چگونه میتوان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟

به گزارش مجله صادق ویلا، همیشه یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به خارج از کشور دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی بوده است. معمولاً اغلب شهروندان ایرانی واجد شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور، دانشگاه های کم هزینه و نسبتا رایگان را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند، بنابراین کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و یا ترکیه در اولویت آنها قرار گرفته است.

چگونه میتوان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با توجه به الزام یادگیری زبانی به غیر از انگلیسی برای ادامه تحصیل در این کشورها و زمان بر بودن فرایند دریافت وقت سفارت و پیگیری ویزا به دلیل هجوم متقاضیان، بسیاری از شهروندان ایرانی به فکر مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای تحصیلی هستند.

در یک نگاه، هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا از کشورهای اروپایی حوزه شینگن بالاتر است، اما اگر به جزئیات تصمیم مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای تحصیلی نگاه کنیم، وجود مزایایی نظیر امکان دریافت بورسیه تحصیلی، کار دانشجویی پاره وقت و کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان، امکان دریافت اقامت دائم کانادا، امکان اخذ حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند این کشور، بالاترین کیفیت سیستم آموزشی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی و موارد دیگر، ادامه تحصیل و مهاجرت به کانادا را به یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان بدل نموده است.

چنانچه برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه می توان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد، با ما همراه باشید تا در ادامه فرآیند آن را به طور کامل به شما شرح دهیم.

دریافت پذیرش تحصیلی کانادا 2020

برای اینکه بتوانید به عنوان یک شهروند ایرانی به ادامه تحصیل در کانادا بپردازید، نخست احتیاجمند دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادایی و در ادامه ویزای تحصیلی از سفارت این کشور هستید.

بر همین اساس، باید با توجه به نمرات، رزومه تحصیلی، مقطع و رشته دانشگاهی، شهر و استان مورد نظر در کانادا، دانشگاه دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس با استفاده از وب سایت دانشگاه کانادایی و دپارتمان پذیرش از شرایط مورد احتیاج برای دریافت نامه موافقت با پذیرش دانشگاه آگاه شوید.

در نظر داشته باشید که عموماً دانشگاه های مشهور کانادا که دارای رنکینگ بین المللی هستند، سخت گیری بیشتری در زمینه پذیرش دانشجو داشته و شهریه بیشتری از وی دریافت می کنند.

از این رو پیشنهاد lets go uni به متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا این است که به تناسب رزومه تحصیلی و بودجه مورد نظر خود دانشگاه کانادایی را انتخاب کنند. به بیانی دیگر با داشتن معدل پایین، نمره زبان متوسط یا پایین و بودجه ای نسبی، شانس دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های اشاره شده در بالا برای فرد بسیار کم خواهد بود.

از این رو متقاضی باید پیش از اقدام برای پذیرش تحصیلی نسبت به انتخاب دانشگاه مناسب خود در کانادا تحقیق نموده و یا در صورت تمایل از مشاوره، ارزیابی تحصیلی و هدایت lets go uni در این زمینه برخوردار گردد.

در حالت کلی شما باید مدارک زیر را برای دریافت پذیرش تحصیلی به دانشگاه مربوطه ارسال کنید:

· ترجمه ریز نمرات مدارک تحصیلی دانشجو

· ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و دانشگاهی (دیپلم، کارشناسی و یا ارشد)

· مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره 6 تا 6.5

· اسکن پاسپورت

· ترجمه مدارک هویتی

· توصیه نامه برای مقاطع تکمیلی

· انگیزه نامه

· رزومه تحصیلی دانشجو

· پروژه و تحقیقات مرتبط دانشگاهی (در صورت درخواست)

· رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش

در صورت موافقت با شرایط دانشجو، نامه پذیرش تحصیلی یا همان acceptance letter برای فرد ارسال می گردد. با دریافت این نامه ارزشمند نوبت به مرحله بعدی یعنی درخواست ویزای تحصیلی کانادا می رسد.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا 2020

در صورتی که پیروز به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کانادا شوید، در واقع یک قدم به تحصیل در کانادا نزدیک شده اید، از این رو باید برای اخذ ویزای تحصیلی نسبت به دریافت وقت سفارت این کشور اقدام کنید.

اما از آنجایی که سفارت کانادا از سال 2012 در ایران هیچگونه فعالیتی ندارد، شما باید به صورت آنلاین و به وسیله وب سایت کانادا یک حساب کاربری ساخته و مدارک زیر را برای آنالیز درخواست ویزای تحصیلی کانادا آپلود نمایید:

· پاسپورت معتبر متقاضی

· اصل و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی دانشجو

· اصل و ترجمه ریز نمرات دانشجو

· نامه تمکن اقتصادی

· ریز گردش حساب 3ماهه بانکی

· فیش واریز شهریه دانشگاه

· نامه پذیرش دانشگاه

· مدرک زبان معتبر آیلتس و یا تافل

· آزمایش مدیکال (در صورت درخواست سفارت و یا دانشگاه)

· برنامه تحصیلی دانشجو

با آماده سازی و آپلود مدارک در وب سایت امور مهاجرت و شهروندی کانادا، باید برای تکمیل فرایند، هزینه درخواست ویزای تحصیلی و اطلاعات انگشت نگاری بیومتریک را به صورت آنلاین و به وسیله کردیت کارت پرداخت نمایید، سپس با انجام این مرحله و ارسال مدارک به سفارت کانادا نامه ای به حساب کاربری و ایمیل شما ارسال می گردد.

به طور معمول با دریافت این نامه از سوی سفارت کانادا، 30 روز فرصت دارید تا برای دریافت وقت سفارت و یا همان کارگزاری وی اف اس و انجام مرحله انگشت نگاری بیومتریک کانادا اقدام کنید.

از آنجایی که شهروندان ایرانی از داخل کشور به سفارت و یا کارگزاری خدمات ویزای کانادا دسترسی ندارند، باید برای رزرو وقت کارگزاری کشورهای همسایه نظیر ترکیه اقدام نموده و در موعد مقرر برای ارائه اطلاعات انگشت نگاری و عکس بیومتریک در محل کارگزاری حاضر شوند.

بدون انجام این مرحله به درخواست ویزای تحصیلی دانشجو رسیدگی نخواهد شد. در نهایت در صورت موافقت با درخواست ویزا، ایمیلی به حساب کاربری فرد ارسال می گردد که باید برای الصاق برچسب ویزای کانادا به محل کارگزاری برود و یا از خدمات پیکاپ ویزا برای این کار استفاده کند.

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا شما قادر هستید تا پیش از آغاز ترم تحصیلی به کانادا مهاجرت نموده و خود را برای ورود به دانشگاه و زندگی در کانادا آماده کنید. با ثبت نام سالانه در دانشگاه کانادایی مجوز تحصیلی شما تمدید شده و اجازه حضور بیشتر در کانادا را خواهید داشت، در نهایت با فارغ التحصیلی و دریافت مجوز PGWP امکان کار تمام وقت برای حداکثر 3سال در کانادا برای شما میسر شده و می توانید بعد از آن برای دریافت اقامت دائم کانادا و یا همان PR اقدام کنید.

شما می توانید در صورت تمایل با تماس با کارشناسان lets go uni از ارزیابی تخصصی، مشاوره تحصیلی و سایر شرایط تحصیل در کانادا 2020 برخوردار شده و با همراهی ما برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 386

به "چگونه میتوان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه میتوان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه میتوان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید