هوش مصنوعی به یاری اداره پست استرالیا آمد

به گزارش مجله صادق ویلا، همزمان با شیوع کرونا اداره های پست در بیشتر نقاط جهان پرکارتر از گذشته شده اند و هر روز تعداد زیادی مرسولات پستی را باید به دست مردم برسانند. یکی از دلایل این موضوع افزایش استقبال مردم از خریدهای آنلاین است تا میزان ابتلا به بیماری تا حد امکان کاهش یابد و بتوان ویروس کرونا را سریع تر مهار کرد.

هوش مصنوعی به یاری اداره پست استرالیا آمد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

استرالیا در این زمینه یکی از پیروز ترین اداره های پست دنیا را داراست، چراکه تصمیم گرفته برای کم کردن فشار کاری بر کارمندان خود و ممانعت از تردد بی مورد شهروندان در دوران کرونا، از تکنولوژی های نوین ازجمله هوش مصنوعی و ماشین های یادگیری یاری بگیرد. به این ترتیب زمان دقیق ارسال بسته ها به مکان های مختلف کاملاً معین است و بیشترین حد خطا در تخمین زمان رسیدن مرسوله به دست مصرف نماینده به 15 دقیقه رسیده است که این پیروزیت بسیار قابل تأمل است.

در 6ماه گذشته اداره پست استرالیا با کاهش 20درصدی تعداد نامه ها روبرو شده اما ازسوی دیگر خرید آنلاین لوازم خانگی در این کشور بسیار رونق گرفته است. در این مدت سرویس های پستی 8.1میلیون دستگاه لوازم خانگی که ازطریق آنلاین خریداری شده را به دست خریداران رسانده اند. بیشتر این لوازم از نظر حجم و وزن نیز بسیار عظیم تر از گذشته شده اند، چراکه با ادامه دار شدن قرنطینه، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند خانه خود را با خرید لوازم ورزشی به یک باشگاه تبدیل نمایند یا بعضی نیز برای تغییر دکوراسیون دفاتر کار خود کالاها و لوازم عظیمی خریداری نموده و تصمیم گرفته اند تا پست استرالیا آن را به دستشان برساند. همه این موارد سبب شد تا پست استرالیا مدل ارسال بسته ها را تغییر بدهد.

جان کوکس از مدیران ارشد پست استرالیا گفت: تعداد زیادی از نامه رسان ها و پستچی ها که با دوچرخه کار می کردند حالا دیگر از ون استفاده می نمایند. این پستچی ها مسیرها را به خوبی بلد هستند و در ترافیک هم می توانند از راه های میانبر به مقصد برسند اما فناوری هم بسیار به آنها یاری نموده است. درست از زمانی که هنگام صبح پستچی بسته را در ون خود قرار می دهد می تواند شماره موجود روی بسته پستی را اسکن کند و پس از آن مشتری می تواند با استفاده از این بارکد، حتی موقعیت محل مرسوله خود را نیز ببیند و با استفاده از این اطلاعات، زمان رسیدن بسته پستی را تخمین بزند، چراکه ما از مدل های ماشین های یادگیری بهره گرفته ایم و پلتفرم اسکن ما نیز بسیار پیروز عمل نموده است. درواقع هوش مصنوعی به یاری ماشین یادگیری آمده و میزان خطا را به حداقل رسانده است.

اداره پست امریکا تا به امروز در زمینه تکنولوژی های نوین سرمایه گذاری مناسبی انجام داده و تعداد دفاتر پستی را نیز افزایش داده و با یاری پلتفرم اسکن ویژه خود بسته ها را بموقع به دست مصرف نماینده رسانده که رضایت بسیاری از این شرایط وجود دارد. این پلتفرم درواقع یک تکنولوژی مبتنی براندروید است و اپلیکیشن همراه با آن، کار را بسیار راحت می نماید. پست استرالیا همچنین کوشش بسیاری دارد تا دیتا و اطلاعات را به سیستم های ابری گوگل منتقل کند. سیستم یادگیری گوگل هم از دیگر تکنولوژی های مورد استفاده پست استرالیاست. این سیستم مجهز به دوربین های 360درجه است که قابلیت ثبت سرعت را دارا هستند. این سیستم همچنین مجهز به جی پی اس است و می تواند در هر لحظه به کاربر نشان دهد که بسته پستی اش درحال عبور از کدام خیابان یا میدان است و به این ترتیب با کمترین میزان تأخیر، بسته را به دست مشتری می رساند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 647

به "هوش مصنوعی به یاری اداره پست استرالیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یاری اداره پست استرالیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید