چه اتفاقات دیگری اتفاق افتاده که خبر نداریم؟

به گزارش مجله صادق ویلا، می توانیم بسیار بیشتر بدبین باشیم، می توانیم به باورهای هولناک تری درباره سازوکار اقتصادی برسیم و البته می دانیم که پرسش ها همواره بی پاسخ هستند.

چه اتفاقات دیگری اتفاق افتاده که خبر نداریم؟

مازیار گیلکان| پرداخت پاداش های انتقادبرانگیز به کارلوس کی روش و همکارانش تمام مسأله بحران های اقتصادی فدراسیون فوتبال نیست. اگر پاداشی خارج از عرف به کی روش و همکارانش پرداخت شده، بی شک جای انتقاد و اعتراض دارد، اما این فقط یک نشانه است از بر باد رفتن سرمایه های فدراسیون فوتبال.

پاداش گزاف و خارج از قرارداد به کی روش سؤال برانگیز است و باید از فدراسیون فوتبال سؤال کرد که به کدام دلیل بیش از قرارداد به سرمربی تیم ملی و همکارانش پاداش پرداخت شده؟

احتمالاً پاسخ شفافی هم دریافت نخواهیم کرد، همچون هزار سؤال دیگر که پاسخی برای آنها پیدا نشده است. اما فارغ از این پاداش که عدد و رقم بزرگی هم در مقیاس حجم معاملات فدراسیون فوتبال نیست، باید پرسش های مهم تری مطرح گردد.

این فدراسیون بعد از آن پاداش ها و بعد از دوران مربیگری کی روش در ایران، قرارداد حیرت آوری را با مارک ویلموتس امضا نموده که آن پاداش ها در مقابل رقم گزاف قرارداد با ویلموتس چندان بحث برانگیز نیستند. آن پاداش های خارج از عرف، تمرینی برای قراردادهای بزرگتر و خارج از عرف بود.

فراموش نکنیم که قرارداد با ویلموتس همین حالا می تواند به ورشکستگی فدراسیون فوتبال منجر گردد. این فدراسیون برای پرداخت بخش کوچکی از قرارداد ویلموتس کارش به استقراض رسید و معلوم نیست برای پرداخت تمام قرارداد باید چه راهی را پیدا کند.

با کی روش به جایی رسیدیم که پاداشی در میان بود و می شد در آن تخلف کرد و بیش از قرارداد به کی روش پرداخت کرد، اما فدراسیون فوتبال با ویلموتس فقط زیان به جا گذاشت و احتمالاً باید ساختمانش را بفروشد تا قرارداد ویلموتس را بپردازد؛ البته اگر فروش ساختمان فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی ها کافی باشد. فدراسیون به جایی رسید که از هیچ هم قرارداد گزاف بیرون می کشد. با حساب صفر قرارداد 6میلیون دلاری می بندد و بعد دیگر راهی جز استعفا برای رئیسش باقی نمی ماند.

فدراسیون فوتبال فقط وقتی درباره اش چیزی شفاف می گردد که نهاد بالادستی (فیفا) به شفافیت یاری کند، وگرنه تا ابد یک حساب و کتاب شفاف از فدراسیون فوتبال نمی بینیم.

در چنین شرایطی می توانیم تصور کنیم که به جز پاداش های بیش از قرارداد به کی روش، چه اتفاقات دیگری در فدراسیون اتفاق افتاده که مستنداتش دست فیفا نیست تا راهی برای روشن شدنش پیدا گردد.

می توانیم بسیار بیشتر بدبین باشیم، می توانیم به باورهای هولناک تری درباره سازوکار اقتصادی برسیم و البته می دانیم که پرسش ها همواره بی پاسخ هستند و تنها راه برای شفافیت، انتشار اسنادی از سوی فیفاست، وگرنه تا همواره مخفی کاری ها ادامه دارند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 252

به "چه اتفاقات دیگری اتفاق افتاده که خبر نداریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اتفاقات دیگری اتفاق افتاده که خبر نداریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید