موافق بوده است.

هر روز: 5000 روز نخست2021 اثر بیپل / 69.3 میلیون دلار

این اثر هنری که به وسیله بیپل خلق شده است، در واقع یک اثر کاملا دیجیتال محسوب می گردد که به قیمت بالاتری از آثار فیزیکی بسیاری از هنرمندان شناخته شده جهان فروخته شد. این اثر یک کولاژ دیجیتالی از آثار هنری است که بیپل در 13 سال اخیر به طور روزانه خلق نموده است. این اثر هنری در ابتدا با قیمت پایه 100 دلار به مزایده گذاشته شد و در نهایت به قیمت 69,346,250 دلار به فروش رسید.

شماره 17، سال 1951 اثر جکسون پولاک / 61.2 میلیون دلار

به دست آوردن نقاشی های قطره ای جکسون پولاک آسان نیست. بسیاری از این نقاشی ها اکنون در مجموعه موزه ها نگهداری می شوند و چند موردی که در مجموعه های خصوصی هستند نیز به دور از انظار عمومی خرید و فروش می شوند. پس وقتی این نقاشی پولاک با قیمت تقریبی 35 میلیون دلار در حراجی ارائه شد هیچکس نمی دانست قیمت آن ممکن است تا کجا افزایش پیدا کند. در نهایت این نقاشی به قیمت 61.2 میلیون دلار چکش خورد.

بدون عنوان2007 اثر سای تومبلی / 58.9 میلیون دلار

عجیب است که فروش نقاشی که با قیمت نزدیک 60 میلیون دلار فروخته شده را ناموفق بخوانیم اما برآورد های بلندپروازانه تری درباره فروش این اثر که گل های صد تومانی سرخ انتزاعی را به تصویر می کشد انجام شده بود. انتظار می رفت این نقاشی بین 40 الی 60 میلیون دلار فروخته گردد اما در حراجی 51 میلیون دلار چکش خورد و در نهایت قیمت کلی آن به 58.9 میلیون دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1244

به "گران ترین آثار هنری سال 2021 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین آثار هنری سال 2021 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید