واکنش سازمان اوج به فروش 407 میلیون تومانی خروج در یک روز

به گزارش مجله صادق ویلا، آمار فروش آنلاین فیلم خروج با وجود لو رفتن نسخه قاچاقِ آن حاکی از درآمد 407 میلیون تومانی در یک روز اکران است. سازمان اوج که تهیه کننده این فیلم است معتقد است سود کرده است.

واکنش سازمان اوج به فروش 407 میلیون تومانی خروج در یک روز

به گزارش خبرنگاران، پس از گذشت 24 ساعت از اکران آنلاین خروج، تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا، 2 سایت فیلیمو و نماوا، در گزارشی مشترک، از نخستین آمار فروش بلیت این فیلم خبر دادند. بر اساس این گزارش، 33 هزار و 995 بلیت در 24 ساعت ابتدایی اکران آنلاین خروج در این 2 سامانه اینترنتی به فروش رفته است که درآمدی بیش از 407 میلیون تومان را به همراه داشته است.

طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه خانگی، یعنی در نظر دریافت حداقل 2/5 تماشاگر به ازای یک بلیت، دسترسی 6 ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج حداقل 85 هزار نفر برآورد می شود. این آمار تنها از آغاز بلیت فروشی سینمای آنلاین فیلم خروج از 24 فروردین به ثبت رسیده است.

  • 9 میلیارد تومان هزینه، امید به 4 میلیارد تومان فروش

در همین رابطه محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفت وگو با برنامه رادیویی پشت صحنه درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی خروج حاتمی کیا گفت: هزینه تولید این فیلم 9 میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود 12 میلیارد می فروختیم. از این رقم یک سوم آن سهم فیلمساز می شود؛ یعنی حدود 4 میلیارد نصیب فیلمساز می شود.

وی ادامه داد: طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینماها باز شوند؛ این رقم کمتر می شود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلم ها نیز فشرده تر می شود. یعنی اگه بدون کرونا 7هفته می توانستیم روی پرده باشیم، با کرونا 5هفته روی پرده سینما هستیم.

مدیر روابط عمومی موسسه اوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه با توجه به اینکه مساله قاچاق فیلم بدیهی بود، با چه منطقی فیلم را در اینترنت اکران کردید، تاکید کرد: ما می دانستیم فیلم قاچاق می شود و آمادگی آن را داشتیم و از این اتفاق تعجب نکردیم. اما در اکران اینترنتی حداقل 70درصد فروش در vod ها به فیلمساز می رسد. یعنی اگر 500 هزار نفر این فیلم را با قیمت بلیت 12 هزار تومانی ببینند، بیش از 4میلیارد تومن نصیب ما می شود.

ذوقی ادامه داد: حتی اگر فروش آن چنانی هم نداشته باشیم باز هم به موفقیت رسیده ایم؛ چون ما 2 اتفاق مهم را رقم زدیم. یکی اینکه مسئولیت اجتماعی در ایام کرونا احساس می کردیم و باید انجامش می دادیم. دوم اینکه یک اتفاق جدیدی که در دنیا رایج است را در ایران خلق کردیم. این جهت هندسه توزیع سینمای ایران را به نفع مردم و فیلمساز تغییر می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 244

به "واکنش سازمان اوج به فروش 407 میلیون تومانی خروج در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان اوج به فروش 407 میلیون تومانی خروج در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید