چطور از فرودگاه آلماتی قزاقستان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله صادق ویلا، حمل و نقل فرودگاه آلماتی | Almaty Airport Transportation

فرودگاه بین المللی آلماتی بزرگ ترین فرودگاه کشور قزاقستان است و در فاصله 15 کیلومتری شهر آلماتی قرار گرفته است. آلماتی بزرگ ترین شهر و مرکز تجاری این کشور به شمار می رود و سالانه مسافران زیادی با اهداف تفریحی کاری به این شهر سفر می کنند. در واقع، فرودگاه آلماتی پذیرای بیش از نیمی از مسافرانی است که به قزاقستان سفر می کنند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه آلماتی و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به آلماتی قزاقستان را دارید با استفاده از این مطالب می توانید به راحتی به هتل و مرکز شهر بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه آلماتی قزاقستان به مرکز شهر برویم؟

دسترسی از فرودگاه آلماتی به مرکز شهر

آلماتی مرکز قبلی قزاقستان است و امروزه نیز بزرگ ترین شهر و مرکز تجاری و اقتصادی این کشور محسوب می شود. ایرلاین های مشهور و بین المللی مثل ائروفلوت، ایرآستانا، فلای دبی، لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینز پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند. فرودگاه آلماتی حدود 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با استفاده از اتومبیل در مدت زمان 30 دقیقه می توانید به آلماتی برسید. فرودگاه آلماتی یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. در سال 2017 حدود 5 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده کرده اند. فرودگاه آلماتی با مرکز شهر حدود 15 کیلومتر فاصله دارد و دسترسی خوبی به شهر دارد. البته اگر با تور آلماتی به این شهر سفر می کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه آلماتی باشید، چرا که خدمات ترانسفر فرودگاهی معمولا از سوی مجریان تور ارائه می شود. اما اگر به صورت شخصی به قزاقستان سفر می کنید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه آلماتی است لازم است اطلاعاتی در مورد راه های دسترسی به شهر داشته باشید. شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه توضیح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

به محض اینکه وارد سالن پروازهای ورودی می شوید خیل عظیمی از راننده تاکسی های غیرمجاز دور و برتان را احاطه می کنند و از شما می خواهند سوار تاکسی آن ها شوید. البته از این تاکسی ها هم می توانید استفاده کنید اما تاکسی های مجوزدار امنیت بسیار بالاتری دارند و قیمت منصفانه تری هم به شما ارائه می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با تاکسی های مجوزدار به هتل و مقصدتان بروید. ایستگاه تاکسی ها بیرون ساختمان ترمینال واقع شده است و به محض اینکه از سالن ترمینال خارج شوید ردیف تاکسی های فرودگاه را می بینید. این تاکسی ها از طریق شرکت Eko-taxi مدیریت می شوند و کاملا مشخص هستند. اگر برای اولین بار به آلماتی سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید و اگر با بچه ها خردسال سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از تاکسی استفاده کنید. تاکسی های فرودگاه از تاکسیمتر استفاده نمی کنند بنابراین لازم است قبل از سوار شدن در مورد کرایه با راننده به توافق برسید. تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آلماتی است و به راحتی شما را به هتل می رساند. اگرچه کرایه تاکسی کمی گران تر از سایر گزینه ها مثل اتوبوس است اما به دلیل رفاه و راحتی تاکسی، بسیاری از توریست ها آن را ترجیح می دهند.

اتوبوس

ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آلماتی استفاده از اتوبوس است. در فرودگاه آلماتی اتوبوس های مختلفی وجود دارند که مسافران را به مرکز شهر می رسانند. اتوبوس های شماره 79، 86 و 92 از جمله این اتوبوس ها هستند که از فرودگاه به سمت ایستگاه اتوبوس Sayakhat در نزدیکی ایستگاه راه آهن می رسانند. این ایستگاه یکی از دو ایستگاه قطار در آلماتی است و ارتباط با سایر نقاط شهر را ممکن می سازد. علاوه بر این، اتوبوس شماره 3 نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه آلماتی است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته کار می کند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یکبار مسافران را از فرودگاه به سمت مرکز شهر (و بالعکس) جابجا می کنند و یکی از گزینه های خوب برای دسترسی به شهر هستند. علاوه بر این، اتوبوس شماره 32 نیز از فرودگاه به سمت مرکز شهر آلماتی حرکت می کند اما ایستگاه آن در فاصله چند صدمتری از فرودگاه واقع شده است. اتوبوس شماره 32 از ساعت 6 صبح تا 9 شب فعال است و هر 15 دقیقه یکبار به جابجایی مسافران می پردازد. اگر وسایل و چمدان های زیادی همراهتان ندارید و حوصله ماجراجویی در شهر را هم دارید می توانید با اتوبوس خود را به مقصد برسانید؛ در غیراینصورت پیشنهاد می کنیم سوار تاکسی شوید. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان 45 دقیقه می توانید به مرکز شهر آلماتی برسید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در آلماتی خودتان رانندگی کنید و از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. اگر 3-4 نفر هستید و هزینه های سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل بشود. در فرودگاه آلماتی شرکت های محلی و همین طور بین المللی مثل هرتز حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که برای رانندگی در قزاقستان و آلماتی لازم است گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید و به رانندگی در قزاقستان هم نسبتا آشنا باشید.

منبع: airmundo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1351

به "چطور از فرودگاه آلماتی قزاقستان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه آلماتی قزاقستان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید