پادگان 07 باید امکان بازدید عمومی داشته باشد

به گزارش مجله صادق ویلا، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، پادگان 07 باید امکان بازدید عمومی داشته باشد.

پادگان 07 باید امکان بازدید عمومی داشته باشد

عزت الله ضرغامی در سفر به خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پادگان 07 خرم آباد به ثبت ملی رسیده و شایسته است به منظور بازدید مردم از این پادگان تاریخی بخشی از اختیارات آن در محدوده میراث فرهنگی باشد و به لحاظ قانونی همه دستگاه های دولتی عمومی اگر ابنیه ای در اختیارشان است که به ثبت ملی رسیده یا دارای ارزش تاریخی است، وظیفه دارند از اعتبار آن دستگاه برای بازسازی و نگهداری و احیا آن هزینه نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به ارزش تاریخی این پادگان باید تحت نظارت میراث فرهنگی باشد و با این دید که این میراث بخشی از تاریخ لرستان و متعلق به مردم است، باید امکان بازدید از آن برای عموم را فراهم نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: همه آثار تاریخی ثبت شده جز داشته های مردم و متعلق به مردم هستند و پادگان 07 را به کامل رصد نموده ایم. لذا در مورد ساختمان ها و ابنیه تاریخی آنکه در اختیار نهادهای دولتی قرار دارند یا در محوطه آن هستند و امکان بازدید عمومی ندارند، با جدیت پیگیری می کنیم.

ضرغامی اعلام کرد: البته این مسئله باید با تعهد و درک اقتضات خاص آن دستگاه حل گردد و نیازمند فرهنگ ایجاد این نگرش در ادارات هستیم که ابنیه تاریخی متعلق به ملت هستند و اگر آثار تاریخی به دستگاهی دولتی واگذار شد یا بخشی از آن در محوطه یک اداره قرار داشت هم بعد اداری ارزشمند است هم بعد تاریخی و میراثی آن باید در امکان بازدید عموم قرار گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1499

به "پادگان 07 باید امکان بازدید عمومی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادگان 07 باید امکان بازدید عمومی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید