وان پلاس نورد را مثل پوکو به یک برند مستقل تبدیل می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، اینطور که به نظر می رسد، وان پلاس هم می خواهد مثل پوکو، نورد را به یک برند کاملا مستقل تبدیل کند که در بخش های مختلف نظیر رابط کاربری با سایر گوشی های شرکت متفاوت خواهد بود.

وان پلاس نورد را مثل پوکو به یک برند مستقل تبدیل می کند

وان پلاس در اوایل دوران فعالیت خود به عنوان تولیدکننده گوشی هوشمند، فقط گوشی های پرچم دار تولید می کرد و اتفاقا با همین سیاست هم توانست نظر مثبت خیلی از کاربران را هم به خود جلب کند. اما در سال 2020 متوجه شد که برای دریافت سود بیشتر نیاز دارد گوشی میان رده و اقتصادی تولید کند. در نتیجه تصمیم گرفت سری نورد را متولد کند.

گوشی های سری نورد در سال 2020 و با گوشی وان پلاس نورد، فعالیت خود را در بازار گوشی های هوشمند آغاز کردند. محصولاتی که اکنون تعداد آن ها بسیار بیشتر شده و اتفاقا توانستند مطابق انتظار، عملکرد بسیار خوبی هم از خود در فروش به نمایش بگذارند. بعد از این اتفاق، ظاهرا وان پلاس فکر جالبی در سر دارد و می خواهد یک تغییر بزرگ در سیاست خود به وجود بیاورد.

اینطور که به نظر می رسد، شرکت چینی می خواهد مثل پوکو، سری نورد را به یک برند مستقل تبدیل کند، نه یک برند زیرمجموعه. این یعنی برند نورد از زمانی که این تصمیم به صورت نهایی ثبت شود، به صورت نسبتا مستقل به فعالیتش ادامه می دهد اما همچنان زیر نظر وان پلاس خواهد بود. می گوییم نسبتا مستقل چون ظاهرا با این تصمیم، سری نورد شامل گوشی هایی خواهد شد که رابط کاربری متفاوتی دارند و زبان طراحی آن ها هم شاید حتی با سایر گوشی های وان پلاس فرق داشته باشد.

با این کار، وان پلاس درست سیاست سایر شرکت های چینی را در پیش خواهد گرفت. مثل کاری که شیائومی-پوکو و ویوو-iQOO انجام می دهند. بدین ترتیب، نورد برای خود یک برند مجزا با فروشگاهی مجزا و تیم مخصوص خواهد بود که رنگ آبی روشن به عنوان رنگ تجاری آن ها شناخته خواهد شد.

پرچم داران اقتصادی، محصولات متنوع تر و رابط کاربری نو، نتیجه مستقل شدن برند نورد

اما پرسش اینجاست که برند نورد بعد از این استقلال، چه فعالیتی خواهد داشت؟ به نقل از وب سایت The Mobile Indian، ظاهرا نورد قرار است یک برند بسیار گسترده در زمینه های مختلف نظیر تلویزیون، گجت های پوشیدنی سلامتی، ساعت های هوشمند، گردن بندهای هوشمند، پاوربانک، گوشی های هوشمند و… باشد.

در بخش گوشی های هوشمند هم به احتمال زیاد باید شاهد اعمال تغییرات مختلفی باشیم. به این صورت که احتمالا گوشی های این شرکت چیزی بین 200 تا 500 دلار خواهند بود (حال اندکی بیشتر یا کمتر). حداقل دو گوشی با این قیمت ها قرار است راهی بازار شوند. این ادعایی است که وب سایت یادشده مطرح کرد. The Mobile Indian مدعی شده نورد در حال کار روی یک گوشی پرچم دار اقتصادی و یک گوشی پایین رده است که به ترتیب، 35 هزار روپیه (441 دلار) و 15 هزار روپیه (189 دلار) قیمت خواهند داشت (تبدیل واحد روپیه به دلار ممکن است دقیق نباشد). همچنین گفته می شود این گوشی ها اگرچه از همان Oxygen OS به عنوان رابط پیش فرض خود بهره می برند اما حس و حال کار با آن ها متفاوت خواهد بود و در واقع باید بگوییم به خاطر لانچر متفاوت، تجربه نوی را به همراه خواهند داشت.

این دقیقا کاری است که پیش تر هم شاهد آن بودیم. شیائومی اخیرا پوکو را به عنوان یک برند مستقل به رسمیت شناخته و در نتیجه پوکو اگرچه از یک سری طراحی های شیائومی در محصولاتش استفاده می کند اما لانچر خود را روی رابط MIUI پیاده کرده و گهگاهی هم آن را تغییر می دهد. این برند که سال ها به عنوان یک برند وابسته، زیرمجموعه شیائومی به حساب می آمد، اکنون می تواند اکوسیستم مخصوص خود را داشته باشد و انواع و اقسام محصولات را با برند خود رونمایی کند.

حال باید دید آیا تغییر سیاست وان پلاس باعث می شود این شرکت محبوب چینی بتواند حضور گسترده تری در بازارهای مختلف داشته باشد یا خیر.

منبع: Android Autority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1408

به "وان پلاس نورد را مثل پوکو به یک برند مستقل تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس نورد را مثل پوکو به یک برند مستقل تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید