پله های خطرناک جهان که طی کردن آن ها حسابی دل و جرات می خواهد!

به گزارش مجله صادق ویلا، پله های خطرناک دنیا را می شناسید؟! بشر ذهن بسیار خلاقی دارد و این خلاقیت باعث شده تا از ابزارهای مختلف استفاده کند تا هیجان را وارد زندگی اش کند. شاید برای برخی از ما باور پذیر نباشد، اما در برخی از نقاط این دنیا پله هایی وجود دارند که بسیار خطرناک بوده و گردشگران تمایل زیادی برای بالا و پایین رفتن از این پله ها از خود نشان می دهند.

پله های خطرناک جهان که طی کردن آن ها حسابی دل و جرات می خواهد!

این پله ها از سنگ و چوب ساخته شده اند، برخی از آن ها نرده دارند و برخی از آن ها نیز نرده ندارند و این موضوع می تواند هیجان را در نوع خود بسیار افزایش دهد. اما نکته ای که بین همه آن ها مشترک به نظر می رسد این است که این پله ها در ارتفاع زیاد از سطح زمین ساخته شده اند و بدون شک ضربان قلبتان از ترس به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. پس اگر ناراحتی قلبی دارید توصیه می کنیم بالا رفتن از این پله ها به سرتان نزند.

چنانچه با خطرناک ترین پله ها در نقاط مختلف از جهان آشنا نیستید و دوست دارید بدانید که چرا خطرناک نامیده می شوند ادامه این متن را مطالعه کنید.

پله های خطرناک جهان | پله های هایکو

یکی از پله های خطرناک در جهان پله های هایکو در هاوایی است. حتی تماشای عکس هایی که از بالای این پله ها گرفته شده است بسیار هیجان انگیز و ترسناک به نظر می رسد چه برسد به اینکه فردی بخواهد بر روی این پله ها قدم گذاشته و از آنها به سمت پایین و یا بالا حرکت کند. به همین دلیل است که توریست ها و توریستها علاقه زیادی به پله های هایکو در هاوایی دارند.

پله های هایکو در سال 1942 به دست سربازان ساخته شد تا بتوانند از آن ها برای نصب کانال های مخابراتی استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که بالا رفتن رفتن از این پله ها ممنوع است و افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند با جریمه رو به رو خواهند شد.

پله های مارپیچی کوه تایهانگ

از دیگر پله های خطرناک جهان پله های مارپیچی کوه تایهانگ در چین است. با کمک این پله ها می توان به نوک قله این کوه که در ارتفاع 90 متری از سطح زمین قرار گرفته است دست پیدا کرد. افرادی که در سنین بالای 60 سال هستند اجازه اینکه از این پله ها بالا بروند را ندارند و این موضوع به تنهایی ثابت می کند که این پله ها تا حد خطرناک هستند.

افرادی که تصمیم دارند از این پله ها بالا بروند باید رضایت نامه ای امضاء کنند. در این رضایت نامه عنوان شده که متقاضی بالا رفتن از این پله ها از خطراتی که پیش روی او قرار گرفته است به خوبی آگاه است و در ضمنً به بیماری های خاص نیز ابتلا ندارد.

پله های خطرناک جهان | دروازه بهشت

دروازه بهشت در چین یکی از خطرناک ترین و مهیج ترین پله هایی است که می تواند آدرنالین خود را شما به طرز وحشتناکی افزایش دهد. قوسی که در انتهای این پله ها قرار گرفته است در اثر زلزله ای ایجاد شد که 263 سال بعد از میلاد مسیح به وقوع پیوست. تعداد پله هایی که شما را به این قوس می رساند 999 پله است و چینی ها معتقدند افرادی که بتوانند این تعداد پله را بالا رفته و به دروازه بهشت برسند به آسمان دست پیدا کرده و یک شادی ابدی و پایدار را با تمام وجود خود حس خواهند کرد. راستا اطراف پله ها بسیار زیبا بوده و خود به عنوان یک جاذبه توریستی مطرح است.

جاده بهشت

از دیگر نمونه های خطرناک پله در سراسر جهاند جاده بهشت در کشور چین است. انتهای این پله ها به قله کوه هوآ (Hua) می رسد. پله های جاده بهشت در داخل سنگ ها ساخته شده و برای آنکه تردد از این پله ها در نهایت امنیت انجام شود دو طرف آن ها نرده قرار داده شده است.

این کوه در گذشته یکی از کوه های مقدس موجود در کشور چین بود و تنها زائران دیدنی از این کوه بالا می رفتند،اما امروزه همه چیز تغییر کرده و این پله ها به یکی از جذابیت های توریستی کشور چین تبدیل شده است.

با رزرو آنلاین تور چین خبرنگاران سفری بی تظیر را با بهترین قیمت به این کشور تجربه کنید.

پله های خطرناک جهان | پله های کوه کالاوانتین دورک

پله های کوه کالاوانتین دورک در کشور هندوستان واقع شده و انتهای آن به یک دژ می رسد. این دژ یک غار کوچک است و راستای که به کمک این پله ها پشت سر گذاشته می شود از جمله خطرناک ترین و مهیج ترین پله هایی است که در سراسر طول عمر خود دیده اید.

از جمله ویژگی های این پله ها می توان به ناهموار بودن آن ها اشاره کرد. این پلکان ناهموار در درون صخره های یکی از کوه های نزدیک به شهر بمبئی ساخته شده اند.

از دیگر مشخصات این پله های خطرناک، نداشتن نرده است. توصیه می شود کسانی که می خواهند بر روی این پله های هیجان انگیز و ترسناک قدم بگذارند و تا انتهای راستا به پیش بروند تجهیزات کامل کوهنوردی را با خود به همراه داشته باشند تا در حین راستا دچار مشکل خاصی نشوند.

بالا رفتن این پله ها حدود 3 ساعت طول می کشد و پایین آمدن نیز به دلیل اینکه سطح پله ها به دلیل مه موجود در محیط مرطوب است بیش از 3 ساعت زمان می برد. پس برای رفتن و برگشتن از این پله ها باید برنامه ریزی دقیق انجام دهید و همه جوانب را در نظر داشته باشید.

قله آدامز

یکی دیگر از پله هایی که توریستان تمایل زیادی برای بالا رفتن از آن ها دارند پله های قله آدامز در کشور سریلانکاست. صحنه ای که از طلوع خورشید در بالای این پله ها می توان مشاهده کرده یکی از به یادماندنی ترین و زیباترین صحنه هایی است که انسان می توان با چشم خود مشاهده کند. به همین دلیل است که اغلب مسافران دوست دارند طلوع خورشید را از بالای این پله ها تماشا کنند.

نکته ای که خوب است در مورد این پله ها بدانید مربوط به امنیت پله های قله آدامز است. این پله ها در نهایت امنیت ساخته شده و حتی بچه ها نیز می توانند از آن ها بالا بروند و به تماشای طلوع و غروب خورشید بپردازند.

پله های خطرناک جهان | صخره ال پنون

یکی دیگر از خطرناک ترین پله های جهان، پله های صخره ال پنون است. این پله ها در کشور کلمبیا واقع بوده و به صورت زیگزاگی ساخته شده اند. وقتی از پایین به صخره ال پنون نگاه می کنید پله هایی را مشاهده خواهید کرد که دو طرف صخره را مانند یک زیپ به هم متصل کرده اند.

منظره ای که با بالا رفتن از این پله ها در مقابل خود مشاهده خواهید کرد از جمله بی نظیرترین و زیباترین صحنه هایی خواهد بود که تا به حال مشاهده کرده اید. نگاه کردن به اطراف زمانی که به انتهای پله ها می رسید باعث فراموشی سختی راستای خواهد شد که طی کرده اید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 898

به "پله های خطرناک جهان که طی کردن آن ها حسابی دل و جرات می خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پله های خطرناک جهان که طی کردن آن ها حسابی دل و جرات می خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید