محکومیت ایکیا فرانسه به دلیل جاسوسی از کارکنان

به گزارش مجله صادق ویلا، سندیکاهای کارگری فرانسوی اعلام نموده بودند شعبه فرانسه ایکیا اطلاعات شخصی کارکنان خود را با استفاده از روش های متقلبانه و غیرقانونی جمع اوری می نماید.

محکومیت ایکیا فرانسه به دلیل جاسوسی از کارکنان

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مدیران شعبه ایکیا فرانسه به دلیل جاسوسی از کارکنان خود، محکوم شدند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، پس از دادگاه 5 روزه، دادگاه فرانسه روز سه شنبه، شعبه فرانسه گروه ایکیا را در اتهام جاسوسی از صدها نفر از کارکنان خود مجرم شناخت و این شعبه را به پرداخت جریمه 2 میلیون دلاری محکوم کرد.

همچنین یکی از مدیران سابقه این شعبه نیز به زندان محکوم شد و دو نفر دیگر از مدیران سابق هم تبرئه شدند.

ایکیا فرانسه این اتهامات را رد می کرد اما اطلاعات موجود افشا کرد که شرکت ایکیا فرانسه به صورت گسترده، کارکنان خود را تحت نظر داشته و برخی مواقع، برخی مشتریان هم تحت نظر این شرکت بوده اند.

دادستان کل گفته احتمالا دو عضو پلیس هم در این رسوایی مشارکت داشته اند.

انجمن های صنفی (سندیکاهای) کارگری فرانسوی در سال 2012 به مقامات این کشور اطلاع داده بودند شعبه فرانسه شرکت ایکیا اطلاعات شخصی کارکنان خود را با استفاده از روش های متقلبانه و غیرقانونی جمع اوری می نماید.

این سندیکاها مدعی شده بودند شعبه ایکیا فرانسه با پرداخت پول، توانسته به پرونده های پلیس دسترسی یابد و بتواند درباره برخی کارکنان خود اطلاعاتی را کسب کند.

با وجود اینکه شعبه فرانسه ایکیا این اتهامات را رد کرد اما شرکت مادر در سوئد 4 نفر از مدیران شعبه فرانسه را بعد از باز شدن پرونده ای در دادگستری فرانسه، از کار برکنار کرد.

رئیس سابق بخش مدیریت خطرات در شرکت ایکیا فرانسه نیز قبل از این در دادگاه اعتراف نموده بود که شرکت رقمی بین 633 تا 753 هزار دلار در سالانه برای تحقیق درباره اطلاعات شخصی کارکنان و مشتریانی که شرکت با آنها پرونده اختلاف دارد اختصاص داده بود.

شرکت ایکه آ یا ایکیا یکی از غول های فراوری لوزام خانگی و آشپزخانه در دنیا است که مقر اصلی آن در سوئد واقع شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 838

به "محکومیت ایکیا فرانسه به دلیل جاسوسی از کارکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت ایکیا فرانسه به دلیل جاسوسی از کارکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید